Trochę nie do końca w temacie tych konkretnych wagonów od Rivarossi (bo post będzie o epoce IVc, a nie IVb), ale pociągnijmy temat tej konstrukcji na
Dolnym Śląsku.
W Węglińcu jak najbardziej można było spotkać bipy. Nie wiem jak to było na przełomie lat 70. i 80. (czyli jeszcze jako seria Bipa), ale dekadę później (już jako Bhp) można było spotkać nawet zespoły piętrowe ze stacji mac. Węgliniec. Obsługiwały one w 1989 roku relacje: Węgliniec-Żagań (i dalej Żagań-Głogów), Węgliniec-Zgorzelec, Węgliniec-Wrocław Główny (także Wrocław Gł.-Zgorzelec), a także ciekawy obieg: Węgliniec-Żagań, Żagań-Bolesławiec (p. Świętoszów i Zebrzydową) i Bolesławiec-Węgliniec.
Ponadto Węgliniec odwiedzały bipy z Legnicy i Wrocławia. Nimi z Węglińca można było dotrzeć ponadto do Bogatyni i na Wrocław Świebodzki, a także do Jeleniej Góry. Był to w tamtych latach jedyny pociąg mający w zestawieniu wagony piętrowe, który docierał do Jeleniej.
Oto ten obieg w dodatku z 1989 roku:
Zobacz załącznik 622709
W 1990 roku wyglądał podobnie, akurat do Jeleniej jechała dodatkowo jeszcze 1.klasa:
Zobacz załącznik 622710
Ciężko mi powiedzieć jak było wcześniej, bo nie mam dla tego rejonu dodatków sprzed 1989, ale przynajmniej w fazie mocno schyłkowej PRL do Jeleniej bipy jeździły.
Do Lubawki też docierały - wałbrzyskie z Wałbrzycha i Marciszowa. Natomiast legnickie można było też spotkać w relacji Marciszów-Kamienna Góra.
Wypada jeszcze odnotować, że w 1989 roku wagony Bhp w Dolnośląskiej DOKP były przypisane do stacji: Fosowskie, Kluczbork, Legnica, Opole, Oleśnica, Wałbrzych Gł., Węgliniec i Wrocław Gł.