• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Realistyczne zestawianie modelowych pociągów pasażerskich z epoki VI

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
1.124 244 104
#21
Tylko teraz na jedną rzecz zwróciłem uwagę. Wagony z trumienką i długim adresem mają oznaczenia literowe jeszcze PKP PR. Dobrze to widać na tych filmach. Dziwne, że przez dwa lata PKP IC nie zmieniły oznaczeń.

Notabene na pierwszym filmie widać wagon jeszcze z trumienką i krótkim adresem. Film nagrany 28.X.2010 roku. Więc może coś tam jeszcze dotrwało do 2011 r.
Czy łączenie trumienki z długim adresem, ale już PKP IC a nie PKP PR także było praktykowane? Bo już się zastanawiam nad tym...
Edit. Jednak było i takie i takie. Ale i tak długo się utrzymywało PKP PR mimo wszystko.
 
Ostatnio edytowane:

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
690 11 1
#23
A ja ma kolorowy bałagan sprzed 10-15 lat czyli kremowo-zielone/czerwone plus pomarańczowe/niebieskie TLK no i IC. Do tego czerwony SU45-079 albo siódemka "czekolada" PR i poszło. Albo byk Cargo - nie mogło tak być? :D
Chyba raczej nie, Bo czekolada była tylko w PR-ach a Strażak był wynajęty do PKP IC w 2011-13 (chyba te lata), a tam jeżdziło dwa trzy wagony z Krzyża do Gorzowa.
 

michu88

Aktywny użytkownik
Reakcje
450 20 5
#24
Oj, ostrożnie w generalizacji takich obserwacji: kiedy to było (rok i sezon) i jaki pociąg? Zestawianie składów przez IC w ostatnich latach to kontrolowany chaos, ale z powodów czysto praktycznych dominuje zestawianie według stacji macierzystych.
I znów wycieczka na Wrocław główny okazała się udana w tej materii. Pociąg IC 6500 Pomorzanin relacji Wrocław główny/Jelenia Góra-Gdynia Główna był zestawiony w następujący sposób:
Lokomotywa EU07A-002
Wagon 2 klasy 174a stacja macierzysta Szczecin
Wagon 2 klasy 141a stacja macierzysta W-wa Grochów
Wagon 1 klasy 112a stacja macierzysta Gdynia
Wagon barowy 113Aa stacja macierzysta Przemyśl
Wagon 2 klasy 111a-30 'combo' stacja macierzysta Wrocław
Wagon 2 klasy 174a stacja macierzysta Wrocław
Wagon 2 klasy 141a stacja macierzysta W-wa Grochów
Po raz kolejny mamy do czynienia z 'kontrolowanym' chaosem w IC i jednocześnie można stwierdzić, że w przypadku wagonów w malowaniu IC nie ma co przejmować się przydziałami i można je zestawiać razem nawet będąc głębokim "purystom" w tej materii.
 

OLF

Aktywny użytkownik
Reakcje
688 19 10
#25
Możesz co najwyżej stwierdzić, że niektóre składy pociągów IC w 2021 roku (niedługo po zmianie RJ) są zestawiane bez zachowania przydziałów. Dowodzenie, że jest to reguła dla wszystkich tegorocznych, a co więcej można ją rozciągnąć na inne lata, jest co najmniej błędem logicznym. Będąc w okresie świątecznym przedstawię to tak: prawdziwe jest stwierdzenie, że wszystkie anioły to blondynki. Twierdzenie odwrotne nie jest prawdziwe.
Kochasz Robo, to przekonaj go żeby się odwajemnił i zrobił modele wagonów po modernizacji, chętnie pomieszam tak je tak jak opisałeś. Ale jeśli nie możesz przetrawić, że wielokrotnie pisze on bzdury w swoich materiałach promocyjnych, to proszę Cię niech ta fiksacja pozostanie jedynie Twoim problemem.
 

Ropu

Aktywny użytkownik
Reakcje
722 19 2
#26
Nie bronię ROBO, ale mnie z kolei śmieszy fiksacja co niektórych kolegów na punkcie „mój skład może być tylko z jednolitym przydziałem, bo ja jestem hipermodelarz” - więc mnie takie świadectwa przydziałowej rozpierduchy naprawdę cieszą - choć przyznaję, że z przekory ;)
 

Podobne wątki