• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Realistyczne zestawianie modelowych pociągów pasażerskich z epoki IV i V

BoGneR

Znany użytkownik
Reakcje
2.271 28 2
Co do linii helskiej, po remoncie żadne ograniczenia już nie obowiązują - było to komentowane na skyscrapercity.
Swoją drogą, dlaczego Niemcom opłaca się eksploatacja BR218, Czechom eksploatacja Nurków i Bardotek a nam eksploatacja dość często młodszych SU45 czy SU46 już się nie opłaca. Wynajem nurków kosztował przez te ostatnie lata chyba już grubo ponad 100 milionów złotych (jeżeli dobrze pamiętam w tym rozkładzie ma to być około 20 mln zł). Oczywiście nie umiem powiedzieć czy nie taniej byłoby wyremontować kilka SU45/SU46, ale uważam, że to byłaby lepsza opcja...
Przy podziale taboru między spółeczki nie zostało to należycie zrealizowane.W międzyczasie ZNTK Poznań padł, a z Nowego Sącza i Bydgoszczy zrobili się wielcy producenci. Nie było już gdzie naprawiać tych lokomotyw, których IC zresztą nie mialo. Szach mat...
Teraz to samo dzieje się z EP09. Po doprowadzeniu, że Gliwice ich nie dostały do naprawy zakład zlikwidowano. Teraz IC już dwa razy ukończyło przetarg bez złożonych ofert...
 
Ostatnio edytowane:

sebo81ku

Znany użytkownik
BGM
MSMK
Reakcje
896 4 0
Witam , poszukuje informacji na temat zestawienia pociągów pasażerskich z lat 80 na trasie pomiędzy Warszawą Wsch a Bielskiem-Białym. Pociągi te kursowały międzyinnymi przez Koluszki, Piotrków Trybunalski, Częstochowę i Katowice. Z tego co pamietam to były raczej połączenia nocne. Z góry dziękuje za pomoc
 
Ostatnio edytowane:

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.132 442 105
Pytanie w kontekście formowania składów z epoki 5b. Posiadając modele wagonów z datami rewizji pomiędzy 2001 a 2008 po czym można poznać, czy wagony należą do PKP IC czy do Przewozów Regionalnych?
 

Kriz8

Aktywny użytkownik
Reakcje
408 5 3
Pytanie w kontekście formowania składów z epoki 5b. Posiadając modele wagonów z datami rewizji pomiędzy 2001 a 2008 po czym można poznać, czy wagony należą do PKP IC czy do PKP Przewozów Regionalnych?
Póki co nie ukazały się modele wagonów, które trzeba by było rozróżniać podług przewoźników. A patrząc na możliwości i projekty poszczególnych producentów modeli, to raczej nieprędko zajdzie taka konieczność/możliwość. Perspektywa kilku czy kilkunastu miesięcy ze strony R.
A tych modeli, które się ukazały, to rozróżniać nie trzeba. Po nich jednoznacznie widać, do kogo należą. A jeżeli nawet nie widać tego "w kolorze", to nie ma wątpliwości czyje one były.
Wyjątkiem mogą być (przyszłe) modele 113A i potencjalne dwójko-bagażówki. Nie uwzględniam tu oczywiście jednorazowych, fikcyjnych fanaberii potentata polskiego rynku.
To tak w skrócie ;).
 

DieselPower

Znany użytkownik
Reakcje
2.132 442 105
Zarówno Robo jak i PIKO wydało już modele z datami rewizji z lat 2001-2008 więc problematyka o której piszę już jest aktualna. Trzeba pamiętać, że PKP IC w 2001 r. otrzymały już sporo wagonów standardu Y, a malowanie korporacyjne IC zaczęto wprowadzać dopiero w 2003r. i rzecz jasna proces ten trwał latami. Więc w okresie od 2001 do 2008 r. obaj przewoznicy dysponowali wagonami w malowaniu kremowo czerwonym/zielonym, z trumienką.
 

