• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Realistyczne zestawianie modelowych pociągów pasażerskich z epoki VI

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
1.266 256 105
#21
Tylko teraz na jedną rzecz zwróciłem uwagę. Wagony z trumienką i długim adresem mają oznaczenia literowe jeszcze PKP PR. Dobrze to widać na tych filmach. Dziwne, że przez dwa lata PKP IC nie zmieniły oznaczeń.

Notabene na pierwszym filmie widać wagon jeszcze z trumienką i krótkim adresem. Film nagrany 28.X.2010 roku. Więc może coś tam jeszcze dotrwało do 2011 r.
Czy łączenie trumienki z długim adresem, ale już PKP IC a nie PKP PR także było praktykowane? Bo już się zastanawiam nad tym...
Edit. Jednak było i takie i takie. Ale i tak długo się utrzymywało PKP PR mimo wszystko.
 
Ostatnio edytowane:

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
767 11 1
#23
A ja ma kolorowy bałagan sprzed 10-15 lat czyli kremowo-zielone/czerwone plus pomarańczowe/niebieskie TLK no i IC. Do tego czerwony SU45-079 albo siódemka "czekolada" PR i poszło. Albo byk Cargo - nie mogło tak być? :D
Chyba raczej nie, Bo czekolada była tylko w PR-ach a Strażak był wynajęty do PKP IC w 2011-13 (chyba te lata), a tam jeżdziło dwa trzy wagony z Krzyża do Gorzowa.
 

michu88

Aktywny użytkownik
Reakcje
455 20 5
#24
Oj, ostrożnie w generalizacji takich obserwacji: kiedy to było (rok i sezon) i jaki pociąg? Zestawianie składów przez IC w ostatnich latach to kontrolowany chaos, ale z powodów czysto praktycznych dominuje zestawianie według stacji macierzystych.
I znów wycieczka na Wrocław główny okazała się udana w tej materii. Pociąg IC 6500 Pomorzanin relacji Wrocław główny/Jelenia Góra-Gdynia Główna był zestawiony w następujący sposób:
Lokomotywa EU07A-002
Wagon 2 klasy 174a stacja macierzysta Szczecin
Wagon 2 klasy 141a stacja macierzysta W-wa Grochów
Wagon 1 klasy 112a stacja macierzysta Gdynia
Wagon barowy 113Aa stacja macierzysta Przemyśl
Wagon 2 klasy 111a-30 'combo' stacja macierzysta Wrocław
Wagon 2 klasy 174a stacja macierzysta Wrocław
Wagon 2 klasy 141a stacja macierzysta W-wa Grochów
Po raz kolejny mamy do czynienia z 'kontrolowanym' chaosem w IC i jednocześnie można stwierdzić, że w przypadku wagonów w malowaniu IC nie ma co przejmować się przydziałami i można je zestawiać razem nawet będąc głębokim "purystom" w tej materii.
 

OLF

Znany użytkownik
Reakcje
790 20 10
#25
Możesz co najwyżej stwierdzić, że niektóre składy pociągów IC w 2021 roku (niedługo po zmianie RJ) są zestawiane bez zachowania przydziałów. Dowodzenie, że jest to reguła dla wszystkich tegorocznych, a co więcej można ją rozciągnąć na inne lata, jest co najmniej błędem logicznym. Będąc w okresie świątecznym przedstawię to tak: prawdziwe jest stwierdzenie, że wszystkie anioły to blondynki. Twierdzenie odwrotne nie jest prawdziwe.
Kochasz Robo, to przekonaj go żeby się odwajemnił i zrobił modele wagonów po modernizacji, chętnie pomieszam tak je tak jak opisałeś. Ale jeśli nie możesz przetrawić, że wielokrotnie pisze on bzdury w swoich materiałach promocyjnych, to proszę Cię niech ta fiksacja pozostanie jedynie Twoim problemem.
 

