Za propozycję sprzęgów bardzo dziękuję. Łatwość sprzęgania/rozprzęgania to jednak trochę kwestia subiektywna, będę musiał zanabyć kilka rodzajów na próbę.
Natomiast kwestia zwarć przy zbyt długim składzie połączonym elektrycznie jest dla mnie nowością, nigdy nie brałem czynnego udziału w żadnych imprezach modułowych, jeżdżę wyłącznie na swojej powstającej makiecie z 1 wzmacniaczem Roco na całość. Może mi ktoś pobieżnie wytłumaczyć po co w DCC odcinki izolowane? Dodatkowe zabezpieczenie dla odstawionego, nie używanego aktualnie taboru? Podział na sekcje to jak się domyślam chodzi o wydajność prądową. Muszę to przemyśleć.
Natomiast po Waszym wywodzie na temat podziału dźwięku na 3 człony to jestem głupszy niż wcześniej
Przyznam, że idea bardzo ciekawa, ale zastanawiam się nad wykonalnością (wiadomo, że się da, tylko ile by to wymagało kombinacji) i nad tym, jakie by były realne korzyści, 3 wagony to jednak nie jest tak dużo, więc wydaje mi się, że umieszczenie dźwięku w wagonie silnikowym powinno być wystarczające, nie wiem czy byłaby słyszalna różnica w dźwięku po wydzielniu sprężarki i syren do członów sterowniczych. Trzeba to jeszcze przemyśleć.
Mam jeszcze pytanie z innej beczki, myślę, że Mirek będzie wiedział, ale może nie tylko on: czy pomost na czole ST44 jest tylko ryflowany czy też jest to siatka (z otworami na wylot)? Bo przy okazji trawienia kolejnych części do kibla chcę sobie ten element wytrawić do mojego modernizowanego Gagarina.