• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Realistyczne zestawianie modelowych pociągów pasażerskich z epoki VI

OLF

Znany użytkownik
Reakcje
1.251 32 10
#81
Poproszę o profesjonalną diagnozę na temat miejsca, gdzie pogawędki o zabawkach odbywają się z nożem w ręku, a najlepszy argument za słusznością tezy to albo wspomnienia, albo pseudologika.

O ile, jak w każdym miejscu w internecie dostępnym anonimowo znajdą się oszołomy, jednak akurat cytowani @Lucior i @DarekP zdecydowanie się do nich nie zaliczają.

Oczywiście to tylko moja opinia, wciąż polecam przeczytanie tego wątku (ocenę co jest treściwe, co bełkotliwe zawsze ma czytelnik) i pozostanę raczej przy informacjach przekazywanych przez wspomnianych autorów, niż @Pantograf czy @Bolutek
 

Arekmiz

Ostrzeżony
Reakcje
1.103 113 0
#82
Też uważam, że forum wieżowców jest dobrym forum. Jak wszędzie można tam znaleźć też różne głupoty ale zazwyczaj jest tam dużo wartościowych informacji. Czytam to forum głównie ze względu na budowę dróg, ale czasami przeglądam też wątki kolejowe...
 
OP
OP
M

M-G

Znany użytkownik
Reakcje
654 34 1
#83
Małe obciążenia części z przedziałami 1. klasy (niskie obłożenie miejsc) powoduje blokowanie kół przy hamowaniu.
Na serio to piszesz? Masa służbowa wagonu to ok. 40 ton i te kilkanaście osób, średnio powiedzmy po 80kg miałaby takie znaczenie? Nawet pełne obłożenie czyli 60 osób to ok. 5 ton, czyli ok.12% masy służbowej. I od tego miałoby zależeć czy koła się blokują przy hamowaniu czy nie?
 

Pantograf

Znany użytkownik
Reakcje
995 62 25
#84
@OLF ja mam głęboko w nosie czy moje wpisy bierzesz do siebie czy też nie. Wspomniałem już, że do tej pory ceniłem sobie Twoje wpisy. Widzę jednak ze nadal wolisz wieżyc w bełkot mikolski o blokownaiu się kół wagonu z powodu małej ilości podróżnych... Kurcze. Dobrze że podsyłane wagony próżne towarowych tego problemu nie mają :ROFL:
 

Bolutek

Ostrzeżony
Reakcje
1.611 378 7
#85
Poproszę o profesjonalną diagnozę na temat miejsca, gdzie pogawędki o zabawkach odbywają się z nożem w ręku, a najlepszy argument za słusznością tezy to albo wspomnienia, albo pseudologika.

O ile, jak w każdym miejscu w internecie dostępnym anonimowo znajdą się oszołomy, jednak akurat cytowani @Lucior i @DarekP zdecydowanie się do nich nie zaliczają.

Oczywiście to tylko moja opinia, wciąż polecam przeczytanie tego wątku (ocenę co jest treściwe, co bełkotliwe zawsze ma czytelnik) i pozostanę raczej przy informacjach przekazywanych przez wspomnianych autorów, niż @Pantograf czy @Bolutek
Zawsze można się też posiłkować informacjami z "pudelka" bądź gazety braci Kremlowskich. Ale i tam chyba ciężko zdobyć by było dane na temat źle działających ABS-ów w wózkach 4ANc i wpływie ilości masy podróżnych na spokojność biegu wagonu...
 

Bolutek

Ostrzeżony
Reakcje
1.611 378 7
#87
A jak czasami podczas przelotu pustego towarowego np. węgartek słychać regularne metaliczne tłuczenie spod któregoś wagonu, to o czym to świadczy?
Kiedyś występowanie tzw. "płaskich miejsc" na obręczach kół było zjawiskiem niemal powszechnym. Dyżurni ruchu mieli obowiązek zgłaszania tego do dyspozytora. A fakt - węglarki - nie wiadomo dlaczego - szczególnie cechowały się tłuczeniem w trakcie jazdy. I nadal tłuką - zważywszy że dużo ich jeszcze jeździ na "starych" wózkach 1XTa, o ile dobrze pamiętam...
 

Pantograf

Znany użytkownik
Reakcje
995 62 25
#88
Walenie to nic innego jak płaskie miejsca. O czym napisał @Bolutek, są następstwem np gwałtownego hamowania, zakleszczenia się szczek hamulcowych co powoduje "sanki" bądź tz. "przeladowania" układu hamulcowego... Podkuty tak wagon uszkadza tor, poza tym dłuzsza eksploatacja takiego zestawu kołowego powoduje większe uszkodzenia samego koła. Dlatego jak występuje płaskie miejsce zestaw jest toczony.