OLF

Znany użytkownik
Reakcje
1.251 32 10
Posiadając modele wagonów z datami rewizji pomiędzy 2001 a 2008 po czym można poznać, czy wagony należą do PKP IC czy do Przewozów Regionalnych?
Po prestiżowości :)
Poważnie! W 2003 wszystkie 'igreki' IC wykazane w zestawieniach to wagony z ogrzewaniem nawiewnym, w 2004 ylostan (ilostan igrekowy) PKP IC to 128 sztuk 112A/140A oraz 247 sztuk 111A/141A - czyli w praktyce większość wagonów z kratką. Dodatkowo sukcesywnie otrzymywały one malowanie IC. Igreków w IC z resztą był nadmiar, z nich najgorsze truchła w 2005 przepoczwarzyły się w TLK.
Oczywiście życie życiem i tak 31.07.2003 pierwszy wagon w składzie IC Piast z poniższego obrazka (http://rail.phototrans.eu/14,1771,0,PaFaWag_4E_EU07_176.html) ma pokaźny prześwit pod podwoziem i gładki dach z widocznymi wywietrznikami nad każdym przedziałem, drugi wagon kratki po stronie korytarza też nie ma. Oznaczenia obu zgodne z normą branżową, czyli jest nie do odróżnienia, czy to pudło IC czy PR.
 

M-G

Znany użytkownik
Reakcje
654 34 1
W 2009, po faktycznym podziale na IC i PR. Przy okazji wprowadzono nowe oznaczenia serii wagonów, z indeksami liczby (różwnoważnych) przedziałów oraz zmienionym znaczeniem małych liter
Czyli wcześniej praktycznie nie do odróżnienia. A napisy "Przewozy Regionalne" takie jak np. na wagonach Piko z 2020 roku (97612/3) to od kiedy zaczęły się pojawiać? W opisie modeli wagonów jest epoka VI od 2007r, a nawet spotkałem w jednym ze sklepów rok 2005.
 

OLF

Znany użytkownik
Reakcje
1.251 32 10
A napisy "Przewozy Regionalne" takie jak np. na wagonach Piko z 2020 roku (97612/3) to od kiedy zaczęły się pojawiać?
Przeczesałem WGK i jeszcze w 2011 co najwyżej trumienka była zaklejana (http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=13320, http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=8368), za to na początku 2012 pojawiają się właśnie takie, w przypadku 111A z kremowym pasem zachodzącym na ściany czołowe:

Powyżej http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=5265, podobne http://www.wgk.cal.pl/details.php?image_id=4786

W opisie modeli wagonów jest epoka VI od 2007r
Bo PIKO używa normy NEM 806 DE niezależnie od kraju pochodzenia taboru. W NEM 825 PL epoki VI nawet nie ma, bo przy takim bałaganie jak teraz wałkujemy to by alfabetu na podepoki nie starczyło...
 

OLF

Znany użytkownik
Reakcje
1.251 32 10
A kremowy pas już w oliwkach wchodził na ścianę czołową, czyli od co najmniej 1987 roku.
Czasem wchodził, czasem nie. Tu przykład z dyskusji o tym malowaniu
Z resztą na wagonach Przewozów Regionalnych jedynie te naprawiane w 2012 (w Opolu) otrzymały taką odmianę malowania, późniejszym zielono-kremowym pas kończył się przy poręczy drzwi wejściowych.
 

Filozof

Użytkownik
Reakcje
198 0 0
Witam , poszukuje informacji na temat zestawienia pociągów pasażerskich z lat 80 na trasie pomiędzy Warszawą Wsch a Bielskiem-Białym. Pociągi te kursowały międzyinnymi przez Koluszki, Piotrków Trybunalski, Częstochowę i Katowice. Z tego co pamietam to były raczej połączenia nocne. Z góry dziękuje za pomoc
W 1987 roku połączenia między Warszawą a Bielsko-Białą obsługiwały pociągi składające się na obieg 4007 – jedna para kursowała w nocy, a druga w ciągu dnia. Wagony zapewniała stacja Bielsko-Biała.

