• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Realistyczne składy pociągów PKP w epoce III i IV

OP
OP
luc1979

luc1979

Znany użytkownik
#21
To na pewno są lata 60, bo nie ma przegrzewacza wody, a je usuwali po 1960 roku. Co do braku świateł na TKp - na parowozach przetokowych często ich nie było.

L
 
#23
Idąc za radą Kolegi luc1979, rozpocząłem poszukiwania wagonu bagażowego PKP (Roco 64449). Na szczęście nie musiałem długo i daleko szukać. Kolega ed250 oferował możliwość zakupu tego modelu na giełdzie naszego forum. Wczoraj pocztylion dotarł do mnie z paczką zawierającą właśnie ten wagon bagażowy. To kilka jego zdjęć po wyjęciu z pudełka. Przepraszam za jakość bo robiłem je na szybko telefonem.
20170622_001328.jpg 20170622_001725.jpg 20170622_001749.jpg 20170622_001826.jpg 20170622_002041.jpg
W weekend spróbuję zrobić zdjęcia całego składu w konfiguracjach z różnymi lokomotywami.
 
#25
Odświeżę trochę wątek, może się komuś przyda do formowania składów.
Trochę na rynku mamy już seryjnych wagonów osobowych. Pokusiłem się o zestawienie w miarę realistycznych składów w ep IIIc i IVc. Ep IIIb jak na razie jest słabo dostępna.(Wagony prawie tylko Parowozika i Draculi)

epIIIc
skład lubelski

Sachsenmodelle 74561 1kl Aix Eilzug B4i-29 st.Dęblin DOKP Lublin
ROCO 45845 1kl Ahxz Bauart 28 AB4u-28 st. Lublin
ROCO 64291 1/2kl ABix Eilzug st. Lublin
ROCO 45846 2kl Bhxz Bauart 28 C4u-28 st.Lublin
ROCO 45650 2kl Bhxz Hecht st.Lublin
Rivarossi HRS4279 2kl Bhxz C4u-26 st.Lublin

skład krakowski
ROCO 45847 Bagażowy Fhx Pw4u-29 st.Kraków
Sachsenmodelle 74560 Bagażowy Fhx Pw4u pr16 st.Gliwice
ROCO 64290 1kl Aix Eilzug st.Kraków
Fleischmann 563302 Restauracyjny Jhx WR4u-35 st.Kraków
Sachsenmodelle 74562 2kl Bix Eilzug C4i-33h st.Gliwice
ROCO 45702 2kl Bhxz Włoch st.Kraków

skład olsztyński
PIKO 95953 Pocztowy Gmx Post 4-b/15 st.Olsztyn
ROCO 45703 1kl Ahxz Włoch st.Olsztyn
Rivarossi HRS4275 1kl Ahxzc AB4u-26a st.Olsztyn
PIKO 95956 2kl Bhixt C4up-42a Schurzen st.Olsztyn
ROCO 45493 2kl Bhxz Blatt 20355b/ C4u Wu11 st.Olsztyn (tylko 1szt. była w Polsce)
Rivarossi HRS4277 2kl Bhxzc C4u-26a st.Olsztyn

skład wrocławski
ROCO 64293 Bagażowy Fx Eilzug Pw4u-36 st.Wrocław
ROCO 45132 1kl Ahxz francuz A8 st.Wrocław
ROCO 64292 2kl Bix Eilzug st.Wrocław
ROCO 45133 2kl Bhxz francuz C11 st.Wrocław
ROCO 45310 2kl Bhix Boczniak Włoski st.Wrocław

skład szczeciński np. relacji Szczecin-Białystok
ROCO 45689 1/2kl Abhxz ABC4u-29 st.Szczecin
ROCO 45588 2kl Bhrx Bawar st.Szczecin
Fleischmann 563204 2kl Bhxz C4u-35 st.Szczecin
Rivarossi HRS4278 2kl Bhxz C4u-26a st.Białystok (można go też do składu olsztyńskiego podpiąć - ta sam dyrekcja)

skład gdyński
ROCO 45688 Restauracyjny Jhx WR4u-28 Gdynia (tylko 2szt. była w Polsce)
Rivarossi HRS4276 1kl Ahxzc AB4u-26a st.Gdynia

na tego nie mam pomysłu.... może do składu Lublin-Hel?
Rivarossi HRS4280 2kl Bhxz C4u-26 st.Łódź

epIVc skromniutko...
Jeden albo drugi w składzie. Był tylko jeden pierwotnie w 2kl, potem przemianowany na 1kl