Tak czy owak nie ma to NIC wspólnego z tym czy wagon jest próżny czy pełny. Wy tak na serio z tym? :X3:
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.292 459 29
#89
Walenie to nic innego jak płaskie miejsca.
Albo wręcz przeciwnie, zapieczone nadlewy pyłu z klocków hamulcowych na obręczy koła - i to właśnie określa się jako "podkucie", bo jest to dodatkowy element na obręczy, tak jak podkowa na kopytach końskich.
 

Bolutek

Ostrzeżony
Reakcje
1.611 378 7
#90
Tak czy owak nie ma to NIC wspólnego z tym czy wagon jest próżny czy pełny. Wy tak na serio z tym?
A czy ja napisałem coś tym czy próżny/ładowny? Wiele razy widziałem wagony jadące "na saniach" czy tłukące na wózkach wspomnianego przeze mnie typu. Tylko teraz zastanawiam się - co to ma wspólnego z tematem wątku? :eek::eek::eek::eek:
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.221 41 5
#93
.....Lub po prostu "malowanie Intercity"....wtedy nie ma wątpliwości, nie ma drwin.....

Alfabet jest po to, aby używać go do woli, nie tylko w zawężonym wymiarze....
A język polski przez takie skróty i zapożyczenia niestety jest w coraz gorszej kondycji.....

Co było złego w nazwach osobowy, pospieszny, czy ekspresowy?
Na prawdę trzeba było aż tak iść do przodu z duchem czasu i zacząć używać jakichś "intercity", czy "regio" ?

To jest temat na osobną dyskusję......proponuję ten element wątku wydzielić... :)
Pozdrawiam forumowiczów :)
 

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
#94
Chyba wszyscy zakładają, że powtórzenie litery "C" w tym logo:

logo.jpg

...miało na celu podkreślenie prędkości świadczonych usług. Podstawowa nazwa to 'Inter City', a nie 'InterCity City City', dlatego te dwie początkowe litery w logotypie są w mocniejszym kolorze. Nie wiem z czego się tu nabijać.... po prostu Inter City ze swoim logo. Różne loga widzieliśmy.... Każdy chce być niepowtarzalny w tym aspekcie...
Te niuanse w nazewnictwie, czy tutaj, czy w różnych artykułach w Internecie, to zwykłe nieporozumienie, ale i tak każdy kto jest w temacie, wie o co chodzi. Powinno się pisać "Intr City"... ale jak to w życiu.... są różni ludzie i różnie sobie piszą.... często na zasadzie skojarzeń z Logo. Widocznie to jest tak charakterystyczne i zapadające w pamięć, że niektóre osoby piszą jak piszą: ICC... ICCC. Temat nie do ogarnięcia w sensie pisania jak się należy, tu musiała by "ręka Boga" korygować na bieżąco....
 
Ostatnio edytowane:

OLF

Znany użytkownik
Reakcje
1.251 32 10
#95
Czyli albo wystawienie składów tylko z jednej stacji macierzystej. Albo zupełna samowolka czyli groch z kapustą z całego kraju
Zestawienie składu IC z lat 2012-2015 z wagonami z jednej stacji niekonieczne musi być realistyczne, ale ma na to duuużo większe szanse, niż łapu-capu. Przykładem choćby uwieczniony przez samego @robo i będący jego inspiracją skład w całości wystawiony przez Kraków
jechał jakiś skład IC chyba z Gdyni do Katowic. Lok EU07 był z Wrocławia a wagony były z Gdyni, Krakowa i Przemyśla. Czyli można mieszać do woli, co i ja będę czynił w moich składach
Jakiś TLK w 2022, czyli arekmizowa logika udowadnia, że tak samo było dla wszystkich pociągów 7-9 lat temu.

Z resztą Robo Modele podąża wzorem ACME i LS proponując modele wzorowane na rzeczywistości: zestawy TLK Mazury wyglądają na bazujące na zdjęciach Andrzeja Etmanowicza:
TLK Mazury crop.jpg
(ze strony https://www.robo.eu.com/aktualnosci/tlk-mazury, przycięte dla zmniejszenia wagi ponizej 2MB)

