• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mój ZNTK ZNTK Ostbahn

Gor717

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
704 8 0
Tzw. osłona przeciwporażeniowa. Grzesiek ma w ofercie dwa typy. Jeden ma szerokie panele tak jak na fotografii, a drugi węższy z przełamaniem siatki na pewnej wysokości. Jak znajdę fotki to zaprezentuję.
...

Tak będzie najłatwiej : http://www.modelmania.com.pl/product_info.php?cPath=2131_17_324_2608&products_id=91320
oraz
http://www.modelmania.com.pl/product_info.php?cPath=2131_17_324_2608&products_id=91315
[DOUBLEPOST=1471582201,1471580990][/DOUBLEPOST]Ta, która Grzesiek nazwał "Wzór 2" powstała na podstawie tego rysunku (niestety nie znam autora)

oslona-przeciwporazeniowa-lamana.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
Tak, jak pisał kolega Gor717, są to osłony mające zapobiegać dotknięciu przewodów sieci trakcyjnej jakimś długim przedmiotem przez ludzi na wiadukcie. Raczej nie ma to nic wspólnego z parowozami, nie widzialem tego na liniach niezelektryfikowanych. Stosuje się też inne osłony, takie daszki nad siecią, wystające poziomo z wiaduktu.
 

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Reakcje
4.012 28 1
Może nie na tory (zdarzały się wypadki,że skakano na przejeżdżające po torze wagony) ,ale wydaje mi się ,że głównie przed drutami sieci elektrycznej.
Ops -koledzy już zdążyli wytłumaczyć:oops:
 

m_zntk

Znany użytkownik
Reakcje
11.618 177 14
siatki zabezpieczające są ewidentnie stosowane dla zabezpieczenia przeciw porażeniu prądem z trakcji elektrycznej oraz przeciw możliwości przeskoku łuku elektrycznego ( działa jak klatka Faradaya )..... w latach 1988-1991 osobiście takie zabezpieczenia montowałem na szlaku "odrzanki" Gryfino - Rzepin pracując w Odcinku EE Chojna jako technik pociągu sieciowego :)
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.852 116 22
W innym wątku ukazano prototyp odbieraka połówkowego produkcji Ostbahn'a:
Witam ponownie.

Jakiś czas temu naszła mnie myśl by przerobić swoją ET41-144 na wygląd po kolejnej rewizji, czyli z numerami EVN i pantografami EC Engineering typu 160EC.

Tak to powinno wyglądać

Na początek zabrałem się za pantografy. Na razie dzięki Ostbahnowi został wytrawiony jeden prototyp.
Zobacz załącznik 376537 Zobacz załącznik 376538 Zobacz załącznik 376539 Zobacz załącznik 376540 Zobacz załącznik 376541 Zobacz załącznik 376542
Zapytuję więc, czy są jakieś postępy w pracach nad tym odbierakiem?
 

Piotr M.

Znany użytkownik
Reakcje
1.217 86 30
Tender BR52 albo hulaj dusza rób po swojemu:D
Należy tylko odpowiedzieć na pytanie czy koniecznie wózki muszą być skrętne, czy wystarczą delikatnie przesuwne osie i względnie sztywna rama.
 

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Reakcje
4.012 28 1
Ale jest też mały włoski Fiat D443. Na dawcę wózków się nada. Ale jak już robić to z blachy. Odlew najwyżej detale
Może kolega pokazać jakieś zdjęcie tego modelu (Fiata D443) ?
Może namiary na jakiś sklep gdzie ewentualnie można kupić. Chętnie bym popatrzył ,czy można przeszczepić napęd z tego modelu.
Bo SM/SP30 to fajny loczek.
Pozdrawiam
Zbigniew
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 13
Tabor 2
Tabor 3
Tabor 9
Tabor 9

Podobne wątki