• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Składy Realistyczne zestawianie modelowych pociągów pasażerskich z epoki IV i V

voytecki

Aktywny użytkownik
Reakcje
46 0 5
#43
Koledzy, mam pytanie z jakimi dostępnymi wagonami można zestawić:
1. ACME 55055
2. ACME 55093
oraz jakie lokomotywy ciągnęły poszczególne składy?
Druga sprawa dotyczy słynnych "papug". Jakie lokomotywy ciągnęły te wagony oprócz EP09 i EP08 ("świnka")?
 

avecez

Aktywny użytkownik
Reakcje
400 20 4
#44
Koledzy, mam pytanie z jakimi dostępnymi wagonami można zestawić:
1. ACME 55055
2. ACME 55093
oraz jakie lokomotywy ciągnęły poszczególne składy?
Druga sprawa dotyczy słynnych "papug". Jakie lokomotywy ciągnęły te wagony oprócz EP09 i EP08 ("świnka")?
Co do drugiej sprawy, to dla urozmaicenia podobno ciągnęły takie niespełnione plany PKP:
DSC_0001.JPG
ewentualnie takie: https://www.dcc24.eu/node/874/348

Gdzieś na forum o tym było.

Co do poz. 1 to polecam YT ewentualnie tu na forum.
Poz. 2 - takie wagony jeżdżą z wagonami osobowymi IC, ostatnio widziałem w zeszłym roku w Szczecinie.
Jeżeli chodzi o bardzo realny skład co do zgodności rewizji i numerów wagonów to nie pomogę, nie jestem purystą w takich sprawach
 
Ostatnio edytowane:

voytecki

Aktywny użytkownik
Reakcje
46 0 5
#45
Tak, faktycznie EU43 ciągnącą papugi widziałem chyba gdzieś na jakimś zdjęciu. Co do ACME 55055, to właśnie na YT próbowałem coś poszukać ale coś słabo z materiałami w tej materii.
A jakieś konkretne modele wagonów (Roco, Acme, Robo, Ls Models), które można by zestawić z 55093?
 

Miko

Aktywny użytkownik
Reakcje
166 0 0
#46
z jakimi dostępnymi wagonami można zestawić:
1. ACME 55055
2. ACME 55093
Tego typu wagony, pojawiały się głównie w nocnych pociągach międzynarodowych takich jak: Jan Kiepura, Chopin, Batory, Silesia itp.
Malowanie z zestawu ACME 55055 obowiązywało do około 2004 roku, a malowanie z zestawu ACME 55093 od 2003 roku. W 2007 roku te wagony zostały zmodernizowane i ich wygląd nieco się zmienił, więc trzeba szukać starszych zestawień. Dwa z tych wagonów przeszły modernizację kilka lat później, ale po 2007 roku raczej już nigdzie nie jeździły (w takim wyglądzie).

Trudno mi podać konkretne pasujące modele, ale możliwości jest wiele.
Najłatwiej to chyba odwzorować pociąg Jan Kiepura: http://rail.phototrans.eu/14,78564,0,PaFaWag_104Eb_.html
Wagony rosyjskie i białoruski produkowała firma LS Models, a polskie sypialne Tillig. Zestawienia mniej więcej z tamtego okresu:
http://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=PKPIC&cislo=PKPIC:71014/5|DB:249&nazev=JAN KIEPURA&rok=2003
http://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=DB&cislo=249&nazev=Jan Kiepura&rok=2004
Odwzorowując skład z okolic 2004 roku można śmiało włączyć wagony z obu zestawów w jeden skład, co potwierdzają zdjęcia ze strony: http://www.railfaneurope.net/pix/pl/car/night/Bc10mnouz/pix.html

