• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Realistyczne zestawianie modelowych pociągów pasażerskich z epoki IV i V

Danzig

Ostrzeżony
Reakcje
372 2 1
Mam takie pytanie związane z Fiatem SU 45 079. Spójrzcie proszę na zdjęcie i podpowiedzcie mi czy ten Fiat pasuje do tego chojnickiego składu? Czy odzwierciedla to rzeczywistość? Szukam wątku gdzie mógłbym podejrzeć składy PKP które można dziś za pomocą modeli odwzorować. Jeśli ten prefiks lub wątek tutaj nie pasuje to proszę admina o pomoc. Pzdr. Paweł
 

Załączniki

OLF

Znany użytkownik
Reakcje
1.251 32 10
Spójrzcie proszę na zdjęcie i podpowiedzcie mi czy ten Fiat pasuje do tego chojnickiego składu?
Nie
Czy odzwierciedla to rzeczywistość?
Nie. Lokomotywa w tym malowaniu od 2009, wagony najpóźniej do około 2000.
Szukam wątku gdzie mógłbym podejrzeć składy PKP które można dziś za pomocą modeli odwzorować.
Jest kilka porozrzucanych, nawet nie trzeba dłuygo szukać bo pod tematem w sugestiach wyświetla się np Realistyczne (w miarę) zestawianie modelowych pociągów Przewozów Regionalnych
 

Danzig

Ostrzeżony
Reakcje
372 2 1
Ale nadal nie mam w sumie informacji na temat jaką lokomotywę wziąć do tego składu? Co np.ze składem czteroczłonowym z Wrocławia HRS 4288? JAKA lokomotywa do tego?
Co wziąć do dwóch bonanz z Nysy? Tylko 3 członowy Poznań w miarę ogarnąłem.
Są też dwa wagony kremowo-zielone firmy Herris z przydziałem Leszno, też nie za bardzo mam pomysł na zasilenie przodu tego zestawu.......
 

Piter75

Aktywny użytkownik
Reakcje
689 38 0
Reakcje
1.611 378 7

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
ST44 nie była używana do pociągów pasażerskich - no chyba że planowa lokomotywa po drodze "padła" i podsyłano zastępczą z najbliższej MD/MT...
Oj, nie tylko wtedy. ST44 jeździły z pociągami pasażerskimi regularnie, choć nie było to częste. Ale były takie czasy i takie miejsca, gdzie poza sezonem grzewczym, do prowadzenia pociągów pasażerskich wyznaczano planowo właśnie gagariny (żadne "gagary" :p). A w zimie - parowozy. Ale niestety, nie dysponuję dowodami w postaci służbowych rozkładów jazdy...
 
Reakcje
1.611 378 7
Oj, nie tylko wtedy. ST44 jeździły z pociągami pasażerskimi regularnie, choć nie było to częste. Ale były takie czasy i takie miejsca, gdzie poza sezonem grzewczym, do prowadzenia pociągów pasażerskich wyznaczano planowo właśnie gagariny (żadne "gagary" :p). A w zimie - parowozy. Ale niestety, nie dysponuję dowodami w postaci służbowych rozkładów jazdy...
No to dodam Kolego Andrzeju, że w sezonie letnim pociąg międzynarodowy "Gedania" z Gdynia Głównej do Berlina Lichtenbergu w lecie też był prowadzony ST44 - też dat nie podam ale ów fakt pamiętam...
 

qwertas

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.341 37 2
Przykładów gdzie Gagariny prowadziły pociągi pasażerskie codziennie poza sezonem zimowym jest na pęczki. Odcinki, na których zwłaszcza w latach 90-tych, używano ich do prowadzenia po pociągów pasażerskich o których to linie wybiegające z Szczecinka czy Chojnic. Natomiast w końcówce lat '80 (przed elektryfikacją) Gagarin ciągnął wyjeżdżający koło południa pociąg osobowy Poznań - Piła - Kołobrzeg a na przełomie lat 80/90 gnieźnieńskie ST44 ciągnęły bipy do Nakła (przełom lat 80/90) oraz do Janowca przez Skoki (tutaj raczej trafiały się ryflaki). Zwłaszcza w tym drugim przypadku, widok Gagarina z dwoma wagonami był przygnębiający - wieszczący finalny upadek PKP.
 

Piter75

Aktywny użytkownik
Reakcje
689 38 0
ST44 nie była używana do pociągów pasażerskich - no chyba że planowa lokomotywa po drodze "padła" i podsyłano zastępczą z najbliższej MD/MT...
Pewno że można sobie ją podczepić do składu - to jedynie kwestia wyobraźni...
Nie bardzo rozumiem. Skoro jest na zdjęciach to nie oznacza, że były używane? Nawet jeśli nie planowo, to jednak były i podpięcie do Bipy to nie żadna wyobraźnia tylko fakty.
Tu przykład ST44 z pospieszmym.
https://wrphoto.eu/details.php?image_id=5761
 

Krzysztof Fiałka

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
1.082 19 0
Cyt "....Oprócz trakcji parowej, można tam było wtedy spotkać lokomotywy spalinowe serii ST44, czyli popularne „gagariny” bądź wg współczesnego slangu „gagary”. Wszystkie loki oczywiście jeszcze w oryginalnym malowaniu. Ciekawostką jest, że na tym terenie, te ciężkie maszyny towarowe obsługiwały ruch osobowy (!). W okresie grzewczym częstokroć można było je spotkać w podwójnej trakcji z parowozami, które służyły do ogrzewania składu wagonów pasażerskich..."
https://parowozy.opole.pl/2016/08/ostatni-usmiech-gagarina/
 

Załączniki

Podobne wątki