Tilig 74565 1kl Adun HSt 127A st.Wrocław
Tilig 74758 2kl Bwxzd HSt 127A st.Wrocław
trzy edycje
PIKO 96648 2kl Bwixd 120A Bonanza st.Wrocław
PIKO 96649 2kl Bwixd 120A Bonanza st.Wrocław

Powinny być trzy stopnie wejściowe
Tilig 74564 2kl BdnY Görlitz 78 st. Bydgoszcz
Tilig 74813 2kl BdY Görlitz 78 st. Bydgoszcz

Jak się zeszlifuje wywietrzniki dachowe po stronie korytarza to będzie Bautzen
Producent podaje epIVc...
Jak się usunie z oznaczenia literę x, przemaluje czoło dachu w kolorze budy i zmieni datę rev. to będzie epIVc

ROCO 64817 2kl Bdn-x Y Bautzena 84 st.Warszawa
ROCO 64816 2kl Bdnu-x Y Bautzena 84 st.Warszawa

Tilig 74726 Wars Restauracyjny Wrdun Bautzen 89 st.Warszawa
Tilig 74818 Wars sypialny WLABd Görlitz77 st.Gdynia
 
Ostatnio edytowane:

404W

Znany użytkownik
#26
Odświeżę trochę wątek, może się komuś przyda do formowania składów.
Trochę na rynku mamy już seryjnych wagonów osobowych. Pokusiłem się o zestawienie w miarę realistycznych składów w ep IIIc i IVc. Ep IIIb jak na razie jest słabo dostępna.(Wagony prawie tylko Parowozika i Draculi)

epIIIc
skład lubelski

Sachsenmodelle 74561 1kl Aix Eilzug B4i-29 st.Dęblin DOKP Lublin
ROCO 45845 1kl Ahxz Bauart 28 AB4u-28 st. Lublin
ROCO 64291 1/2kl ABix Eilzug st. Lublin
ROCO 45846 2kl Bhxz Bauart 28 C4u-28 st.Lublin
ROCO 45650 2kl Bhxz Hecht st.Lublin
Rivarossi HRS4279 2kl Bhxz C4u-26 st.Lublin

skład krakowski
ROCO 45847 Bagażowy Fhx Pw4u-29 st.Kraków
Sachsenmodelle 74560 Bagażowy Fhx Pw4u pr16 st.Gliwice
ROCO 64290 1kl Aix Eilzug st.Kraków
Fleischmann 563302 Restauracyjny Jhx WR4u-35 st.Kraków
Sachsenmodelle 74562 2kl Bix Eilzug C4i-33h st.Gliwice
ROCO 45702 2kl Bhxz Włoch st.Kraków

skład olsztyński
PIKO 95953 Pocztowy Gmx Post 4-b/15 st.Olsztyn
ROCO 45703 1kl Ahxz Włoch st.Olsztyn
Rivarossi HRS4275 1kl Ahxzc AB4u-26a st.Olsztyn
PIKO 95956 2kl Bhixt C4up-42a Schurzen st.Olsztyn
ROCO 45493 2kl Bhxz Blatt 20355b/ C4u Wu11 st.Olsztyn (tylko 1szt. była w Polsce)
Rivarossi HRS4277 2kl Bhxzc C4u-26a st.Olsztyn

skład wrocławski
ROCO 64293 Bagażowy Fx Eilzug Pw4u-36 st.Wrocław
ROCO 45132 1kl Ahxz francuz A8 st.Wrocław
ROCO 64292 2kl Bix Eilzug st.Wrocław
ROCO 45133 2kl Bhxz francuz C11 st.Wrocław
ROCO 45310 2kl Bhix Boczniak Włoski st.Wrocław

skład szczeciński np. relacji Szczecin-Białystok
ROCO 45689 1/2kl Abhxz ABC4u-29 st.Szczecin
ROCO 45588 2kl Bhrx Bawar st.Szczecin
Fleischmann 563204 2kl Bhxz C4u-35 st.Szczecin
Rivarossi HRS4278 2kl Bhxz C4u-26a st.Białystok (można go też do składu olsztyńskiego podpiąć - ta sam dyrekcja)

skład gdyński
ROCO 45688 Restauracyjny Jhx WR4u-28 Gdynia (tylko 2szt. była w Polsce)
Rivarossi HRS4276 1kl Ahxzc AB4u-26a st.Gdynia

