Dokładnie, dla każdego typu taboru są określone cykle przeglądowo-naprawcze. W przypadku nowego taboru wyznacza je producent, dla starszego taboru regulują to instrukcje przewoźnika. Oczywiście wszystko musi być zatwierdzone przez Urząd transportu kolejowego. W tejże dokumentacji jest dokładnie określone co ile wykonywane są przeglądy i naprawy, i co wchodzi w ich zakres. Co do naprawy rewizyjnej, wykonywana jest ona co odpowiednią ilość przejechanych kilometrów. Np. dla lokomotywy EU07 jest to 500 000 km. Sama data ostatniej rewizji nie jest jakimś dobrym wyznacznikiem kolejnej, bo np. lokomotywa pracująca w ruchu pasażerskim osiągnie taki przebieg znacznie szybciej niż w ruchu towarowym.
Należy też wspomnieć tutaj o "świadectwie sprawności technicznej pojazdu kolejowego" które jest wystawiane po każdej rewizji. To taki rodzaj dopuszczenia do ruchu, wystawiany indywidualnie dla każdego pojazdu. Określone jest tam właśnie ile kilometrów pojazd może przejechać, oraz termin ważności tegoż świadectwa. Jeżeli jedno z tych zostanie osiągnięte, pojazd kwalifikuje się do kolejnej naprawy rewizyjnej. Czyli nawet jeżeli lokomotywa nie osiągnie przebiegu kwalifikującego ją do następnej rewizji, ale upłynie termin ważności świadectwa, to i tak nie może dalej jeździć. Często zdarza się tak w przypadku lokomotyw manewrowych.
Naprawę główną wykonuje się co trzecią rewizję, czyli dla wspomnianej EU07 będzie to 1 500 000 km.
Powyższe ma zastosowanie dla wagonów pasażerskich i pojazdów trakcyjnych. Wagony towarowe nie mają liczonego przebiegu więc tam chyba istotny jest tylko czas, aczkolwiek nie jestem tego pewien.