Tego typu wagony pojawiały się również w pociągu Chopin, chociaż w planowych zestawieniach są wagony serii Bcdu.
http://rail.phototrans.eu/14,4552,0,PaFaWag_104Eb_.html (trzeci wagon za lokomotywą)
zestawienie: http://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=OeBB&cislo=202&rok=2006
Ciekawe zdjęcie z ET41: http://rail.phototrans.eu/14,52031,0,HCP_203E_.html (drugi wagon za lokomotywą)
Zestawienie (rozkład jazdy 2004/2005): http://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=OeBB&cislo=202&rok=2005 powinno być możliwe do odwzorowania w H0. Modele polskich wagonów sypialnych są, kuszetek też, a austriackie kuszetki chyba są w planach firmy LS Models https://www.modellbahnshop-lippe.co...01-0-0-0-7-5-2-0-gatt-pl-p-0/ein_produkt.html
W dodatku tylko 5 wagonów (1 na zarządzenie), więc się taki skład na makiecie łatwiej się zmieści ;)

Polecam przeklikać stronę http://www.vagonweb.cz/?&lang=pl w poszukiwaniu zestawień z wagonami serii Bcdmnu. Można znaleźć jeszcze przykładowo takie ciekawe zestawienia:
http://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=PKP&cislo=203&nazev=Chopin&rok=2000
http://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=RZD&cislo=240&nazev=Ost-West-Express&rok=1996
http://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=UZ&cislo=29/344&nazev=Kashtan&rok=2006
http://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=PKP&cislo=337&nazev=Báthory&rok=2001

A z lokomotyw to oprócz tych na powyższych zdjęciach i zestawieniach, również EP05 można dać: http://rail.phototrans.eu/14,78186,0,__koda_44E_.html
 
Ostatnio edytowane:

voytecki

Aktywny użytkownik
Reakcje
46 0 5
#47
Dzięki za bogaty w dane materiał :) Oczywiście strona vagonweb, to pierwsze źródło z którego korzystam ale przyznam, że tylu zestawień nie znalazłem. Co do lokomotyw, to niestety potwierdziło się, że EP09 królowała w tamtym czasie jeśli chodzi o te wagony, a ja niestety nie jestem w jej posiadaniu :(
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
6.157 154 21
#48
Co do drugiej sprawy, to dla urozmaicenia podobno ciągnęły takie niespełnione plany PKP:
Tak, faktycznie EU43 ciągnącą papugi widziałem chyba gdzieś na jakimś zdjęciu.
Tylko, że na zdjęciu pokazanym przez kolegę avecez jest model EU11, a nie EU43. Lokomotywy obu serii prowadziły sporadycznie różne składy w ramach testów przed ostateczną decyzją PKP o rezygnacji z ich zakupu. Często były to specjalne składy zestawione dla celów doświadczalnych, a nie rozkładowe pociągi. Użycie do tego wagonów w malowaniu "papuga" było oczywiste, ponieważ tylko te wagony w tamtych latach mogły jeździć z prędkością 200 km/h. Niżej jeden z takich doświadczalnych pociągów na Dworcu Wschodnim w Warszawie.

24A_2548a.jpg
 

voytecki

Aktywny użytkownik
Reakcje
46 0 5
#49
Tylko, że na zdjęciu pokazanym przez kolegę avecez jest model EU11, a nie EU43. Lokomotywy obu serii prowadziły sporadycznie różne składy w ramach testów przed ostateczną decyzją PKP o rezygnacji z ich zakupu. Często były to specjalne składy zestawione dla celów doświadczalnych, a nie rozkładowe pociągi. Użycie do tego wagonów w malowaniu "papuga" było oczywiste, ponieważ tylko te wagony w tamtych latach mogły jeździć z prędkością 200 km/h. Niżej jeden z takich doświadczalnych pociągów na Dworcu Wschodnim w Warszawie.

Zobacz załącznik 564440
O, właśnie o to zdjęcie mi chodziło. Mój wpis o EU43 wziął się z podanego przez avecez linka https://www.dcc24.eu/node/874/348
 

zdeniu

Znany użytkownik
Reakcje
427 13 17
#51
Mam pytanie jaka lokomotywa ( Tp1, Tp4, Tkt2, Tkt3, Tw1 ) najlepiej będzie pasowała do ciągania węglarek Wddo wypuszczonych niegdyś przez Parowozika (Brawa 48409, 48413) ?
 
