• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Realistyczne zestawianie modelowych pociągów pasażerskich z epoki IV i V

KoVaL

Znany użytkownik
#21
W relacji Gdynia -Poznań-Praha wagony były i PKP i CSD ,nie pamiętam ile było sztuk danego zarządu ,ale w Poznaniu coś się działo ,były chyba doczepiane do innego składu ,tyle pamiętam z połowy 1988 r.
 

Bodek

Aktywny użytkownik
#25
Wiarygodność wagonveb'a oceniam wysoko, ale ze składem Bohemii coś chyba pomieszali.
Pamiętam, że do Gdyni na pewno kursowała kuszetka i 1/2 klasa - oba wagony ĆSD. Być może kursowała też 2 klasa ĆSD, ale głowy nie dam - po prostu już nie pamiętam. Ale jestem na 99% pewny, że w relacji Gdynia - Praha - Gdynia jako Bałtyk / Bohemia, kursowały jedynie wagony ĆSD.
 
Ostatnio edytowane:

Bodek

Aktywny użytkownik
#27
A mógłbyś zdradzić z jakiego odcinka są te zdjęcia?
Jeśli zrobione były za Poznaniem (w kierunku Wrocławia) lub nawet dalej, to wagon sypialny z pewnością kursował w relacji do/z Warszawy lub Szczecina / Świnoujścia.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#28
Część warszawska "Bohemii" łączyła się z gdyńsko-szczecińską we Wrocławiu, a nie w Poznaniu, więc fakt, czy fotki były zrobione za Poznaniem, czy dopiero za Wrocławiem, ma istotne znaczenie.
 

Zbyszek

Zajebistość roku
#29
Zdjęcia są z odcinka Laskowice Pomorskie-Bydgoszcz Gł. Były robione ok. 94-95r. w sierpniu ok. godź.18-18:30, żadnego dokładniejszego opisu nie mam. O żadnym skanie mowy nie ma, potem wstawię zdjęcie zdjęcia.
 

OLF

Aktywny użytkownik
#31
Pociąg ten jeździł od niepamiętnych lat. Mówiliśmy na niego "Włóczęga północy" choć niesłusznie, gdyż to inny pociąg (z Lublina do Trójmiasta) miał tę potoczną nazwę. Wyruszał z Białegostoku około 20 i jadąc przez Ełk, Olsztyn, Toruń i Poznań meldował się we Wrocławiu około 9.50. Początkowo skład był zestawiony wyłącznie z wagonów wrocławskich ale w późnych latach 90-tych i aż do zawieszenia jego kursowania jeden skład był wrocławski , a drugi białostocki za wyjątkiem sypialnego i kuszetki (w Białymstoku nie było i nie ma oddziału Warsu) - te wagony były więc z Wrocławia.
Się okazało że jest papier potwierdzający tę historię, przy okazji trochę studzi radochę że z pierwszych wypustów da się zestawić realistyczny skład (z drugiej strony wrocławskich 120A dorobiliśmy się osmioraczków, więc nadzieja jest :) )
Jedynie trochę wątpię, żeby w obiegu były wystawiane dwa składy przez dwie różne wagonownie (w sensie 'jeden skład wrocławski, jeden białostocki' , jeśli dobrze odczytałem przedpiścę), raczej jak stoi w glejcie mieszanka, ale zestawiana i obrządzana przez Wrocław
1997-98 Dodatek 2B s174.jpg
 

mikl

Znany użytkownik
#32
@OLF, dziękuję bardzo za ten wpis. Czy może mi ktoś laikowi wytłumaczyć powyższe instrukcje co do przydziału lokomotyw. Czy dobrze rozumiem że od Wrocławia do Poznania była jedna EU07 a później na odcinku do Korsz(?) inna? Czy może cały odcinek Wrocław-Korsz był obsługiwany jedna lokomotywą elektryczną odczepiana na odcinku niezeletryfikowanym do Ełku skąd bialostocka "siódemka" odbierała ten skład? Nie wiem co oznacza kolumna 6 w pierwszej tabeli (drużyna konduktorska) ani luki w wierszach 5 i 6 a pewnie w tych szczegółach tkwi odpowiedź na moje pytanie
 

