• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta domowa Realizacja projektu makiety "ósemka" 3.65m x 1.65m

mateusz1234

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.436 0 0
#62
Kupię tego Fallera, przy malowaniu trzeba go rozjaśnić czy rozcieńczyć? Natomiast mam też farbę Polak nr 5712. Spróbuję tym i zobaczę jaki efekt. Odcień mają bardzo podobny, przynajmniej na zdjęciach. Podpory wiaduktu tym malowałem. Aerograf odpada.
Tak jak napisał Tomasz, rozcieńczać wodą.
Ale, jako że sam Faller da Ci świeży beton, polecam Ci dwa produkty na początek: beton Fallera oraz wash olejny "Interior" dowolnego producenta. Po całkowitym wyschnięciu Fallera nałóż obficie wash, odczekaj chwilę a następnie zetrzyj wcierając w niektórych miejscach wg uznania.
 
OP
OP
Rozjazd

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
1.951 133 7
#63
Budowa trwa! Stan na dzień 17-02-2023:

Szutrowanie odłożyłem jako następny krok, a w zamian zająłem się planowaniem zagospodarowania makiety i wykonywać rzeźbę terenu, w szczególności tunel, gdyż mam parę płyt styroduru walających się po pokoju i chcę zrobić z tym porządek ;). Dużo czasu zajął mi dobór optymalnego portalu, gdyż na rynku jest ich wiele, a tylko nieiczne maja właściwe proporcje dla jednotorowej linii w łuku. Następnie po zrobieniu rozeznania czy tunel mieć otwór rewizyjny czy nie, postanowiłem głosem insynktu oraz Kolegów na forum zrobić tunel "otwieralny". Daje mi to komfort, że jak się coś stanie w tunelu lub jak będzie trzeba czyścić tor to zawsze będzie dobry dostęp i to dostęp z góry. Jeśli chodzi o korytarz tunelu to zostało mi szutrowanie oraz zamontowanie imitacji okładzin tunelu z piaskowca.

Kolejność prac wyglądała następująco:
- Po zbudowaniu korpusu tunelu z płaskich elementów (styroduru i styropianu) i zamontowaniu portali ostatecznie sprawdziłem przejezdność najbardziej wymagającym taborem:
20230211_123524-small.jpg


- Obłożenie "surowych" ścian tunelu bandażem gipsowym:

20230212_121826-small.jpg


- Pomalowanie wnętrza tunelu kolorem prawie czarnym

20230217_121305-small.jpg

20230217_121318-small.jpg

20230217_121344-small.jpg


- Baza pod zdejmowalną część tunelu w formie płyty przykrywająca korytarz tunelu. rodkowa i największa część płyty będzie wyjmowalna i będzie podstawą drugiej części gory :), a dwa paski w pobliżu portali będą zintegrowane z tunelem i będą stanowiły zabezpieczenie górnej części portalu, będą niejako "buforem" dla części wyjmowalnej i ułatwią zintegrowanie scenerii bezpośrednio nad tunelem

20230217_121500-small.jpg
 

Pd5

Znany użytkownik
Reakcje
1.949 24 8
#64
Biorąc pod uwagę użyte łuki, a właściwie ich promień oraz ilość potencjalnego miejsca do ew wykorzystania, poszerzyłbym ten tunel, żeby uniknąć w przyszłości "niespodzianek" z długimi wagonami.
 
OP
OP
Rozjazd

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
1.951 133 7
#65
Biorąc pod uwagę użyte łuki, a właściwie ich promień oraz ilość potencjalnego miejsca do ew wykorzystania, poszerzyłbym ten tunel, żeby uniknąć w przyszłości "niespodzianek" z długimi wagonami.
Miałem taką rozkminkę, ale do testów użyłem najdłuższego wagonu, który bez problemów przejeżdża tunel pozstawiając jeszcze zapas z każdej strony między 7 a 10 mm (na zdjęciu). Czy to nie wystarczy? Bardziej problematycznych wagonów chyba się nie znajdzie. Wąskim gardłem jest i tak sam portal, który jest ciut węższy niż korytarz (widać to dobrze na zdjęciu). Czyli nawet szerszy tunel niewiele da, bo wagon i tak by się rozbił o portal (chyba, że Kolega wtedy zakładałby modyfikację otworu portalu).
 
Ostatnio edytowane:

Pd5

Znany użytkownik
Reakcje
1.949 24 8
#66
Portal można byłoby kawałek przesunąć do przodu minimalnie wydłużając tunel wtedy byłby on zlokalizowany już na prostym odcinku.
 
OP
OP
Rozjazd

Rozjazd

Znany użytkownik
Reakcje
1.951 133 7
#67
Portal można byłoby kawałek przesunąć do przodu minimalnie wydłużając tunel wtedy byłby on zlokalizowany już na prostym odcinku.
Nie ma prostego odcinka przed portalami, z obu stron. Pierwszym "prostym" odcinkiem jest... rozjazd zwyczajny ;). Także nie ma takiej możliwości. To ja się zapytam, o jakie wagony Kolega się martwi, że nie przejadą? Skoro Bohun przejechał z zapasem, co jeszcze jest dłuższego, z większą bazą wózków?
 

Podobne wątki