• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Diorama Regał

LordVegetos

Aktywny użytkownik
#1
Witam wszystkich!

Po długim przeglądaniu stron w Internecie, i zastanawianiu się co zrobić, zdecydowałem się na zrobienie małej dioramy do regału. Będę mógł prezentować modele, bo czasem aż głupio robić zdjęcia i wstawiać na forum bez odpowiedniej oprawy.

W końcu udało mi się dotrzeć do sklepu i kupić deskę na dioramę. A ponieważ dotarła do mnie paczka z zamówionymi drobiazgami do kolejki. Rozpocząłem fazę planowania i budowy.

W planach jest zbudowanie w klimacie górskim linii jedno torowej biegnącej przez most, druga będzie pod mostem. Pod mostem tor ma się przecinać z drogą wiejską. Zapewne z drugiej strony będzie jakiś budyneczek. Coś się jeszcze wymyśli. Jest to plan w tej chwili. Jeśli są jakieś koncepcje lub rady aby coś zmienić za nim ułożę na dobre tor pod mostem, to proszę o wszelkie podpowiedzi.

Pozdrawiam wszystkich
Andrzej
 

Załączniki

OP
OP
L

LordVegetos

Aktywny użytkownik
#5
Za dużo nie zrobiłem, ale prace po wolutku do przodu. Cały tor wysypany tłuczniem. Kawałek toru udało mi się bazowymi kolorami pomalować. Muszę odczekać aż przeschnie klej i można malować dalej.

A po pracy zajmę się składaniem bryły mostu.
 

Załączniki

#8
No ja bym nie powiedział, że powolutku, raczej błyskawicznie do przodu ;)

Moje sugestie są takie, że trochę tego za dużo na tak małą przestrzeń.

Mnie się to kojarzy od razu z okolicami Dworca Zachodniego i ja bym poszedł w tą stronę czyli:
1. Most auto - ja bym zrezygnował, w realu aż tylu mostów w jednym miejscu chyba nie ma.
2. Mur oporowy albo nasyp z prawej strony dioramy, trzeba sprawdzić ile zajmie nasyp bo musi mieć łagodny kąt. Jak nie wejdzie nasyp, to mur zdecydowanie.
3. Tory idące po moście z lewej strony dioramy (ten wężyk) ja bym osobiście wyprostował, ale to detal.
4. Tory na moście zrobił bez spadku (w sensie poziome), bo do zdjęć chyba lepsze równe powierzchnie.
5. Tunel jak dla mnie to super pomysł, połączył bym go jakoś z nasypem mostu z lewej strony dioramy.
6. Drogę samochodową możnaby wtedy dać od lewej strony dioramy prostą i potem łagodnym łukiem tak, żeby w ogóle nie przecinała torów tylko szła do nich równolegle.

Oczywiście to są jedynie sugestie, kibicuję projektowi i powodzenia :)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#9
Też myślę, że trochę za dużo tego wszystkiego. Ale przede wszystkim, to koniecznie trzeba wyprostować tę żmiję na górnym torze po lewej stronie wiaduktu (nie mostu - zdjęcie w pierwszym wpisie). Poza tym ja bym obrócił lekko wiadukt tak, by był równoległy do dłuższego boku półki. Na dole zrobiłbym łagodniejszy łuk, o większym promieniu, ale nie wiem, czy nie jest już na to za późno.
 
OP
OP
L

LordVegetos

Aktywny użytkownik
#10
Dziękuje za cenne uwagi.

Most samochodowy zostanie usunięty. W tym miejscu będzie wolna przestrzeń.

Co do muru oporowego, z czego lepiej zrobić, i pytanie jak? Cegła, kamień, czy szukać gotowego produktu. Z tej strony będzie wyzwanie nie lada. Prawa strona nawet jeśli tor pójdzie prosto czy łagodnie skręci, to i tak nie zmieści się opcja budowy nasypu. Z drugiej strony nadyp będzie.

Prawa górna strona modelu. Tutaj zastanawiam się co zrobić. A raczej jak? Albo dać pod mostem drogę, która przetnie tory kolejowe, będzie z prawej strony dochodzić do miasteczka. Albo całą cześć podnieść do góry, aby na niej był zrobiony fragment budynków mieszkalnych.
 

Załączniki

OP
OP
L

LordVegetos

Aktywny użytkownik
#11
Jeśli idzie o tor to lipa jest przyklejony. Mogę próbować zrywać wszystko. Łuk jest dopasowany do łuku PECO, ST-12.

A taka koncepcja. Wiadukt przesunięty, na dole pociąg wyjeżdża z tunelu, przejeżdża przez przejazd kolejowy.
 

Załączniki

#13
Mi się też podoba z tym mostem przesuniętym i też myślę, że możnaby go jeszcze ustawić tak, żeby jego podbudowy były mniej więcej równo odsunięte od toru na dole.

Co do muru oporowego, to można go zrobić nożykiem w styrodurze. Kupić w miarę cienki styrodur i wyciąć fakturę cegieł. Pewnie to jest pracochłonne rozwiązanie, ale myślę, że dosyć sensowne. Można też dorobić jakieś arkady, słupki i co tam jeszcze zwykle jest w takich murach oporowych (zwłaszcza takich sprzed 100 lat). Nie pamiętam tylko jak to jest z malowaniem styroduru.

Czekamy na dalszą relację :)
 
OP
OP
L

LordVegetos

Aktywny użytkownik
#14
Szanowni Koledzy

Po sugestiach waszych odnośnie dioramy. Projekt powrócił pod deske kreślarską. Niestety nie jest wstanie powstać z uwagi na zmiany. Wymaga przemyślenia i dopracowania detali. Powróci kiedy powstanie odpowiedni rysunek.
 
OP
OP
L

LordVegetos

Aktywny użytkownik
#15
W między czasie powstał szkic, który został dokładnie omówiony odnośnie nowego projektu, który będzie wstawiony na półkę.

Projekt Diorama Parowozowni pomocniczej. Jest to maleńka parowozownia, której celem jest wyposażenie lokomotyw w paliwo i dokonanie przeglądu. W tym obiekcie nie dokonuje się napraw. Jeśli lokomotywa jest niesprawna, zostaje wygaszona i odesłana wraz z kolejnym transportem do większej parowozowni, celem naprawy.

Parowozownia posiada pierwszy główny tor na którym będzie, kran, wieża piaskowa, zasieki węglowe, hala jednostanowiskowa.

Na terenie parowozowni zlokalizowane są 3 bocznice, pierwsza z lewej strony z przeznaczeniem na magazyn na towary dla parowozowni. Z prawej strony tor rozładunkowy węgla i piasku. Oraz tor postojowy dla lokomotywy.
 

Załączniki