• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Relacja Retro Moto Show Poznań -"polskie podwórko "

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Reakcje
3.982 28 1
#1
Witam Kolegów.
Myślę ,że to odpowiednie miejsce na taki temat. Już pisałem trochę o tym wydarzeniu w temacie Salon Hobby 2018. Jednak tam wklejanie zdjęć o samochodach 1:1 nie bardzo uważałem za stosowne dlatego ta relacja tutaj.:)
Zacytuję samego siebie z tematu o Hobby 2018
" Wśród całej gamy pojazdów ja swoją uwagę głównie poświęciłem na rodzimą motoryzację z okresu PRL-u."
Dlatego taki właśnie tytuł tematu ;) Urok tamtych czasów i pojazdów w nim osadzonych ma wielu zwolenników nawet tutaj -więc pozwolę sobie na pokazanie zdjęć z tego wydarzenia . A więc zaczynajmy.
Na początek to czym wówczas poruszali się dygnitarze ( kolejno Citroen, Wołga, Tatra i Czajka)

samochody dygnitarzy.jpg

czajka.jpg

Teraz to czym poruszała się klasa robotnicza (Wartburg , Mikrus , Trabant )
wartburg.jpg

mikrus.jpg

Trabant.jpg

Porządku jak pamiętamy wtedy pilnowała Milicja Obywatelska :D
służby porządkowe.jpg

służby porządkowe 2.jpg


służby porządkowe 3.jpg

a jak już było "ostro" potrzebna była karetka pogotowia
nysa N-59.jpg

W tamtych czasach furgony były nieocenioną pomocą ( pięknie odnowione Żuk A05 i Warszawa 203P pickup )

Żuk A05.jpg

Żuk A05 b.jpg

Warszawa 203P pickup.jpg

Warszawa 203P pickup wnętrze.jpg

CDN...
Pozdrawiam serdecznie
 
OP
OP
Zbigniew Gałczyński

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Reakcje
3.982 28 1
#2
Te dwie serie pojazdów postanowiłem pokazać oddzielnie. Mowa tu o Syrenkach i Warszawach.
Było kilka reprezentantów tychże - ale syrenki przeważały ilostanem:) Teraz coś dla kol.
@Astro i @adamwyt
Kolejno 101,104,105,R-20,Bosto i taka luźna przebudowa na wersje cabrio z ciekawą przyczepką:D
syrena 101.jpg

syrena 104.jpg

syrena 105 b.jpg

syrena 105.jpg

syrena R-20.jpg

syrena Bosto.jpg

syrena cabrio.jpg

Warszawy M20 i 223
Warszawa M20 .jpg

Warszawa M20 nauka jazdy.jpg

Warszawa 223 bjpg..jpg

Warszawa 223jpg.jpg

Kogo nie było stać w tamtych czasach na zakup samochodu poruszał się motocyklem. Tu również było kilka egzemplarzy z krajowych wytwórni. Kolejno Sokół 125, SHL M02, Junak M10, SHL M17 Gazela i WFM Osa
sokół 125.jpg

SHL M02.jpg

junak M10.jpg

SHL M17 Gazela.jpg

WFM Osa.jpg

 
OP
OP
Zbigniew Gałczyński

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Reakcje
3.982 28 1
#3
Nie "załapał" się do poprzedniego wpisu jeszcze jeden motocykl a moim zdaniem ciekawy i fajny.
Jest to Junak B20 -rozwinięcie konstrukcji M10
junak B20.jpg

No a tych których nawet nie było stać na zakup motocykla krajowy przemysł miał do zaoferowania motorowery;)
Było kilkanaście modeli Komara z różnych roczników
motorowery KOMAR.jpg

Oraz moje ulubione Żaki ( ach wróciły wspomnienia miałem kiedyś jeden taki...)
motorowery ŻAK.jpg

motorowery ŻAK 2.jpg

I na koniec tej części poświęconej pojazdom lekkim - taki pojazd który nasi młodszy koledzy mogli poznać za sprawą Adama
@Adam66 :)
saturator.jpg

saturator2.jpg

CDN....
Pozdrawiam
 

xxx

Znany użytkownik
Reakcje
3.498 35 0
#4
Miałem okazję akurat dzisiaj zwiedzać i dokładnie ten pawilon zrobił na mnie najsympatyczniejsze wrażenie. Miłą opcją było wejście do wnętrza doskonale zachowanych Ikarusów, solo jak i przegubowego. Tam chyba każdy fan motoryzacji znajdzie coś dla siebie, jak akurat preferuję wschodnią (oprócz Vw Karmann to jedyny wyjątek) ale piękna impreza i sami melomani tematu wśród właścicieli tych perełek. W pobliżu Fiata 125p można było spotkać jednego ze zmienników obok taksówki z numerem 1313 :).
 