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
#34
Jedynie trochę wątpię, żeby w obiegu były wystawiane dwa składy przez dwie różne wagonownie (w sensie 'jeden skład wrocławski, jeden białostocki' , jeśli dobrze odczytałem przedpiścę)
Niestety nie mogę tego dowieść na papierze. Na (wszak wątpliwy) dowód mogę tylko napisać, że dość dobrze pamiętam uczucie dumy, że skład z Wrocławia był z białostockimi wagonami naprzemiennie z wrocławskimi. A duma u MiKola zakochanego w swojej stacji to nie byle jakie uczucie, to najwyższej jakości nawóz dla fiołka.
Być może naprzemienność składów wynikała z charakteru posezonowego kursowania tego pociągu, dzięki czemu na weekend białostockie wagony jechały do Wrocławia a wrocławskie do Białegostoku aby wrócić na dni robocze do swoich wagonowni.
Pozdrawiam. Michał. :)
 

Kriz8

Aktywny użytkownik
#35
Się okazało że jest papier potwierdzający tę historię, przy okazji trochę studzi radochę że z pierwszych wypustów da się zestawić realistyczny skład (z drugiej strony wrocławskich 120A dorobiliśmy się osmioraczków, więc nadzieja jest :) )
Jedynie trochę wątpię, żeby w obiegu były wystawiane dwa składy przez dwie różne wagonownie (w sensie 'jeden skład wrocławski, jeden białostocki' , jeśli dobrze odczytałem przedpiścę), raczej jak stoi w glejcie mieszanka, ale zestawiana i obrządzana przez Wrocław
Zobacz załącznik 616843
A nie posiadasz jeszcze jednej zasadniczej strony dla relacji przeciwnej, na "otwarcie" obiegu? Jeszcze by się pewne rzeczy wyjaśniło.

Jako że Wrocław Gł./Białystok jest w "ułamku", to odczytywałbym to tak: jeden skład wagonów z miejscami do siedzenia wystawiał Wrocław, a drugi skład Białystok (ale tylko w terminach, gdy pociąg kursował do/z Białegostoku). Kuszetkę i sypialny w terminach zapewniał Wrocław.
Na co dzień pociąg kursował w relacji Wrocław-Poznań-Wrocław i wystarczał na to jeden skład z Wrocławia (bez Bc i WLAB).

To co napisał @bstok70, jak widać znalazło potwierdzenie w dokumentach.
 
#38
Odgrzeję trochę temat, bo mam podobny problem, czy do w/w Bip pasowałby PIKO 96307 SU45-048 ? Czy może wyszła inna lokomotywa w międzyczasie?

Pierwszy skład (opolski) odpada ponieważ lokomotywa SU45-048 nigdy w czasie swej służby nie stacjonowała w okolicach Opola.
Drugi skład (poznański) pasuje do modelu Piko.
Data rewizji na poznańskich Bhp jest z 30.10.1998 r. natomiast SU45-048 w tym okresie stacjonowała w MT/MZ/ ZT Poznań.
W późniejszym okresie ( od maja ) 2008 r. przekazana do PR i skreślona ze stanu w styczniu 2012 r.
 

mauy-miu

Nowy użytkownik
#39
Do Bip Opolskich mam już Piko 59266 SP42-049, one nawet później były sprzedawane w zestawach.
Rivarossi HRS 4231 PIKO 59266.JPG

Czyli Rivarossi HRS4230 BHP Poznań będzie jak najbardziej realnym składem z PIKO 96307 SU45-048 tak?
Rivarossi HRS 4230.JPG

piko 96307.jpg

Jestem z Poznania, pytałem parę osób i były wątpliwości co do zgrania tych modeli, a bardzo mi zależy na wiarygodnym składzie z mojego miasta.
pozdrawiam
 
#40
Czyli Rivarossi HRS4230 BHP Poznań będzie jak najbardziej realnym składem z PIKO 96307 SU45-048 tak?

Jestem z Poznania, pytałem parę osób i były wątpliwości co do zgrania tych modeli, a bardzo mi zależy na wiarygodnym składzie z mojego miasta.
pozdrawiam
Lokomotywa SU45-048 w tamtym okresie stacjonowała w Lesznie, co potwierdzą jej zdjęcia w sieci z pociągami osobowymi do Zbąszynka, Głogowa i Ostrowa Wlkp. Leszno funkcjonowało w ramach Zakładu Taboru w Poznaniu więc nie jest wykluczone, że maszyna pojawiała się również na pociągach w węźle poznańskim. Kluczowe byłoby jej zdjęcie z pociągiem Poznań - Wolsztyn lub Poznań - Wągrowiec. Inną kwestią jest czy ten konkretny wagon Bhp z datą rewizji z 1998 roku, nadal był eksploatowany w roku 2002. Na pewno piętrusy w 2002 roku jeździły do Wągrowca i Wolsztyna z SU45 na czele.
 

Podobne wątki