Muszę wycofać mój częściowy entuzjazm do modelu owocarka Rivarossi HRS6453 i HRS6454 .
Niestety klapy do samomontażu mają dramatycznie złe proporcje + zbędna pozioma poręcz na ścianach czołowych.
Brak prowadnic do opuszczania zasuw na ścianach bocznych i czołowych. Do tego numer od wagonu z pomostem .
W sumie mimo dodania przez producenta "trawionki" wyszedł pół idiot- pół model ...
Warto wiedzieć że Naczelny Archiwista ( PMR K.Koj ) nie projektował oznaczeń do "owocarki" Rivarossi !
A wykonanie jej wręcz odradzał ...
Ja sobie odpuszczam . To nie są już czasy na produkty wagonopodobne . Przewiduję szybkie przeceny tego cuda.
A swoja drogą , wagonem 23K PKP Rivarossi wykonanym w kilku oznaczeniach w epoce IIIc , IVa , b , c rynek się nasycił .
No może jeszcze na 1-2 numery w IVc byłby popyt .
Czy nie czas aby Rivarossi pokusiło się na prawdziwie polski model ?
Nie oszukujmy się , 23K był robiony w oznaczeniu PKP "przy okazji" wersji DB , DR , SNCF z dość sugestywnie - ale tylko namalowanymi ryflami dachu.
Jedynie do obu wersji piętrów Bipa PKP , Rivarossi wprowadziło aż 14 ! zmian w formach żeby uzyskać wersję polską !
Można było ? Można ...
Tym czasem trzeba się koncentrować na zakupach modeli PKP dobrze opracowanych : Piko , Albert Model / PMR , Robo,
+ obce konstrukcje na PKP : Exact-train , ESU , Brawa .
+++ Co do "owocarki Draculi" ... +++
Projekt modelu wagonu i oznaczeń - PMR K.Koj.
Projekt i wytrawienie blach - EFC-loko .
Montaż , malowanie powłok i napisy tampondrukiem - Dracula Waggon Industrie.
Wykonano 99 szt w 5 numerach w epoce IIIc , IVa , IVc .
W zeszłym tygodniu na Allegro taka owocarka w epoce IIIc osiągneła ... 520 zł ! + wysyłka ...