po prostu "malowanie Intercity"....wtedy nie ma wątpliwości
Znaczy z kremowym pasem jak właśnie zapowiedziane modele odwzorowujące (ponoć) TLK Przemyślanin? Czy papuga/tęczówka? Czy wiśniowe Bautzeny 2 kl? Czy obecny (wprowadzany) szary z białym pasem i granatowymi drzwiami? Bo to wszystko 'malowania Intercity'! Czy w końcu odchodzący niebiesko-szary z logo zawierającym litery iCCC. Sama firma PKP Intercity nie używa żadnych terminów dla danego schematu malowania, to trzeba coś wymyślić zeby nie było nieporozumień. Dotąd 'iCCC' było świetnym krótkim określeniem, o którą odmianę chodziło.
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.132 442 105
#96
Szkoda tylko, że "Przemyślanin" w okresie wrocławskim miał w składzie już tylko zmodernizowane i przebudowane wagony sypialne. Więc pełnej zgodności się nie osiągnie chcąc zestawić ten pociąg w wersji ROBO. Ale modele i tak zakupię ;)
 

OLF

Znany użytkownik
Reakcje
1.251 32 10
#98
Szkoda tylko, że "Przemyślanin" w okresie wrocławskim miał w składzie już tylko zmodernizowane i przebudowane wagony sypialne. Więc pełnej zgodności się nie osiągnie chcąc zestawić ten pociąg w wersji ROBO
Może Robo ma już jakieś dalekosiężne plany?

W sezonie letnim 2012 TLK 38510 Przemyśl - Świnoujście (przez Wrocław) najwyraźniej był zestawiany właśnie przez Przemyśl. Po sezonie filmów jest mniej, jakość jeszcze gorsza, ale posezonowy TLK 38200 / 83200 Przemyśl - Szczecin wygląda na zestawiany przez Szczecin.

Najlepszej jakości film
pozwala odczytać wszystko co potrzeba:
EP07-183 + 110Ac 51 51 59-70 074-6 Bc9ou W-WA GROCHÓW + Görlitz81 52 51 70-70 046-8 WLAB10ouz Szczecin +110Ac 51 51 59-70 011-8 Bc9ou SZCZECIN + Görlitz81 52 51 70-70 043-5 WLAB10ouz Szczecin + 111Ag 50 51 20-00 074-8 B10o PRZEMYŚL + 111Ah 50 51 20-00 032-8 B10ou PRZEMYŚL + 141A 50 51 20-08 674-7 PRZEMYŚL + 112Am 51 51 39-70 001-4 AB9nou KRAKÓW + 112Ag 50 51 19-08 189-9 A9ou PRZEMYŚL + 111As 50 51 20-78 521-5 B10ou PRZEMYŚL

Niby bałagan, ale w tym szaleństwie jest metoda:
- trzon składu wystawiany przez Przemyśl, z tego co siedziało w krzakach - stąd wszystkie w malowaniu zielono-kremowym
- sypialnych i kuszetek Przemyśl nie miał, te całorocznie obsługiwane przez Szczecin. Z braku wystarczającej liczby czynnych jeden podesłany przez Grochów
- łamaniec z Krakowa: przewija się na wszystkich filmach więc wygląda na planowy, Przemyśl takich nie miał, więc pewnie pożyczony na sezon.
Na tym filmie przy wjeździe pociągu do Poznania sa jeszcze dwa wagony wrocławskie, bez tablic kierunkowych i numerów w składzie, jednak przy wyjeździe ich już brak. Na innych filmach można spotkać też pojedyncze wagony w malowaniu TLK, jednak generalnie 'dwójki' są zielono-kremowe.
Na filmie również tablica kierunkowa jak na zajawce modeli (a w postaci nieruchomej tutaj)

Inny film
ma straszny przeplot, ale wystarczy żeby odczytać przydzały. Oraz udowodnić, że skoro prowadziła ET41, to można lokomotywy mieszać wedle uznania ;)

Robo aktualnie proponuje:
50 51 20-08 316-5 B10ou PRZEMYŚL REV 30.03.12
50 51 20-00 074-8 B10o PRZEMYŚL REV 13.08.11
oraz
51 51 20-81 016-0 B10ou KRAKÓW REV Bg 29.06.11
Malowania (i daty napraw) zgadzają się idealnie, przydziały dwóch pierwszych również, wagon 111Ag 50 51 20 00 074-8 dał się nawet uwiecznić na filmie - to jest realizm!

Po zapowiedzi nowych form możliwe będzie wydanie wagonu 1/2 klasy, pozostałe (poza 141A) w zasadzie są do ogarnięcia na już, 112Ag do wyboru 2113110 lub 2112310 więc skład prawie pełen - tylko co z sypialnymi? Zapowiedziany zestaw wygląda na opracowany merytorycznie, jeśli plan wydawniczy jest na kilka lat, to może za kolejnych 100 stron będziemy mogli narzekać na WLABouzy :)
 

Podobne wątki