• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Model fabryczny Rivarossi - modele zespołów wagonów piętrowych serii Bipa/Bhp

Reakcje
4.111 416 99
Zdjęcie fajne, ale raczej nie do tego działu tylko do "wagonowego hyde parku". Z tego co wiem, Rivarossi nie planuje takiego wydania. Gdy zobaczyłem, że kolega wrzucił link w temacie o modelach już myślałem, że to coś o nowym wydaniu w modelu....

Jednak przy okazji tego zdjęcia - co to za ustrojstwo pomiędzy torami?
 
Ostatnio edytowane:

Wojtek_Kraków

Aktywny użytkownik
Reakcje
429 1 0
Mam dwa pytania do znawców tematu:
Czy środkowe okno (na czołach w skrajnych członach) w bipie z płaskim czołem to jest to samo okno co w wagonie ze skośnym dachu (w sensie ma te same wymiary), a płaska ściana powstała między innymi przez zaspawanie pozostałych skrajnych okien?
A drugie pytanie jakie ono miało wymiary w rzeczywistości?
 

ignacy500

Znany użytkownik
Reakcje
629 18 0
Pogrzebałem jeszcze troszkę i znalazłem takie wymiary w pionie:
Capture.JPG

źródło: Stacja Muzeum


... ale mam też takie rysunki (źródło - internet - dokładnie nie jestem teraz w stanie przytoczyć):
Okna2.jpg


Okna3.jpg


Więc jest generalnie mała nieścisłość. Ponieważ na ścianie czołowej nie widać obramowań, to jednak przyjąłbym 450x900mm.
 

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
1.939 133 7
Bodajże przez najbliższe 2 lata nic od Rivarossi spod znaku PKP się nie ukaże - przynajmniej z modeli zamawianych przez dystrybutora produktów tegoż producenta w Polsce, firmy SK Model. Powodem mają być drakońskie koszty produkcji modeli w barwach PKP, na które dystrybutor po prostu się nie zgodził. Niestety przyjdzie nam poczekać na kolejne wypusty, chyba że Rivarossi samo przejmie inicjatywę. Tymczasem w tym tygodniu dwuczłonowa "jajecznica" sprzedała się za 662 zł... teraz tym bardziej żałuję, że nie kupiłem trójczłonowej "Bipy" z Chojnic, gdy jeszcze była normalnie dostępna...
Być może wbrew tłumaczeniom dystrybutora, nie chodzi o wzrost cen produkcji modeli w barwach PKP, a ogólnie wzrost cen wszystkich modeli firmy Rivarossi. Dla przykładu w tym roku jako nowość ukażą się dwa modele zespołów wagonów piętrowych w oznaczeniach DR. Ceny tych modeli wzrosły do ponad 1000 zł... obecnie sugerowana cena producenta wynosi 257,50 €, co przy aktualnym kursie wymiany waluty daje niemalże 1200 zł... dla przypomnienia modele "Bip" z ostatniej edycji były sprzedawane za 799 zł. Domyślam się, że dystrybutor w Polsce przestraszył się o sprzedaż i dlatego wycofał się z zamawiania kolejnych modeli. W sumie mu się nie dziwię - chyba nie jesteśmy w Polsce jeszcze gotowi na takie ceny...
Jezeli to SK Model blokuje re-edycje to nie rozumiem tego. Patrzac po cenach jakie na Allegro osiagaja czteroczlonowe bipy, to 1200 zl (nie wiem tylko czy to czteroczlonowe, bo Kolega nie wspomnial) jest na poziomie do zaakceptowania i wierze, ze zejda z polek sklepowych szybko. Przeciez kilkuwagonowe zestawy ACME tez nie beda tansze. Minelo juz pare ladnych lat i jest olbrzymi popyt na nie, o czym sam w tej chwili sie przekonuje, ja niestety jestem kupujacym. Jestem sklonny zwrocic sie z pisemna prosba do dystrybutora o dodruk popularnych zestawow Bhp. Czy Koledzy by poparli taka inicjatywe? Trzeba byloby jeszcze poprzec to jakims zbadaniem rynku czy chocby obserwacjami na Allegro. Ale dlaczego do licha dystrybutor tego sam nie moze zrobic i czy on sam nie widzi jaka jest sytuacja? Pieniadze leza na ulicy. Trzeba je tylko podniesc.

PS. Szanowny Adminie, czy nie lepiej byloby wydzielic ten watek o dystrybucji do osobnego watku "Rivarossi - modele zespołów wagonów piętrowych serii Bipa/Bhp - polityka firmy na polskim rynku"
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.292 459 29
Jezeli to SK Model blokuje re-edycje to nie rozumiem tego.
To zależy od tego, czy SK Model ma z góry zapłacić za modele, ryzykując, że się nie sprzedadzą, czy nie musi płacić. Niby dlaczego polski dystrybutor miałby cokolwiek blokować, gdyby Rivarossi na własne ryzyko zamierzał wyprodukować partię modeli w oznaczeniach PKP? Tak że moim zdaniem ze strony SK Model nie chodzi o blokowanie czegokolwiek, a o chęć (lub niechęć) inwestowania w ciemno, bez gwarancji zwrotu inwestycji.
 

