• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Składy Realistyczne zestawianie modelowych pociągów pasażerskich z epoki IV i V

Danzig

Aktywny użytkownik
Reakcje
241 2 1
Widzę że jesteś dobrze poinformowany. To naprawdę ciekawe co piszesz. Ja aż tak dobrej pamięci nie mam. Poza tym 1985 roku miałem zaledwie 11 lat..... Masz może jakieś zdjęcia albo dalsze informacje????
 

Bolutek

Aktywny użytkownik
Reakcje
829 216 7
To ja może dorzucę swoje. Połowa lat 80 mniej więcej. Z Gdyni do Mysłowic jechały w odstępach 15 - 20 minut dwa pociągi osobowe.
Pierwszy - przez Tczew, Malbork, Grudziądz, Toruń, Inowrocław, Zduńską Wolę Karsznice, Bytom,
drugi - przez Tczew, Bydgoszcz, Inowrocław, Poznań, Jarocin, Ostrów Wlkp., - teraz nie pamiętam czy przez Kluczbork czy Wieluń do Katowic i dalej.
Były to klasyczne włóczęgi, kucające wszędzie na każdym zadupiu.
Co do zmiany EU07 na SP45 - to zaczęło się to gdy dotarł do PRL kryzys energetyczno - paliwowy, bowiem ten pierwszy do Mysłowic był od Gdyni ciągnięty SP45...
 

Bolutek

Aktywny użytkownik
Reakcje
829 216 7
Był też Panie Andrzeju jeszcze trzeci pociąg nr 5124 wyjeżdżający z Gdyni wieczorem i jadący nocą z Gdyni do Łodzi Kaliskiej przez Malbork, Iławę, Brodnicę, Sierpc, Płock, Kutno
Był taki pociąg nocny do Łodzi Kaliskiej , a był też osobowy nocny z Gdyni Głównej do Warszawy Zachodniej - do Działdowa jak "lekko przyspieszony" bo kucał na większych stacjach - a potem po wszystkich dziurach na których wsiadał "lud pracujący" do Warszawy dojeżdżający...
 

Danzig

Aktywny użytkownik
Reakcje
241 2 1
Bolutek....... chyba się trochę mylisz. Nie znam pociągu do Mysłowic przez Poznań. Ten pierwszy i owszem, drugi przez Iławę Brodnicę Sierpc też znam ale przez Poznań to pełna amba...
 

Bolutek

Aktywny użytkownik
Reakcje
829 216 7
Bolutek....... chyba się trochę mylisz. Nie znam pociągu do Mysłowic przez Poznań. Ten pierwszy i owszem, drugi przez Iławę Brodnicę Sierpc też znam ale przez Poznań to pełna amba...
A ja znam i pamiętam i to bardzo dobrze bo do Poznania nim jeździłem...
a jaki to był przez Iławę, Brodnicę i Sierpc? - bo to jakiś odlot...
 

MIKOT 1

Znany użytkownik
Reakcje
2.144 98 132
@ksiezyc_nad_gieesem Łza się w oku kręci Niedźwiedziowi Nadłowczemu w jednym i drugim przypadku. Ile się Niedźwiedź Nadłowczy najeździł z Łodzi Kaliskiej do Gdyni, tak było.
Jeśli będzie ładna pogoda, wybierzemy się pod granicę z Ukrainą.
 

MichałK

Znany użytkownik
Reakcje
779 8 4
Tak na marginesie, to w przyszłym rozkładzie ma być uruchomiona TLK Katowice - Gdynia przez Sierpc. PLK już prowadzi drobne prace remontowe na odcinku Płock - Brodnica.
 

Danzig

Aktywny użytkownik
Reakcje
241 2 1
A propos pociągu 5124 z roku 1988 ;)
Zobacz załącznik 829928
To wersja "pozasezonowa" oraz skrócona o 3 wagony ze względu na długość stacji ale udało mi się w miarę wiernie odtworzyć ten skład.

Tak skład jest wręcz bajkowy! A ten pierwszy Wagon pocztowy to.....ech, brak słów!!! Super się prezentuje. Napisz coś o tych wagonach proszę. Sam robiłeś kalki do nich, czy udało Ci się zebrać to wszystko w oryginale? Chyba nie prawda?
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
5.860 141 20
Chyba jednak cztery. Z Gdyni do Iławy pociąg prowadziła ta sama lokomotywa serii EU07 z MD Gdynia. Osobna pozycja w wykazie obsługi trakcyjnej i ciężaru pociągu wynika ze zmiany ciężaru składu w Malborku, spowodowana dołączeniem jakichś wagonów, a nie ze zmiany lokomotywy. Wymiana lokomotywy na inną tej samej serii z tej samej lokomotywowni na tak krótki odcinek (Malbork - Iława) byłoby trochę bez sensu. Świadczy też o tym to, że w drodze powrotnej tego rozdzielenia nie ma, a skład na całej trasie miał ten sam ciężar. Swoją drogą w Iławie odłączano jakieś wagony (te dołączone w Malborku?), bo ciężar składu wracał do pierwotnej wielkości 500 ton. Czy kolega @ksiezyc_nad_gieesem ma jakieś materiały, z których można wyczytać jak zmieniał się skład na całej trasie pociągu? Może ten dodatkowy wagon to były przesyłki ekspresowe?
 

Bolutek

Aktywny użytkownik
Reakcje
829 216 7
Przypuszczam, że odnośnie zmiany obciążenia od Malborka - to po prostu błąd w dodatku II do rozkładu jazdy powielany przez jakiegoś cymbała w DOKP, który się tym zajmował...
Nawet doczepienie wagonu plus uproszczona próba hamulca to nie 5 minut...
 

Podobne wątki