Przez dłuższy czas obserwując pociągi towarowe jakie poruszają się w miniaturze po naszych makietach czasami widzę składy, które w realu nie miały by prawa wyjechać na szlak. Czasami jest to podyktowane nadal małym wyborem w zakresie dostępnego taboru, czasem jest to spowodowane brakiem informacji odnośnie zasad i wymogów stosowanych na kolejach odnośnie zestawiania składów pociągów towarowych. W przypadku pociągów pasażerskich dużą pomocą są dodatki do Służbowego Rozkładu Jazdy zawierające plany zestawiania pociągów natomiast w ruchu towarowym nie ma takich planów co nie znaczy że pociągi towarowe są zestawiane w sposób dowolny. Ogólne zasady są ujęte w Przepisach Ruchu R1, późniejszej Instrukcji R1, obecnie Instrukcji Ir1 w paragrafie 25. Poza tym jeszcze istnieją szczegółowe regulacje ujęte w przepisach i instrukcjach handlowych i taborowych.
W dalszej perspektywie rozwoju tego wątku chciałbym także poruszyć temat eksploatacji i proporcji istnienia wagonów starszego typu w nowszych epokach kiedy dany typ wagonów był z eksploatacji wycofywany.
Na początek postanowiłem przedstawić paragraf 25 Przepisów Ruchu R1 z roku 1970-go który bez istotnych zmian obowiązywał do drugiej połowy lat 90-tych.
W następnych wpisach chciałbym przedstawić treść tego paragrafu wraz ze zmianami jakie następowały na przestrzeni ostatnich 20 lat
W dalszej perspektywie rozwoju tego wątku chciałbym także poruszyć temat eksploatacji i proporcji istnienia wagonów starszego typu w nowszych epokach kiedy dany typ wagonów był z eksploatacji wycofywany.
Na początek postanowiłem przedstawić paragraf 25 Przepisów Ruchu R1 z roku 1970-go który bez istotnych zmian obowiązywał do drugiej połowy lat 90-tych.
W następnych wpisach chciałbym przedstawić treść tego paragrafu wraz ze zmianami jakie następowały na przestrzeni ostatnich 20 lat
- 10
- 3
- 3
- Pokaż wszystkie