adamwyt

Znany użytkownik
Reakcje
3.731 15 0
#6
Te dwie serie pojazdów postanowiłem pokazać oddzielnie. Mowa tu o Syrenkach i Warszawach.
Było kilka reprezentantów tychże - ale syrenki przeważały ilostanem:) Teraz coś dla kol.
@Astro i @adamwyt
Kolejno 101,104,105,R-20,Bosto i taka luźna przebudowa na wersje cabrio z ciekawą przyczepką:D
Zobacz załącznik 604937
Zobacz załącznik 604938
Zobacz załącznik 604939
Zobacz załącznik 604940
Zobacz załącznik 604941
Zobacz załącznik 604942
Zobacz załącznik 604943
Warszawy M20 i 223
Zobacz załącznik 604945
Zobacz załącznik 604946
Zobacz załącznik 604947
Zobacz załącznik 604948
Kogo nie było stać w tamtych czasach na zakup samochodu poruszał się motocyklem. Tu również było kilka egzemplarzy z krajowych wytwórni. Kolejno Sokół 125, SHL M02, Junak M10, SHL M17 Gazela i WFM Osa
Zobacz załącznik 604949
Zobacz załącznik 604950
Zobacz załącznik 604951
Zobacz załącznik 604952
Zobacz załącznik 604953
Dziękuję Zbyszku za arcyciekawe zdjęcia. Może zazdrość to brzydka wada, ale chciałbym być tam osobiście tak jak Ty i podziwać te pojazdy na żywo. Piękna impreza!

Pozdrawiam
Adam
 
OP
OP
Zbigniew Gałczyński

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Reakcje
3.982 28 1
#7
Ja również dziękuję Adamie za miłe słowa. Fotki porobione głównie jako poglądowe pod ewentualne konwersje na modelach.
Niech może choć trochę będą pomocne choćby Tobie i koledze Astro.
Ale powrócę jeszcze na chwilę do mojej relacji ;)
Rodzinę transportową w tej troszkę cięższej wersji prezentowały Stary ( choć głównie w wersji pożarniczej 21 ,25 )
star 21.jpg

star 25.jpg

Był jeden "staruszek " w wersji skrzyniowej
star skrzyniowy.jpg

Ale polski przemysł motoryzacyjny dbał również o polską wieś :)
Tutaj przedstawiciele kilku marek. Na początek ciągnik który królował na szosach zaraz po wojnie
Lanz Buldog.jpg

Lanz Buldog 2.jpg

Coś od południowych sąsiadów -Zetor 25
Zetor 25.jpg

No i nasze rodzime Ursusy kolejno C-28 ,C-325,C-328 i C-4011
Ursus C-28.jpg

Ursus C-325.jpg

Ursus C-328 b.jpg

Ursus C-328.jpg

Ursus C-4011.jpg


I na koniec taka mała ciekawostka :giggle: W latach 70 -80 w remizach strażackich nie było wszędzie samochodów większych ( Star ), czy też mniejszych ( jak np. Żuk ). Pamiętam jak na zawody pożarnicze większość jednostek przyjeżdżała ( ale i tak było przy pożarach ) ciągnikami z przyczepą na której była motopompa i węże gaśnicze. Ale i to nie we wszystkich. Dlatego druhowie strażacy radzili sobie jak mogli w sposób gospodarczy ( chałupniczy ) Poniżej przykład takiej zaradności :) :eek:
osp kobylin.jpg

Może kogoś natchnie ,aby zrobić sobie taki modelik na makietę :podstepny:


To już koniec mojej relacji - życzę miłego oglądania. Liczę na to ,że za rok impreza się powtórzy wówczas poświęcę jej więcej uwagi.
Dziękuję i pozdrawiam serdecznie :)
 

Podobne wątki