na tego nie mam pomysłu.... może do składu Lublin-Hel?
Rivarossi HRS4280 2kl Bhxz C4u-26 st.Łódź
Zapomniałeś o PIKO 9595? 2kl Bhixt C4up-42a Schurzen z Lublina.
Skład szczeciński 1/2 i dwie 2, ma dedykowany parowóz Oi1 [który można wykorzystać i do składu osobowego z Krzyża].
Restauracyjny z Gdyni nadaje się do dołączania do innych składów - bo wtedy tylko 3 główne stacje miały wagony jadalne.
Tabor z Gdyni i Łodzi będzie zapewne rozwijany. Np. Rivarossi ma wagony francuskie OCEM RA, które były na tych stacjach.
A póki co Gliwice, Gdynię i Łódź trzeba łączyć z innymi.
Chodziaż przyznam, że na jazdach makietowych parowóz i 6 wagonów 4-osiowych to już jest wystarczający skład.
 
#27
Zapomniałeś o PIKO 9595? 2kl Bhixt C4up-42a Schurzen z Lublina.
Skład szczeciński 1/2 i dwie 2, ma dedykowany parowóz Oi1 [który można wykorzystać i do składu osobowego z Krzyża].
Restauracyjny z Gdyni nadaje się do dołączania do innych składów - bo wtedy tylko 3 główne stacje miały wagony jadalne.
Tabor z Gdyni i Łodzi będzie zapewne rozwijany. Np. Rivarossi ma wagony francuskie OCEM RA, które były na tych stacjach.
A póki co Gliwice, Gdynię i Łódź trzeba łączyć z innymi.
Chodziaż przyznam, że na jazdach makietowych parowóz i 6 wagonów 4-osiowych to już jest wystarczający skład.
Faktycznie go przeoczyłem nr seryjny był jego 95955. To już można fajny skład z Lublina zrobić 7-wagonowy...;-)
Jak dla mnie wystarczą składy 5 wagonowe...
 
Ostatnio edytowane:

Mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
#28
Tilig 74758 2kl Bwxzd HSt 127A st.Wrocław
trzy edycje
PIKO 96648 2kl Bwixd 120A Bonanza st.Wrocław
PIKO 96649 2kl Bwixd 120A Bonanza st.Wrocław
Coś mi tu nie pasuje. Przecież te Bonanzy mają datę rewizji z 1977 r. A to chyba jest epoka IVb. To samo jest z wagonem Bwxzd HSt 127A. On ma datę rewizji z 1979 r. Czy czasem epoka IVc nie zaczyna się od 1980 r.?
 
#29
Coś mi tu nie pasuje. Przecież te Bonanzy mają datę rewizji z 1977 r. A to chyba jest epoka IVb. To samo jest z wagonem Bwxzd HSt 127A. On ma datę rewizji z 1979 r. Czy czasem epoka IVc nie zaczyna się od 1980 r.?
Z tego wynika, że praktycznie nie ma wagonów w epIVc...
Już nie pamiętam z skąd miałem info o epokach do tych wagonów... Na wszystkich wagonach nie sprawdzałem rewizji... Może się pomyliłem, nieraz producent źle podaje epokę jak w przypadku Bautzena ROCO.
Każda edycja Bonanzy z szarym dachem miała rewizję z 1977r? Pierwsza edycja HSt 127A Sachsenmodelle z błędną ilością przedziałów też miała tą samą datę rewizji?
 
#30
Faktycznie go przeoczyłem nr seryjny był jego 95955. To już można fajny skład z Lublina zrobić 7-wagonowy...;-)
Jak dla mnie wystarczą składy 5 wagonowe...
Jest jeszcze wagon pocztowy wykonany przez Parowozika na bazie Fleischmann 5636 -oznakowanie stacja Lublin ambulans nr 100 (Lublin-, Warszawa ).Hecht też ma tabliczkę z trasą .Na fotce brak modelu Rivarosi ale w kolekcji jest .
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

Mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
#31
Na wszystkich wagonach nie sprawdzałem rewizji...
Myślę, że przed podaniem informacji powinieneś sprawdzić jaka jest data rewizji na każdym wagonie. Osoby, które poszukują wagonów bazując na Twoich niesprawdzonych informacjach (a w tym przypadku błędnych) mogą kupić wagon, który nie będzie im pasował. A to już jest trochę "nie fair" z Twojej strony.
 
OP
OP
luc1979

luc1979

Znany użytkownik
#32
Trzeba pamiętać o tym, że po rewizji/ważeniu wagon jeździł kilka lat do następnej rewizji (w przypadku osobowych okres rewizji wynosił 1 rok, w przypadku towarowych 3 lata). Tak więc nie jest błędem zestawienie w jednym składzie np z epoki IVc wagonów z datą rewizji 1979 (w przypadku osobowych), albo 1977 (w przypadku towarowych).
 

