• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

[relacja] Pt47 - Angraf

Maverick33

Aktywny użytkownik
Reakcje
8 0 0
#21
Ep09 zrobił Darek Wande a Pt 47 Adrian Wandke - wiec Meggido cos twoje informacje nie sa precyzyjne. Tyle odnośnie uściślenia. A mnie chodziło o to aby dyskusja była spokojna dotycząca ewentualnych błędów - wystarczy w relacji napisać - to jest źle zrobione a tak powinno być zrobione, pokazać jak wygląda prawidłowo element. Obrażanie autora nic nie da a jedynie zniechęci. A jak wiadomo to nikt poza nimi oraz "kierownikiem" nie projektuje modeli kolejowych
 

Meggido

Znany użytkownik
Reakcje
2.652 12 2
#22
Tu nie chodzi o obrażanie. Dobrego modelu kolejowego nie da się zrobić bez dokumentacji, jedynie z pomiarów. Dla siebie można, na sprzedaż nie. Jak mawiają, na oko, to chłop.....

Maverick33 napisał(a):
Ep09 zrobił Darek Wande a Pt 47 Adrian Wandke
To jakby jedno i to samo. ;)
 

mauser

Nowy użytkownik
Reakcje
1 0 0
#23
Ja się cieszę że nie muszę robić modelu od początku, a tylko poprawić błędy, których i tak nie unikniemy, szkoda tylko że za niektóre modele z gigantycznymi błędami trzeba zapłacić tyle kasy. Ten wątek jest poświęcony Pt47 i chyba wystarczy że skupimy się na błędach, uproszczeniach, pominięciach w tym modelu.
 
OP
OP
piotrekjjj
Reakcje
0 0 0
#25
Witam po długiej przerwie, niestety sesja wciąż trwa.

Coś tam jednak w ramach odpoczynku porobię, nie znoszę jednak robić "z doskoku". Dziś coś jeszcze porobię, od jutra praca ustaje. Mam jednak nadzieję, że po 7 lutego będę mógł się zabrać za model.
Wybaczcie jakość zdjęć, ale pochmurno bardzo dzisiaj.

Powstają silniki:
http://i264.photobucket.com/albums/ii161/piotrekjjj/th_obraz_355.jpg
I wózki do tendra:
http://i264.photobucket.com/albums/ii161/piotrekjjj/th_obraz_358.jpg
Przy wózkach nie można naklejać tych łączących części nad otworami na maźnice - potem nie będzie można wstawić resorów. Na szczęście nożyk sobie z tym poradził :)
Skleiłem też maźnice i zderzaki, które czekają na pomalowanie:
http://i264.photobucket.com/albums/ii161/piotrekjjj/th_obraz_362.jpg
I tu właśnie, przy maźnicach pojawia się pierwszy problem. Mianowicie po przyklejeniu elementów 127a (na arkuszach oznaczenie: nakleić na tekturę 0,5mm) za nic nie mogę ich zmieścić w przygotowanych do tego wcięciach wózka. Odchylenie sięga niecałego milimetra, tak więc myślę, że lepiej już podkleić te części zwykłym brystolem. Oczywiście może to być jakiś mój błąd, warto sprawdzić na jednej części.

A tak to wygląda w całości:
http://i264.photobucket.com/albums/ii161/piotrekjjj/th_foko1.jpg

PS: Zgadzam się z kolegą Mauserem, dla mnie również ważne jest, że nie muszę robić modelu od początku. Błędy, przy odrobinie wysiłku zawsze da się poprawić. A projektanta podziwiam i tak, gdyż wyobrażam sobie, ile pracy i wysiłku kosztowało zaprojektowanie takiego modelu, choćby i z dokumentacji fotograficznej. Mam charakter raczej spokojny, uważam, że wszystko da się załawić bez krzyku :)

Jeszcze pytanie do Mavericka - gdzie ma być przyklejona część 16 z tendra? To dwa czarne prostokąty.

Pozdrawiam,
PJ
 
OP
OP
piotrekjjj

piotrekjjj

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#27
Witam,
Oto kolejna cząstka mojej relacji.
Ważną rzeczą, jaką zrobiłem, było staranne sprawdzenie planów i oddzielenie części tendra od parowozu - mam nadzieję, że autor porzucił osobną numerację tendra i parowozu w następnych wycinankach - albo podział na osobne arkusze, albo rosnąca numeracja.
Niewiele dokonałem przez ten czas, zacząłem pracę nad półwózkiem tylnym. I w wózku pojawia się błąd - mianowicie spodnia część ostoi wózka (mam nadzieję, że to poprawna nazwa) jest za krótka o jakieś 2-3mm:
http://i264.photobucket.com/albums/ii161/piotrekjjj/th_pt28.jpg

Tutaj resory kół napędowych:
http://i264.photobucket.com/albums/ii161/piotrekjjj/th_pt25.jpg

Długo myślałem, jak zrobić te puste osie o średnicy 3mm, w końcu pobawiłem się suwmiarką i zrobiłem je z wkładów od długopisów - trochę się przy tym pobrudziłem, jako że niektóre nie były całkiem puste :) Chyba najtrudniejszą i najbardziej pracochłonną rzeczą w tej budowie będzie zrobienie kół napędowych - osiem i każde o średnicy ponad 7cm.

Pomalowałem walczak kotła sprayem, ładnie to wygląda, gdy skleję go z stojakiem - pomaluję drugą warstwą, by wszystko ładnie pokryło.
http://i264.photobucket.com/albums/ii161/piotrekjjj/th_pt23.jpg

A tu przednie zderzaki:
http://i264.photobucket.com/albums/ii161/piotrekjjj/th_pt26.jpg

Równolegle pracuję nad tendrem.
Wózki są zrobione gdzieś tak w 50%, teraz najtrudniejszym etapem będzie zrobienie układu hamulcowego. Całe wózki wymagają jeszcze ostatecznego malowania, ale to po założeniu resorów:
http://i264.photobucket.com/albums/ii161/piotrekjjj/th_pt24.jpg

A tu zdjęcia tendra w całej okazałości:
http://i264.photobucket.com/albums/ii161/piotrekjjj/th_pt30.jpghttp://i264.photobucket.com/albums/ii161/piotrekjjj/th_pt27.jpg
 

mezol666

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#28
witam.Od miesiaca siedze nad pt 47. Idzie wolno bo dopiero dziś Was znalazłem. ;-)
w modelu jest wiele niedociągnięć (wymiary i brak opisów) ale jeśli mi coś mie pasuje to albo robie całkowicie nową część albo szukam zdjęć w internecie. Zdjęcia swojej maszynki prześle wieczorem. Pozdrawiam temat 47 ;)
 
OP
OP
piotrekjjj
Reakcje
0 0 0
#29
To ja może pokażę kilka ostatnich zdjęć.

Ostatnio skoncentrowałem się na tendrze - kopertka z częsciami coraz mniejsza. Nadwozie jest już właściwie skończone, reflektory i pomniejsze części już zrobiłem (i przykleiłem, czego nie widać jeszcze), teraz czeka na wycięcie sporo elementów układu hamulcowego.
I oczywiście przeszlifować tu i tam, domalować, ogólnie mówiąc - dopieścić :)
Tender będzie raczej zgodny z wycinanką, bo ciężko mi znaleźć zdjęcia dokładnie tego typu.
http://i264.photobucket.com/albums/ii161/piotrekjjj/th_pt49.jpghttp://i264.photobucket.com/albums/ii161/piotrekjjj/th_pt48.jpg

Parowóz poszedł na chwilę w odstawkę, choć przy nim też coś zrobiłem. Silniki jeszcze nie skończone, ale są priorytetem po zakończeniu tendra. Wczoraj podzieliłem pozostałe części, wkładając je do odpowiednich kopertek (napęd, budka, etc.)

http://i264.photobucket.com/albums/ii161/piotrekjjj/th_pt52.jpghttp://i264.photobucket.com/albums/ii161/piotrekjjj/th_pt50.jpg
http://i264.photobucket.com/albums/ii161/piotrekjjj/th_pt47.jpghttp://i264.photobucket.com/albums/ii161/piotrekjjj/th_pt38.jpg

Trzeba przyznać, że zdarzają się błędy, Ale nie są one tak duże, by sobie z nimi nie poradzić. Czasem części wycinałem od nowa, ale wycinanka nie działa mi na nerwy.

Pozdrawienia dla innych budowniczych,
PJ
 
OP
OP
piotrekjjj
Reakcje
0 0 0
#30
Nie przyłożyłem się coś do relacji, ale pomyślałem, że wstawię parę zdjęć z robót wykończeniowych. Zdjęcia z konieczności robiłem na parapecie, trudno jest fotografować tak ciemny i duży model.

Prawa strona jest już prawie gotowa, brakuje jeszcze paru części i domalowań w odpowiednich miejscach:
http://i264.photobucket.com/albums/ii161/piotrekjjj/th_pt109.jpghttp://i264.photobucket.com/albums/ii161/piotrekjjj/th_pt110.jpg
Zacząłem też powoli prace nad kabiną:
http://i264.photobucket.com/albums/ii161/piotrekjjj/th_pt111.jpghttp://i264.photobucket.com/albums/ii161/piotrekjjj/th_pt112.jpg
A tak wygląda lewa strona:
http://i264.photobucket.com/albums/ii161/piotrekjjj/th_pt113.jpg
Tabliczki na razie przykleiłem z wycinanki, gdy będę robić jakieś większe zamówienie, zamówię i tabliczki.

