• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Daty napraw na taborze kolejowym

Reakcje
0 0 0
#3
Dokładnie, dla każdego typu taboru są określone cykle przeglądowo-naprawcze. W przypadku nowego taboru wyznacza je producent, dla starszego taboru regulują to instrukcje przewoźnika. Oczywiście wszystko musi być zatwierdzone przez Urząd transportu kolejowego. W tejże dokumentacji jest dokładnie określone co ile wykonywane są przeglądy i naprawy, i co wchodzi w ich zakres. Co do naprawy rewizyjnej, wykonywana jest ona co odpowiednią ilość przejechanych kilometrów. Np. dla lokomotywy EU07 jest to 500 000 km. Sama data ostatniej rewizji nie jest jakimś dobrym wyznacznikiem kolejnej, bo np. lokomotywa pracująca w ruchu pasażerskim osiągnie taki przebieg znacznie szybciej niż w ruchu towarowym.
Należy też wspomnieć tutaj o "świadectwie sprawności technicznej pojazdu kolejowego" które jest wystawiane po każdej rewizji. To taki rodzaj dopuszczenia do ruchu, wystawiany indywidualnie dla każdego pojazdu. Określone jest tam właśnie ile kilometrów pojazd może przejechać, oraz termin ważności tegoż świadectwa. Jeżeli jedno z tych zostanie osiągnięte, pojazd kwalifikuje się do kolejnej naprawy rewizyjnej. Czyli nawet jeżeli lokomotywa nie osiągnie przebiegu kwalifikującego ją do następnej rewizji, ale upłynie termin ważności świadectwa, to i tak nie może dalej jeździć. Często zdarza się tak w przypadku lokomotyw manewrowych.
Naprawę główną wykonuje się co trzecią rewizję, czyli dla wspomnianej EU07 będzie to 1 500 000 km.

Powyższe ma zastosowanie dla wagonów pasażerskich i pojazdów trakcyjnych. Wagony towarowe nie mają liczonego przebiegu więc tam chyba istotny jest tylko czas, aczkolwiek nie jestem tego pewien.
 

Ufo

Aktywny użytkownik
KSK Wrocław
Reakcje
266 1 1
#5
Niezupełnie jest tak jak pisze wcześniej Kolega. Jeśli piszemy o jakiejś konkretnej serii należy uwzględnić jeszcze właściciela, bo każdy może mieć inne DSU. I właśnie DSU (dokumentacja sytemu utrzymania) mówi nam o cyklu naprawczym i przeglądowym. Każdy przewoźnik ma swoją DSU, a tam mogą być różne informacje. Przykładowo, w IC niedawno zmieniono DSU lokomotyw EU/P07 z cyklem 500 tysięcy na 600 tysięcy od naprawy do naprawy.
W przypadku wagonów informacja o następnym przeglądzie (tak się teraz nazywa wszelkie naprawy) jest na pudle - albo przy dacie naprawy w latach, np. "4", albo na ścianie czołowej - kiedy następna naprawa i jaka ma być wykonana.
 
Reakcje
0 0 0
#7
Jeśli piszemy o jakiejś konkretnej serii należy uwzględnić jeszcze właściciela, bo każdy może mieć inne DSU.
dla każdego typu taboru są określone cykle przeglądowo-naprawcze. W przypadku nowego taboru wyznacza je producent, dla starszego taboru regulują to instrukcje przewoźnika.
W zasadzie nie widzę większej różnicy między naszymi wypowiedziami, ja nie chciałem jedynie wprowadzać terminu DSU

A co do głównej na EU07, to rzeczywiście coś mi się mocno po... myliło :oops: :LOL:
 

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.469 12 6
#9
Od ostatniego wpisu trochę czasu już mineło, ale pytanie jak dla mnie dalej pozostaje aktualne. Mnie interesują naprawy rewizyjne na taborze towarowym. Czy któryś z kolegów mógłby udzielić informacji?.
 

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Reakcje
4.012 28 1
#10
Janku a jaki okres Ciebie interesuje ?
Jeżeli współczesny to nie mam pojęcia. Jeżeli natomiast mają to być okresy z lat 70-tych to coś mogę podać.
A może to się nie zmieniło na przełomie minionych lat(n) ?
 

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.469 12 6
#11
Zbyszku, interesuje mnie okres w czasie wojny oraz tuż po wojnie, czyli lata od 1940 do 1958 roku. Mam taką platformę niemiecką 6-osiową i do niej chciałbym dołączyć platformę 4-osiową. Tylko mam taki dylemat, na platformie tej 6-osiowej jest pełna nazwa Deutsche Reichbahn, na platformie 4-osiowej jest skrót DR. Zamawiając kalki na tą krótszą platformę chciałbym mieć pewność że data rewizji będzie prawidłowo oznaczona, i że wagony stojąc obok siebie będą pasowały okresowo.
Zdjęcie0045.jpg
Zdjęcie0051.jpg
Zdjęcie0011.jpg
Zdjęcie0008.jpg
drag6069_3.jpg
Wrzucam zdjęcia tej platformy 6-osiowej z napisami oraz datami rewizji. Jest tam kilka dat, i nie znając j.niemieckiego nie za bardzo się oriętuję, co one oznaczają.
 

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Reakcje
4.012 28 1
#12
Janku jeżeli chodzi o okres wojenny-po wojenny to niestety nie będę mógł pomóc:( ponieważ nie wiem jak to się przedstawiało.
Myślałem ,że może chodziło Tobie o lata 70-te wówczas mógłbym coś na ten temat przedstawić.
Jeżeli już biega o koleje niemieckie to jestem totalnie ciemny w tym temacie.
Patrząc na Twoje zdjęcia myślę ,że przy tym czerwonym napisie skróty Zw , Br , Unl są oznaczeniami cyklu naprawczego coś jak u nas : przegląd , rewizja ,napr. średnia.
Natomiast napis "Nachste" po wpisaniu do tłumacza pokazuje -"Następny" stąd mój wniosek ,że idzie o przeglądy.
Ale może ktoś znający j.niemiecki lub też tą tematykę zechce odpowiedzieć.
Ja myślę ,że tutaj pomógł by kol. @Jarząbek .
Pozdrawiam serdecznie
Zbigniew
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.581 73 0
#13
Nie umiem rozszyfrować w całości tego skrótu. To jest coś takiego: Nächste zwischen br... untersuchung, czyli mówiąc po naszemu - Następna naprawa okresowa w okresie ... 5.10.43 - 5.4.44.
Naprawa wykonana - Untersuchung - 5.7.42.
Natomiast ten napis z boku dotyczy malowania wagonu farbą ognioodporną "Intravan".
 

OLF

Znany użytkownik
Reakcje
1.251 32 10
#14
Tutaj skrót jest rozwinięty jako Zwischenbremsuntersuchung (pośredni przegląd hamulca) i z dyskusji wynika że cykl napraw okresowych wynosił 3 lata, ale cykl przeglądów hamulca 1,5 roku +/- 3 miesiące stąd dodatkowy napis.
Czyli pasujący czasowo tandem musiałby mieć oba opisy obejmujące okres między 5.7.42 a około 5.1.44
 

Podobne wątki