Oliwkowe Y-ki, stanowiące jakąś całość z SU46-050 już się zaczęły pojawiać. Dlatego chciałbym zapytać jeszcze raz o hipotetyczne zestawienie z lat 1978-1979.
Na poczatek nie na temat, bo zestawienie rzeczywiste, będące inspiracją do oznaczeń modeli Piko:
Włókniarz Łódź Kaliska - Szczecin Gł. na odcinku od Stargardu prowadzony SU46 MD Szczecin, zestawienie:
Lok+B+BJ+B+A+B+B+AB+Bc (dwa ostatnie w sezonie, z Zakopanego)
Ja osobiście zestawiam z tych modeli co innego:
Szczecin Gł. - Jelenia Góra przez Kostrzyn, Z. Górę, Lwówek
Lok+Bc+B+B+B+BJ+A+B+B+D
Do tego będe potrzebował SP45 MD Jelenia Góra (przemalowanka z Piko?) oraz bagażowego (mam nadzieję na przyszłościowe wypusty), jako uzupełnienie wagonów 2kl myślę o oliwkowych 120A (może Piko wyczaruje jako 6 edycję nieśmiertelnych 96648/96649)
We wcześniejszych rozkładach był zestawiony
Lok+Bc+B+B+B+BJ+AB+A+B+B+D
Więc pozwolę sobie wymienić jedną 'dwójkę' na 'łamańca'
Co do innych opcji, to generalnie sprawdza się ta reguła:
W tamtych latach najczęściej stosowany był "symetryczny" układ zestawienia: B+B+B+A+BJ+A+B+B+B
oraz kuszetki/sypialne/pocztowe/bagażowe dołączane na końcu/końcach - co po części wynikało z wykorzystania składów dalekobieżnych (nocnych) do obsługi za dnia połączeń lokalnych. Na ten przykład wspomniany skład od Szczecin - JG już bez kuszetki robił dzienną rundkę do/z Poznania.