0:25 wyruszał z Warszawy Wschodniej pociąg pospieszny 14201, by o 6:35 zameldować się w największym mieście Podbeskidzia. Skład prowadziła siódemka z Czechowic, która ciągnęła za sobą następujące wagony: D/DB+Bc+B+B+B+A+BR+A+B+B+B+AB+WLB (sypialny kursował od 30.X)
Na zarządzenie mogły pojawić się jeszcze 2 dodatkowe wagony (po jednym pierwszej i drugiej klasy), wpięte między ostatnią dwójkę, a wagon 1 i 2 klasy .
Ostatnie 2 wagony (latem tylko jeden) na stacji w Bielsku doczepiane były do bipy ze stacji macierzystej Bielsko-Biała i jako poc. 8019 jechały do Wisły.
1644505612281.png

Rzadki to był przypadek, żeby wagony piętrowe zobaczyć w jednym składzie z sypialnym.
Z kolei w lato kuszetka przepinana była do sezonowego pociągu 45202 i jechała do Łeby.

Z Bielska o 23:01 startował pociąg o numerze 41202, rozkładowo dojeżdżał do Warszawy Wschodniej o 5:29. Wagony zestawione dokładnie jak w 14201 (włącznie z tymi co zwiedziły Łebę i Wisłę), a na czole EU07 z MD Czechowice-Dziedzice.

Dziennym połączeniem między tymi dwiema stolicami województw był pociąg „Beskidy”:
14109 Warszawa Wschodnia (14:00) – Bielsko-Biała (19:59)
41110 Bielsko-Biała (13:00) – Warszawa Wschodnia (19:19).
Tradycyjnie jako lokomotywa EU07 z lokomotywowni w Czechowicach, a garnitur wagonów podobny do pociągu nocnego, jedynie brakowało kuszetki, wagonu sypialnego i osobowego 1/ 2 klasy. Za to w obydwie strony na całej trasie pojawiał się wagon pocztowy (Amb. 300, st. mac. Katowice). Analogicznie jak w parze pociągów nocnych istniała szansa na 2 dodatkowe wagony (na zarządzenie).
 

Arekmiz

Ostrzeżony
Reakcje
1.102 113 0
A podobno byki nie miały wstępu na zakopiańską linię (podobnie jak gagary na helankę). Z 6 osiowych to ET21 mogły tam pomykać. Pamiętam składy prowadzone od Płaszowa 2xET21, potem w Suchej jedna objechała skład i dalej przez Chabówkę do Zakopca jechał ET21+wagony+ET21. :)
 

garou

Ostrzeżony
Reakcje
4.111 416 99
1. Stacja OSTRÓW WLKP.

Numery wagonów:
  • 50 51 26-19 605-2
  • 50 51 26-19 606-0
  • 50 51 26-19 607-8
  • 50 51 26-19 608-6
rok budowy: 1973
seria Bhp-x
REV Pr. 89.12.18
epoka IVc-Va (okres eksploatacji; 1989-1991)
pasujący model lokomotywy: SP42-108 (PIKO 59271)
Co do "pasujący model" - nie każdy ma SP42-108. Zastanawiam się czy "na upartego" pasowała by lokomotywa ET22-259 rew. 30.04.1989 rok ze stacji Łódź Olechów, nr kat. PIKO 96331 ? Łódź oddalona jest od Ostrowa Wlkp o jakieś 113 km:

map.jpg


Jeśli chodzi o "typy" taboru wiem, że w tamtych czasach zdarzały się takie zestawienia:

zd.jpg


źródło: Ilostan Pojazdów Trakcyjnych ForumKolejowe.pl
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki