• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny Rivarossi - modele zespołów wagonów piętrowych serii Bipa/Bhp

Przemek Kamiński

Znany użytkownik
Reakcje
421 3 0
Z nimi akurat nie był bym pewien. Tam ostatnio kompletnie nic się nie dzieje. Brak jakichkolwiek dostaw modeli kolejowych. Nie sądzę aby SK Model dał by im akurat Bipę.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
Żeby nam się nie wydawało, że to specjalnie dla nas wyprostowano dach Bipy: w Norymberdze Rivarossi pokazał czteroczłonowy zestaw piętrusów DR z prostymi ścianami czołowymi. Wprawdzie w wersji z kabiną sterowniczą, ale jednak. Notatka i zdjęcie jest w najnowszym, marcowym "Modelleisenbahner". Mnie to w niczym nie przeszkadza, ale może ktoś jest rozczarowany, że ten nasz model to tak trochę przy okazji. A może to wersja DR jest "przy okazji"?;)
 

karol_mar

Znany użytkownik
Reakcje
64 1 0
Ta przeróbka nie sprowadza się tylko do wyprostowania dachów, zmieniono o wiele więcej detali, między innymi układ wywietrzników.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
Ja nie mówię, że tylko. A wersja DR też ma 6 wywietrzników, nie 5, w tym dwa w środku blisko siebie i dodatkowe na końcach.
 

Remaj12

Znany użytkownik
T M M
Reakcje
4.629 71 19
Panowie, dla Nas specjalnie przez 3 miesiące, osoby odpowiedzialne za produkcję Bipy prowadziły bój o to, by zmienić drzwi od toalet(!) pod schodami(!) w członach C i D (środkowych), bo wcześniej w projekcie, były takie same jak drzwi od toalet w członach A i B (krańcowe). W modelu jest wprowadzonych znacznie więcej zmian niż tylko wyprostowanie dachów na ścianach czołowych zespołu.

Również widziałem model w wersji z kabiną sterowniczą i prostym dachem. Powiem szczerz, nie wiem jak było, ale wydaje mi się, że to tym razem "DR" jest przy okazji, a "PKP" jest głównym powodem produkcji, oczywiście dzięki podjętym staraniom i wykonanej ciężkiej pracy SK Model i Pana Krzysztofa Koja.

Podobieństwa zespołów eksploatowanych przez PKP i DR, zarówno z dachami opływowymi jak i dachami prostymi, wynikają tylko i wyłącznie z tego, że konstrukcja zespołów wagonów piętrowych z zakładów VEB Wagonbau Goerlitz, ewoluowała w trakcie wieloletniej produkcji, przez co poszczególne dostawy różniły się między sobą, a do obu zarządów były dostarczane równolegle, tak samo wykonane.

Również koleje Rumuńskie (CFR), oprócz zespołów z opływowymi dachami, posiadały zespoły z prostymi dachami. Powiem więcej, wciąż je eksploatują. Poddane gruntownej modernizacji, jeżdżą dziś wożąc pasażerów w standardzie intercity (Acvila TE).

- źródło: http://www.forumtrenuri.com/t587-locomotiva-vagonul-preferat-sectia-preferata
- autor: Lde 2100



- źródło: http://inforail.pl/text.php?id=24373
- autor: Ronline



- źródło: http://www.flickr.com/photos/62982979@N05/6861725068
- autor: Florinls2011

6861725068_39e7eced75_b.jpg


Kto dziś wie, że w pierwszych zespołach były tylko dwie toalety (nie było toalet pod schodami w członach C i D), układ siedzeń był 2+3, zamiast dobrze nam znanego 2+2. Na górnym pokładzie nie było półek na bagaże. Ponadto w pierwszych zespołach, w jednym z przedziałów służbowych był radiowęzeł wyposażony w centrale radiową, magnetofon, adapter, mikrofon dynamiczny, urządzenie nagłaśniające z "regulacją siły tonu", a także stojak na płyty i taśmy magnetofonowe. Stąd też na dachu tego przedziału służbowego, była zamontowana antena ramowa.

- źródło: zbiory własne
- autor: nieznany

Wagon typu Görlitz - DR.jpg


Zespół był wyposażony w 32 głośniki. Kolejne zespoły posiadały już tylko głośniki, z których również zrezygnowano w kolejnych zespołach, a z tych je posiadających, wspomniane urządzenia zdemontowano.
 
Ostatnio edytowane:

karol_mar

Znany użytkownik
Reakcje
64 1 0
Kto dziś wie, że w pierwszych zespołach były tylko dwie toalety (nie było toalet pod schodami w członach C i D), układ siedzeń był 2+3, zamiast dobrze nam znanego 2+2. Ponadto w pierwszych zespołach, w jednym z przedziałów służbowych był radiowęzeł wyposażony w centrale radiową, magnetofon, adapter, mikrofon dynamiczny, urządzenie nagłaśniające z "regulacją siły tonu", a tak ze stojak na płyty i taśmy magnetofonowe. Stąd też na dachu tego przedziału służbowego, była zamontowana antena ramowa.


Zespół był wyposażony w 32 głośniki. Kolejne zespoły posiadały już tylko głośniki, z których również zrezygnowano w kolejnych zespołach, a z tych je posiadających, wspomniane urządzenia zdemontowano.
Właśnie o tym czytałem w KMiD :)
 

Podobne wątki