Pozdrawiam,
PJ
 
OP
OP
piotrekjjj
Reakcje
0 0 0
#31
Witam ponownie,
I nadszedł czas na zakończenie budowy oraz relacji. Tak prezentuje się Pt47 obecnie:

http://i264.photobucket.com/albums/ii161/piotrekjjj/th_ptk1.jpghttp://i264.photobucket.com/albums/ii161/piotrekjjj/th_ptk2.jpghttp://i264.photobucket.com/albums/ii161/piotrekjjj/th_ptk3.jpg
http://i264.photobucket.com/albums/ii161/piotrekjjj/th_ptk4.jpghttp://i264.photobucket.com/albums/ii161/piotrekjjj/th_ptk5.jpg

Jak na mój drugi model parowozu, jestem całkiem zadowolony z efektu, oczywiście nie obyło się też bez błędów kolejnościowych, które będą nauczką na przyszłość. Teraz czas pomyśleć nad jakąś gablotką, na razie model stoi w witrynce, ale to niedostateczna ochrona przed kurzem.

Taki parowóz to chyba najmniej wdzięczny obiekt do fotografowania, zwłaszcza podczas pochmurnej pogody. I mam prośbę w sprawie zdjęć - możecie ocenić, czy nie są za jasne/za ciemne?
PJ

Były jakieś problemy z forum, więc wklejam dopiero teraz.
 
Reakcje
0 0 0
#35
Gratuluję! fajna Petucha!
Oczy może i są minimalnie za duże, ale może to złudzenie związane z tym że oprawy szkieł nie są parowozowe (delikatne cienkie z trzema mocowaniami na motylki). Ale zdarzało się że pyty jeździły z grubymi tłoczonymi oprawami od elektryków (np. chromowanymi od "siódemki")
Mam też uwagę do przednich odgarniaczy -są trochę za nisko.
Ale ogólne wrażenie jest super! Czym robiłeś ślady rdzy?
Prace nad moją Pt stanęły w miejscu na kilka miesięcy, ale w tym tygodniu powoli znów ruszyły do przodu, ale do końca jeszcze daleko.
pozdrawiam
/\/\
/\/\
 
OP
OP
piotrekjjj
Reakcje
0 0 0
#37
Gdy się przyjrzałem uważnie zdjęciom, może faktycznie są trochę za duże, ale to właściwie niedostrzegalne.
Model był fotografowany na dywanie i prześcieradle, więc się lekko "zapadł" z racji swojej wagi. Choć może faktycznie przydałoby się je podwyższyć...

Zauważyłem, że to "pordzewianie" jest bardzo widoczne na zdjęciach, pewnie to kwestia światła i kontrastu. W rzeczywistości jest "w sam raz", jak mi się wydaje. To po prostu sucha pastela, starta na pył i naniesiona takim miękkim pędzelkiem do makijażu.

Teigrek, jeśli jeszcze nie zacząłeś robić tendra...
Wydaje mi się, że rama jest za krótka trochę, wraz z tą częścią znajdującą się pod budką. Przez to odległość między parowozem a tendrem w miejscu sprzęgu jest nienaturalnie duża.
 
Reakcje
0 0 0
#38
piotrekjjj napisał(a):
Teigrek, jeśli jeszcze nie zacząłeś robić tendra...
Wydaje mi się, że rama jest za krótka trochę, wraz z tą częścią znajdującą się pod budką. Przez to odległość między parowozem a tendrem w miejscu sprzęgu jest nienaturalnie duża.
Dzięki bardzo za informację, napewno przyjrzę się tym elementom, bo jeszcze nie zacząłem robić tendra. Właściwie to narazie mam niewiele więcej niż na ostatnich fotach :oops:
obecnie robię pomosty boczne, przedni i czołownicę, później wezmę się za budkę i wykańczanie kotła. Z resztą w dzień może pstryknę jakieś fotki i wkleję na forum.
 
Reakcje
0 0 0
#39
Witam
wrzucam parę nowych fotek mojej pyty. Niewiele się zmieniło od ostatnich zdjęć.
Zrobiłem drzwi dymnicy i czołownicę (jeszcze bez pełnego osprzętu)
http://images24.fotosik.pl/278/88083cff2e4a57ea.jpg
pomost boczny, przedni, podłoga w budzie
http://images37.fotosik.pl/13/26f30da301f70e53m.jpg http://images28.fotosik.pl/278/165eddd35637fb33m.jpg http://images48.fotosik.pl/13/5b84d2f21d9a7a08m.jpg http://images47.fotosik.pl/13/dac87f8fdf850858m.jpg
i całość http://images29.fotosik.pl/277/cc52a47bcc394b01m.jpg
/\/\
/\/\
 

Robert

Znany użytkownik
Reakcje
475 1 0
#40
Tytułem wstępu. Dwa modele eleganckie.
Teigrek przymierzałeś może wiatrownice? Ja również odciąłem ten element pod drzwiami dymnicy od reszty pomostu i mam problem z wiatrownicami. Piotrek chyba też miał ten problem.
 

Podobne wątki