Ropu

Aktywny użytkownik
Reakcje
790 20 2
#26
Nie bronię ROBO, ale mnie z kolei śmieszy fiksacja co niektórych kolegów na punkcie „mój skład może być tylko z jednolitym przydziałem, bo ja jestem hipermodelarz” - więc mnie takie świadectwa przydziałowej rozpierduchy naprawdę cieszą - choć przyznaję, że z przekory ;)
 

Rozjazd

Aktywny użytkownik
Reakcje
544 18 2
#27
Dobra dyskusja w temacie "do kiedy były trumienki bez dopisku PKPIC". Podsumowując, można zakładać, że takie były spokojnie do 2010 roku.
Teraz mam pytanie, co ile lat przeprowadza się rewizję wagonów? Pytam, bo wagony z trumienką, ale bez dopisku PKPIC, można kupić z rewizjami z 2003 roku (np. te zestawy dwuwagonowe od Piko). Czy z takim rewizjami, można spotykać wagony w składach w 2010 roku (czyli po siedmiu latach od daty rewizji)?
 

Pantograf

Znany użytkownik
Reakcje
792 49 24
#29
I jeszcze jedno pytanie, do kiedy był podział na część dla palących i dla niepalących?
Polecam dziennik ustaw kiedy została uchwalona ustawa o zakazie palenia w miejscach publicznych. Spokojnie. Wyręczę bo też przy okazji sprawdziłem. Ustawa weszła w życie od dn. 15.11.2010r.

Można więc przyjąć ze od końca 2010r. Znikały już napisy bądź były zaklejane.
 

Arekmiz

Użytkownik
Reakcje
94 4 0
#30
Po raz kolejny mamy do czynienia z 'kontrolowanym' chaosem w IC i jednocześnie można stwierdzić, że w przypadku wagonów w malowaniu IC nie ma co przejmować się przydziałami i można je zestawiać razem nawet będąc głębokim "purystom" w tej materii.
Dokładnie. U mnie będą jeździły składy gdzie przydziały będą od sasa do lasa. Czyli będę miał na moich torach taki sam bourdel jak PKP. :)
 

Pantograf

Znany użytkownik
Reakcje
792 49 24
#31
Wreszcie koledzy zauważyliście że przydziały dziś są tylko dla ściemy. Jeżdżą składy zmiksowane na maxa bez żadnej logiki. Ma być tylko wymagany typ wagonu, nie ma to z zapasu coś wstawiają i wio.
 

OLF

Znany użytkownik
Reakcje
790 20 10
#32

Pantograf

Znany użytkownik
Reakcje
792 49 24
#33
Nie prawda? Chłopie. Jeżdżę codziennie różnymi trasami, na różnych grupach bywam. Jest skład wystawiany np szczeciński a w nim wagony z Przemyśla, Wrocławia i czasem Warszawy. Co Ty za herezję wprowadzasz? Brakuje wagonu bo coś się stało to co? Nie dadza bo stacja nie pasuje? Bo mikole w gatki zrobią?? Nie rozśmieszaj.

Dawniej owszem. Skład wystawiała st. Macierzysta i wagony były jej. Jedynie podsyly się zdarzały z innych stacji. Dziś jest groch z kapustą. Mało tego. Nawet st. Macierzysta nie chce naprawiać swoich wagonów podając różne wręcz rozbrajająco śmieszne powody...

Pisząc typ miałem na mysli ze według dodatku ma być przedziałowy to starają się dać przedziałowy o ile taki znajda. Nie? To dawaja co mają.
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
1.266 256 105
#34
Tego, że w składach występują mieszane stacje macierzyste wagonów nie jest równoznaczne z tym, że panuje chaos. Po prostu obecnie pod tym względem kolej funkcjonuje inaczej, ale są to dalej jakieś określone zasady.
 