Remaj12

Znany użytkownik
T M M
Reakcje
4.590 71 19
Jezeli to SK Model blokuje re-edycje to nie rozumiem tego. Patrzac po cenach jakie na Allegro osiagaja czteroczlonowe bipy, to 1200 zl (nie wiem tylko czy to czteroczlonowe, bo Kolega nie wspomnial) jest na poziomie do zaakceptowania i wierze, ze zejda z polek sklepowych szybko. Przeciez kilkuwagonowe zestawy ACME tez nie beda tansze. Minelo juz pare ladnych lat i jest olbrzymi popyt na nie, o czym sam w tej chwili sie przekonuje, ja niestety jestem kupujacym. Jestem sklonny zwrocic sie z pisemna prosba do dystrybutora o dodruk popularnych zestawow Bhp. Czy Koledzy by poparli taka inicjatywe? Trzeba byloby jeszcze poprzec to jakims zbadaniem rynku czy chocby obserwacjami na Allegro. Ale dlaczego do licha dystrybutor tego sam nie moze zrobic i czy on sam nie widzi jaka jest sytuacja? Pieniadze leza na ulicy. Trzeba je tylko podniesc.

PS. Szanowny Adminie, czy nie lepiej byloby wydzielic ten watek do osobnego watku z cyklu "Rivarossi - modele zespołów wagonów piętrowych serii Bipa/Bhp - polityka firmy na polskim rynku"
Tylko Kolega raczy zwrócić uwagę na jeden mały, ale znaczący szczegół - owe wysokie ceny, które osiągają modele na znanym portalu aukcyjnym, to zasługa tylko małego odsetka klientów zainteresowanych modelami tych zespołów. Prawda zapewne jest taka, że przeciętny klient w Polsce nie zapłaci 1200 zł za taki model (czteroczłonowego zespołu) i raczej stąd wynika brak kolejnych zestawów zamawianych przez dystrybutora. Co z tego, że kilku osobom mógłby je sprzedać na licytacji z dodatkową prowizją? Zostanie mu pozostałe 490 zestawów do sprzedaży po 1200 zł i kto to kupi? Nawet jeśli sprzedałby w tej cenie 100 zestawów, to dalej ma 400 zestawów do sprzedaży. To się tak tylko wydaje, że skoro kilka zamożnych osób płaci wysokie kwoty za niedostępne modele, to cały rynek jest ich tak samo spragniony - odpowiedź brzmi - nie, nie jest. Gdyby te modele kosztowały nadal 800 zł, to może rzeczywiście rynek wchłonąłby nakład 500 zestawów w dosyć krótkim czasie, ale niestety tyle nie będą kosztować - to już przeszłość.

W sobotę byłem w jednym z warszawskich sklepów i spotkałem pewnego hobbystę, który powiedział, że rozmawiał z panem Zbyszkiem z SK Model i być może za rok coś nowego się pojawi, także jakaś nadzieja na kolejne zestawy jest.
 
Ostatnio edytowane:

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
1.939 133 7
To zależy od tego, czy SK Model ma z góry zapłacić za modele, ryzykując, że się nie sprzedadzą, czy nie musi płacić. Niby dlaczego polski dystrybutor miałby cokolwiek blokować, gdyby Rivarossi na własne ryzyko zamierzał wyprodukować partię modeli w oznaczeniach PKP? Tak że moim zdaniem ze strony SK Model nie chodzi o blokowanie czegokolwiek, a o chęć (lub niechęć) inwestowania w ciemno, bez gwarancji zwrotu inwestycji.
Kolega @Remaj12 sie wyrazil w podobnym tonie, tzn cytuje:"Powodem mają być drakońskie koszty produkcji modeli w barwach PKP, na które dystrybutor po prostu się nie zgodził". Dla mnie to jest forma blokady. Zgadzam sie, ze firmy Rivarossi rozgrzeszac nie mozna. A co do kwestii gwarancji, no coz, kazdy producent wypuszczajac produkt na rynek ma ten sam problem. A Bipy czy produkty Albert Modell sa najabrdziej poszukiwane, wiec nie rozumiem podstaw biznesowych, dlaczego te firmy nie reaguja.
 

Remaj12

Znany użytkownik
T M M
Reakcje
4.590 71 19
4-członowa "jajecznica" zeszła by bez problemu.
Dwuczłonowe jajecznice długo się sprzedawały, a modele w tym schemacie malowania zostały wydane właśnie w wersji dwuczłonowej, ze względu na prognozowane małe zainteresowanie modelami w tym malowaniu - i zamawiający niestety miał rację. Co z tego, że ja, Kolega @DieselPower, Kolega @Preki i pewnie jeszcze paru innych kolegów od ręki kupiłoby model czteroczłonowej "jajecznicy"? Chodzi o sprzedaż 500 zestawów - 500 zestawów po 4 człony, a 500 zestawów po 2 człony długo się sprzedawało. To smutne, ale nie liczyłbym na taki model, mimo najszczerszej chęci jego posiadania, nawet w dwóch egzemplarzach, choćby i z różnymi przydziałami np. Toruń oraz Czeremcha.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.292 459 29
Kolega @Remaj12 sie wyrazil w podobnym tonie, tzn cytuje:"Powodem mają być drakońskie koszty produkcji modeli w barwach PKP, na które dystrybutor po prostu się nie zgodził". Dla mnie to jest forma blokady.
Możemy długo spekulować, jeżeli nie wiemy, czy dystrybutor miał za to z góry zapłacić, czy nie. Jeżeli tak, to faktycznie, można powiedzieć, że SK Model "zablokował", bo nie chciał ryzykować - to jest jego suwerenna decyzja i nic nam do tego. Możemy jedynie żałować, że tak się z jakichś powodów stało. Jeżeli dystrybutor nie musiałby z góry zapłacić, to po pierwsze nie miałby możliwości niczego blokować, a po drugie, nie miałby żadnego interesu w tym, żeby blokować.
 

Podobne wątki