• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

[relacja] Parowóz Pm2-34 1:25

Maverick33

Aktywny użytkownik
Reakcje
8 0 0
#1
Witam
Po skończeniu tendra czas było zająć się parowozem i tak powstał
1. Wózek przedni

http://www.projektcatalina.webpark.pl/galeria/pm2/male/Cm_tt14.jpg

http://www.projektcatalina.webpark.pl/galeria/pm2/male/Cm_tt15.jpg

http://www.projektcatalina.webpark.pl/galeria/pm2/male/Cm_tt16.jpg

2. Przedni zderzak
http://www.projektcatalina.webpark.pl/galeria/pm2/male/pm24m.jpg

3. Popielnik (jeszcze nie pomalowany
http://www.projektcatalina.webpark.pl/galeria/pm2/male/pm12m.jpg

4. Silniki ( oto jeden z nich )
http://www.projektcatalina.webpark.pl/galeria/pm2/male/pm25m.jpg

http://www.projektcatalina.webpark.pl/galeria/pm2/male/pm26m.jpg

http://www.projektcatalina.webpark.pl/galeria/pm2/male/pm27m.jpg

http://www.projektcatalina.webpark.pl/galeria/pm2/male/pm28m.jpg

5. Kocioł - trwają przy nim prace orurowania i wyposażenia
http://www.projektcatalina.webpark.pl/galeria/pm2/male/pm16m.jpg

Powstała sprężarka

http://www.projektcatalina.webpark.pl/galeria/pm2/male/Cm_s1.jpg

http://www.projektcatalina.webpark.pl/galeria/pm2/male/Cm_s2.jpg

http://www.projektcatalina.webpark.pl/galeria/pm2/male/Cm_s3.jpg

oraz ostoja która została pomalowana podkładem czarnym
po pożadnym wyschnięciu zostanie pomalowana na czerwono.
Jak już będzie miała odpowiedni kolor zacznę ją wyposażać ( resory, przewody powietrzne, tylny wózek oraz ukłąd napędowy )

http://www.projektcatalina.webpark.pl/galeria/pm2/male/Cm_r1.jpg

http://www.projektcatalina.webpark.pl/galeria/pm2/male/Cm_r2.jpg

http://www.projektcatalina.webpark.pl/galeria/pm2/male/Cm_r3.jpg

http://www.projektcatalina.webpark.pl/galeria/pm2/male/Cm_r4.jpg

http://www.projektcatalina.webpark.pl/galeria/pm2/male/Cm_r5.jpg

http://www.projektcatalina.webpark.pl/galeria/pm2/male/Cm_r6.jpg

http://www.projektcatalina.webpark.pl/galeria/pm2/male/Cm_r7.jpg

http://www.projektcatalina.webpark.pl/galeria/pm2/male/Cm_r8.jpg

http://www.projektcatalina.webpark.pl/galeria/pm2/male/Cm_r9.jpg

Aktualnie pracuje nad tylnym wózkiem oraz kołami głownymi.
 
Reakcje
0 0 0
#2
Pięknie, pełen profesjonalizm!
Zapowiada się wspaniały model. Pm2 sama w sobie jest piekna, a przy tak starannym wykonaniu to już wogóle będzie super :smile:
Będziesz ją patynował? Wdług mnie Peemie do twarzy jest ze śladami eksploatacji :smile:
/\/\
/\/\
 

pyro

Aktywny użytkownik
Reakcje
106 0 0
#7
Hamulce na osiach tocznych były montowane fabrycznie. Po zmianie kół tocznych w przednim wózku na większe, wymianie osprzętu (pompa knora, podgrzewacz) hamulce zdemontowano. Jeżeli na kotle nie ma ani podgrzewacza ani pompy wody, to Pm2 powinna być bez hamulcy na osiach tocznych.
 

tomek 05

Aktywny użytkownik
Reakcje
2 0 0
#8
pyro napisał(a):
Hamulce na osiach tocznych były montowane fabrycznie.
W BR03 i tak jak zauważyłeś tylko do wymiany osprzętu taki stan istniał.
Na tej fotografii z 60tego roku Pm2-1 bez pompy i prądnicą na pomoście a jeszcze z podgrzewaczem i hamulcami na osiach tocznych.Wygląda na to że brakuje sprężarki :roll: Czyżby za wiatrownicą schowali??
U kolegi Mavericka widać na kotle nasze zawory bezpieczeństwa i zamontowane SHP więc nie bardzo ten wózek pasuje.
 

Załączniki

pyro

Aktywny użytkownik
Reakcje
106 0 0
#9
Zgadza się Tomku. I sprężarka i pompa wody ukryta jest za wiatrownicami, z tąd też w nich takie duże klapy rewizyjne. Przypatrz się również na tender - 32D2. To zdjęcie musiało być zrobione na początku eksploatacji tych maszyn u nas. Nawet główny zawór pary jest za dymnicą, Później były umieszczone bliżej budki.
Podsumowując: aby model, który skleja maverick miał sens, to powinien mieć zdemontowane hamulce na kołach tocznych. Inaczej wychodzi chaos. Musiałby zmienić koła toczne w przednim wózku z 1000 na 850mm, zmniejszyc ilość szprych, dodać podgrzewacz i pompę knorra, zmienić zawory bezpieczeństwa na orginalne niemieckie, prawdopodobnie zmienić wiatrownice i albo przenieść armaturę kotła na dymnice, albo pozostawić ją tak jak jest (okres przejściowy). Warto jeszcze dodać, że syrena była również za wiatrownicą mniej więcej w osi komina.

Pozdrawiam.
 
OP
OP
M

Maverick33

Aktywny użytkownik
Reakcje
8 0 0
#11
Hmmmmmm
Widze że dyskusja sie rozwineła.
Gwoli wyjaśnienia - przedni wózek pójdzie do BR03 którą będe później robił ( a tak naprawde chciałem najpierw zrobić )
Także moja Pm2 przez chwilę będzie stała na tym wózku później otrzyma właściwy a to tylko dlatego że nie chce odrywać układu hamulcowego.
I dziękuje wszystkim za uwagi, które skwapliwie zapisuje i przekaże projektanom - model jest w fazie klejenia testowego ( powstają 2 modele ) i ostateczny projekt napewno będzie zgodny z oryginałem.
 
OP
OP
M

Maverick33

Aktywny użytkownik
Reakcje
8 0 0
#17
Ależ brudny kopciuch :), wielkie dzięki tomku05
Jeśli ktoś ma jeszce inne zdjęcia Pm2-34 z czasów świetności tej przepięknej lokomotywy to prosiłbym o przesłanie na maila conan26@wp.pl
Przed chwilą skończyłem szlifować koła główne i położyłem farbę podkładową, jak tylko wyschnie to zamieszcze zdjęcia
 

pyro

Aktywny użytkownik
Reakcje
106 0 0
#19
Maverick podstawowy błąd jaki znalazłem, który dyskwalifikuje przedni wózek - masz o jedną szprychę za dużo w kołach. Dla średnicy 1000 mm jest 9 szprych, a dla 850 mm tylko 7. U Ciebie doliczyłem się 10.
Tak jak Tomek pokazał za zdjęciach Pm2-29 nie miała hamulcy na osiach tocznych, dlatego, że ma już koła 1000 mm.

Pozdrawiam.
 

Podobne wątki