qwertas

Aktywny użytkownik
Reakcje
265 4 2
#35
Coś takiego jak "stacja macierzysta" to koncept jeszcze z XIX wieku. Dziś mamy już wiek XXI. Do niczego ten durny napis już nie służy. Kolej towarowa już dawno od tego odeszła a pasażerska ciągle się tego trzyma. W dzisiejszych czasach nie jest to do niczego potrzebne, każdy wagon ma numer który go unikalnie identyfikuje, mamy komputery, które wiedzą i podpowiadają co się z nim dzieje i gdzie jest i czy trzeba go wyłączyć do naprawy, etc.
Ale nasza kolej w wielu miejscach tkwi świadomością jeszcze w XIX w. Numeracja peronów / torów zgodna nie z logiką tylko z zasadami kolejowymi, brak taktu, wyobrażenie, że wystarczy 4, 5, 6, czy nawet 8 par pociagów na dobę...
Ale nie ma co się dziwić, skoro nawet "dziennikarze", którzy sądzą, że specjalizują się w tematach kolejowych powielają bezkrytycznie bzdury serwowane przez biura prasowe przewoźników czy PLK.
 

Pantograf

Znany użytkownik
Reakcje
792 49 24
#36
@qwertas Co z tego że komputery, co z tego że jest komputer pokładowy rejestrujący pracę wagonu itd... Jak na warsztacie panuje non stop legendarne "nie da się". Naprawde. Nie chcę tu za dużo pisać na ten temat bo to nie miejsce. Widzę jednak, że wiesz o czym mowa.

@DieselPower owszem. Jest burdel... Ba! Kur...dolek, syf. Zauważyłem że duża część osób zaczyna zakrzywiać rzeczywistość na potrzeby zasad swojej zabawy koleją... Jak ktoś lubi tak to proszę. Nic mi do tego. Nie mogę jednak przemilczeć wciskania na siłę tej zasady/ zabawy innym.

Jak wspomniałem. Kiedyś miało to sens. Wagon należał do danej wagonowni i tam odbywały się wszelakie naprawy czy rewizje. Dziś mimo że wagon zajedzie do "swojej" stacji jest poprostu traktowany jako obcy. Czyli na dobrą sprawę. Do póki jedzie, działa jest ok. Wszak ważne aby na odbiorze było cacy. A to że podczas wyprowadzania z postojowych w perony już coś się spier... To nie ważne. Ważne że jest zgodny z dodatkiem, odbiór podpisany to co? Wio!

Sorki za off top. Zamilknę już lepeij.
 

Rozjazd

Aktywny użytkownik
Reakcje
544 18 2
#37
Witam, ponawiam pytanie, co ile lat przeprowadza się rewizję wagonów pasażerskich? Wagony z trumienką, ale bez dopisku PKPIC, można kupić z rewizjami z 2003 roku (np. te zestawy dwuwagonowe od Piko). Czy z takim rewizjami, można spotykać wagony w składach w 2010 roku (czyli po siedmiu latach od daty rewizji)?
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
1.266 256 105
#38
W 2010 roku był największy "mix oznaczeniowy" w PKP IC. W jednym składzie pojawiały się zarówno wagony z trumienką i starą numeracją, wagony bez trumienki z nowym oznaczeniem PKP IC oraz wagony z trumienką oraz nowym oznaczenie PKP IC.

Rewizje wagonów pasażerskich to tak maksymalnie co 2-2,5 roku. Przynajmniej tak kiedyś gdzieś wyczytałem że jest dopuszczalne.
 

Rozjazd

Aktywny użytkownik
Reakcje
544 18 2
#39
Szkoda, bo w takim razie zdeklasowanej jedynki nie będę mógł użyć w VI epoce z datą rewizji z 2003 r. :( Czy zdeklasowane jedynki, kremowo-zielone jeździły jeszcze po 2008 roku?
 
OP
OP
M

M-G

Aktywny użytkownik
Reakcje
354 14 0
#40
Szkoda, bo w takim razie zdeklasowanej jedynki nie będę mógł użyć w VI epoce z datą rewizji z 2003 r. :( Czy zdeklasowane jedynki, kremowo-zielone jeździły jeszcze po 2008 roku?
A były takie? Zdeklasowana jedynka to raczej barwy kl.1 czerwono-kremowe z żółtym paskiem i doklejoną w szybie drzwi dużą "2" na białym tle.
 

Podobne wątki