P

ps

Gość
#52
zdeniu napisał(a):
jaka lokomotywa ( Tp1, Tp4, Tkt2, Tkt3, Tw1 ) najlepiej będzie pasowała do ciągania węglarek Wddo
Właściwe każda pasuje do ich "ciągania"....
Parowozy "kuse" - czyli popularnie zwane tendrzakami - serii TKt2 i TKt3 pracowały przy manewrach i na krótkich trasach na
liniach górskich, pozostałe w pracy liniowej, ale też i przy pociągach zdawczych (z pracą manewrową na stacjach pośrednich).
Czyli pełna swoboda - tylko trzeba pamiętać o zasadach zestawiania pociągów, gdy mamy w składzie wagony bez hamulca.

voytecki napisał(a):
Druga sprawa dotyczy słynnych "papug". Jakie lokomotywy ciągnęły te wagony oprócz EP09 i EP08 ("świnka")?
Również krakowskie "siódemki", prowadzące Ex "Ernest Malinowski" na południowym odcinku, który w pewnym okresie był
zestawiany z tych wagonów (lato 1998). W tym również EU07-171 - ale w wersji z wcześniejszą rewizją niż to co wykonało PIKO
(żółte czoło, herb Lokomotywowni Prokocim, umieszczony przy znaku przydziału do jednostki macierzystej).
 

techno

Moderator
Zespół forum
Reakcje
565 16 0
#55
Tylko, że na zdjęciu pokazanym przez kolegę avecez jest model EU11, a nie EU43. Lokomotywy obu serii prowadziły sporadycznie różne składy w ramach testów przed ostateczną decyzją PKP o rezygnacji z ich zakupu. Często były to specjalne składy zestawione dla celów doświadczalnych, a nie rozkładowe pociągi. Użycie do tego wagonów w malowaniu "papuga" było oczywiste, ponieważ tylko te wagony w tamtych latach mogły jeździć z prędkością 200 km/h. Niżej jeden z takich doświadczalnych pociągów na Dworcu Wschodnim w Warszawie.

Zobacz załącznik 564440
Dorzucę małą korektę. Te lokomotowy, podobnie jak EU11, zostały przez PKP zakupione. Niestety brak pieniędzy spowodował wycofanie się rakiem z zamówienia i zerwanie umowy, za co później PKP (PKP S.A.) zapłaciło Adtranzowi (później Bombardierowi) wielomilionowe kary (spłata tego zadłużenia trwała kilka lat, a same lokomotywy ostatecznie trafiły do Włoch i można je było spotkać m.in. na przełęczy Brenner (w 2005 roku widziałem je nawet ze starymi oznaczeniami EU43).

To był jedyny z trzech dużych założonych przetargów, który faktycznie został rozstrzygnięty i był realizowany. Przetarg na pociągi zespolone (czyli na wciskane nam przez Fiata ETR-460 Pendolino) został ostatecznie unieważniony chyba nawet przed otwarciem ofert, natomiast przetarg na OIDP 500 autobusów szynowych ostatecznie nigdy się nie ukazał. Taka była końcówka lat 90-tych i ostateczny upadek wielkich planów kolejarzy.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
6.157 154 21
#56
Dorzucę małą korektę.
To wszystko prawda, tylko nie nazwałbym tego korektą. Ani jedno moje stwierdzenie w zacytowanym wpisie nie było błędne, więc nie było czego poprawiać (korygować). A zrezygnować z zakupu można także po jego dokonaniu. Czasem coś się kupuje, a potem to zwraca, z różnymi konsekwencjami, zależnie od warunków sprzedaży.
 
P

ps

Gość
#58
To dobrze, że już wszystko jest wiadome. Ja tylko w ramach autokorekty napiszę, że w moim tekście po słowie "zdawczych", a przed nawiasem otwierającym powinny być jeszcze słowa "oraz zbiorowych" - wtedy ten tekst ma sens. Pociąg zdawczy dostarczał różne wagony do różnych odbiorców, ale do jednej stacji, jej bocznic czy ładowni publicznych lub na tzw. bocznicę szlakową - bez "obróbki" po trasie.
 

Podobne wątki