404W

Znany użytkownik
#33
Już nie pamiętam z skąd miałem info o epokach do tych wagonów... Na wszystkich wagonach nie sprawdzałem rewizji... Może się pomyliłem, nieraz producent źle podaje epokę jak w przypadku Bautzena ROCO.
Każda edycja Bonanzy z szarym dachem miała rewizję z 1977r? Pierwsza edycja HSt 127A Sachsenmodelle z błędną ilością przedziałów też miała tą samą datę rewizji?
Skoro nie pamiętasz i nie sprawdzałeś, to najpierw dobrze sprawdź, bo siejesz dezinformację. Są różne strony gdzie można to zrobić. A IVc nie było żadnych wagonów Robo, ani piętrusów?

Jeśli 5 wagonowy skład, jest dla Ciebie wystarczający, to powinien mieć m. w. takie proporcje - jedna jedynka i cztery dwójki, lub jedna 1/2 [może też być jedynka, trzy dwójki i poczta lub bagaż.
 
#34
Skoro nie pamiętasz i nie sprawdzałeś, to najpierw dobrze sprawdź, bo siejesz dezinformację. Są różne strony gdzie można to zrobić. A IVc nie było żadnych wagonów Robo, ani piętrusów?

Jeśli 5 wagonowy skład, jest dla Ciebie wystarczający, to powinien mieć m. w. takie proporcje - jedna jedynka i cztery dwójki, lub jedna 1/2 [może też być jedynka, trzy dwójki i poczta lub bagaż.
I włożyłem kij w mrowisko....
Tak jak pisałem mogłem się też pomylić... Przepraszam wszystkich za błędy. Super, że błędy zostały wyłapane;-)
Piętrusów i ryflaków nie zamieszczałem w tym zestawieniu tak samo nie zamieściłem wagonów wydanych w kilkunastu szt. . W epIVc był bodajże jeden piętrus i trochę ryflaków od ROBO, ale ich raczej z Bautzenami się nie zestawi w tej epoce...

Długość składu ogranicza trochę miejsce, chciało by się mieć dłuższe ale... Trzymam się zasady jedna jedynka do składu....
 
Ostatnio edytowane:

mikl

Znany użytkownik
#35
Czy ktoś z forumowiczów się orientuje czy była jakie unormowania co do ilości wagonów do przewozu pyłu węglowego w stosunku do ilości talbotów?

Chciałbym "zbudować" zestawienie wałbrzyskie z epoki IIIc i zastanawiam sie na ile taki np samotny wagon do przewozu pyłu mogły się zapodziać w secie np 10 talbotów.

Jakby jeszcze ktoś miał zdjęcie jak się taki wagon do pyłu brudził w rzeczywistości, to byłoby super! Badz ktoś już taki "brudzing" przerabiał
 

Załączniki

OP
OP
luc1979

luc1979

Znany użytkownik
#37
Pm2 stacjonowały głównie w Bydgoszczy/Toruniu i Iławie. Więc wagony (4 osiowe ) z Olsztyna/Gdyni.

Można też podczepić wrocławskie, bo z tego co pamiętam bydgoskie Pm2 prowadziły pociągi z Wrocławia (Jeleniej Góry) na odcinku trakcyjnym od Poznania do Gdyni.
 
#38
Pm2 stacjonowały głównie w Bydgoszczy/Toruniu i Iławie. Więc wagony (4 osiowe ) z Olsztyna/Gdyni.

Można też podczepić wrocławskie, bo z tego co pamiętam bydgoskie Pm2 prowadziły pociągi z Wrocławia (Jeleniej Góry) na odcinku trakcyjnym od Poznania do Gdyni.
A jakie konkretnie typy wagonów proponujesz? Nie znalazłem zbyt wielu wskazówek (głównie fotograficznych) z tamtego okresu. Jest jedynie film, na którym widać przez chwilę skład pociągu i to na dodatek z góry :)
 
OP
OP
luc1979

luc1979

Znany użytkownik
#39
Wchodzisz na stronę dcc24 wrzucasz w wyszukiwarkę np Olsztyn i sprawdzasz jakie wagony osobowe 4 osiowe ze stacji Olsztyn zostaly wydane w interesującej Cię epoce (IIIc) i przez kogo. powinien być wagon bagażowy oraz zachowane proporcje wagonów 1 i 2 klas (1:2 lub 1:3).
 

Podobne wątki