• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

reaktywacja modułu kkmk

eSeL

Znany użytkownik
Reakcje
1 0 0
#21
arch_przemo napisał(a):
Stasiu, obejrzyj sobie relację z rozłożonej makiety w Sosnowcu - w dziale "Imprezy" - wydaje mi się, że teraz krzyżownica wygląda.............. no dobra - INACZEJ :D
Jak tak to wspaniałomyślnie wybaczam!
A dla Traxx'a wielkie brawa!
 
Reakcje
0 0 0
#22
Witam,

Ja mam pytanie z innej beczki... Mianowicie co to jest to coś zielonego oprócz trawki? (w szczególności widoczne na zdjęciach: 100_3366.JPG i 100_3363.JPG) Czy to jest gąbka na siateczce? W jaki sposób się to klei ? Rozumiem, że to się klei już na trawkę...
Będę wdzięczny za podpowiedzi?

Pozdrawiam,
 
OP
OP
traxx92
Reakcje
0 0 0
#23
Krzyżownicę wymienię na bardziej realną, a jeśli chodzi o gąbkę to jest to gąbka ,,polaka'' sypiesz to na trawę i powinno się trzymać, ale jeśli chodzi o kładzenie tego gdzieś na podsypce itp. musisz to podkleić , wystarczy sam wikol
 
OP
OP
traxx92
Reakcje
0 0 0
#24
I znów trochę się ruszyło.
 

Załączniki

  • 166,9 KB Wyświetleń: 536
  • 176,1 KB Wyświetleń: 536
  • 131,7 KB Wyświetleń: 534
  • 198,1 KB Wyświetleń: 533
  • 143 KB Wyświetleń: 534
  • 185,9 KB Wyświetleń: 537
  • 135,5 KB Wyświetleń: 536
  • 126,3 KB Wyświetleń: 535
  • 143,3 KB Wyświetleń: 533
  • 115,1 KB Wyświetleń: 534
  • 104,7 KB Wyświetleń: 533
  • 100,5 KB Wyświetleń: 533
  • 109,7 KB Wyświetleń: 535
  • 147,6 KB Wyświetleń: 537
  • 205,1 KB Wyświetleń: 535
  • 219,1 KB Wyświetleń: 538
  • 134,7 KB Wyświetleń: 540
  • 102,2 KB Wyświetleń: 538
  • 135,3 KB Wyświetleń: 530

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Reakcje
1.341 33 1
#25
!

Heloł :D . Moim zdaniem semafor czterokomorowy stojący przy Twoich torach jest a) postawiony w nieprwidłowym miesjcu, b) raczej nie trzyma skali (ale mogę się mylić ;) ). Chciałbym też napisać o drodze. Wydaje mi się, że jak to zobaczą Paweł Piotr lub Tomek K lub Andrzej Harassek, to zasugerują dość dziwną lokalizacją przejazdu kolejowego w głowicy rozjazdów, a wręcz w rozjeździe. Mnie nie przeszkadza w ogóle, ale czy rzeczywiście może tak być? Szkoda, że nie chciałeś zrobić wersji z "wybrzuszeniem asfaltu nad zalanymi tymże asfaltem torami" ale rozumiem, to Twoja decyzja. Poza tym pełny zachwyt i genialna atmosfera. Idealnie jak w realu.
 
Reakcje
1.342 18 9
#27
Pewnie znowu rzucą się na mnie za "zjechanie po całości" różni obrońcy moralności, ale wypunktuję tutaj kilka swoich uwag, dotyczących widocznej na module drogi. Bo makieta jest bardzo fajnie wykończona, ale ta droga ma istotne błędy merytoryczne... Szkoda by było, żeby makieta się z jej powodu zmarnowała...

Pierwsza kwestia - profil drogi. Szerokość drogi, jej asfaltowa nawierzchnia oraz bezpośredni dojazd do byłego placu świadczą, że kiedyś była to droga o istotnym znaczeniu. Powinna więc być zbudowana z zachowaniem wszelkich zasad dotyczących zarówno planu, jaki profilu drogi. W szczególności podjazdy z obu stron przejazdu oraz odcinek drogi pomiędzy torami powinny leżeć na wysokości główek szyn. Nawet jeśli założymy, że tor szlakowy leżał kiedyś na innej wysokości niż teraz, to fakt ten nie tłumaczy aż takiej falistości drogi i wklęsłego odcinka pomiędzy torami. Nawet na zdjęciu eSeL'a widać łagodne przejścia drogi przez tory, a nie jakieś "hopki".
Druga kwestia - zaasfaltowany przejazd. Gdyby zaasfaltowane były tylko same szyny, zalane podczas dorywczego łatania dziur, to OK, mogłoby tak zostać... Ale obecność litego asfaltu na całej długości drogi świadczy, że zostało to wykonane podczas jakiegoś planowego, kompleksowego remontu całej drogi. I tu znowu wracamy do kwestii profilu drogi. Nawet w PRL obowiązywały normy i fuszerki w postaci tego gigantycznego garba nikt by nie odebrał. Samochody pourywałyby sobie przecież na nim osie! Gdybyśmy natomiast założyli, że zapadnięcie drogi miedzy przejazdami nastąpiło już później, to do tej koncepcji nie będzie na odmianę pasowała gładka, niepopękana nawierzchnia drogi w tym miejscu.
Trzecia kwestia, to zlikwidowany przejazd. Asfalt dochodzi za blisko do toru. Tak duża zmiana wysokości toru szlakowego musiała wiązać się z przebudową/remontem torowiska, a co za tym idzie zniszczeniem wszystkiego, co leżało w granicach ław torowiska. Tymczasem u Ciebie tłuczeń wygląda jakby z jednej strony był usypany bezpośrednio na asfalcie...

Moim zdaniem powinieneś tą drogę położyć jeszcze raz, nadając jej właściwy kształt i profil. Fajnie by było, gdybyś zlikwidował ten garb nad rozjazdem bocznicy i wykończył ją jak stary przejazd, wyłożony płytami betonowymi, tylko częściowo zalany łatami asfaltu. Inaczej szkoda będzie pracy, jaką włożyłeś w budowę tego rozjazdu.
Ponadto jeśli droga ma być jako nieczynna, to powinna mieć bardziej spękaną powierzchnię, w dodatku porośniętą w różnych szczelinach trawą. Na końcu drogi, przed zlikwidowanym przejazdem dodałbym też jakąś blokadę, np. słupki lub barierę wykonaną z szyn, która będzie chronić przed wjazdem na tor.

Tyle moich uwag. Zrobisz z nim co chcesz.
 
OP
OP
traxx92
Reakcje
0 0 0
#28
Moduł nr 1 prawie skończony.
 

Załączniki

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.292 459 29
#29
Super, tylko dlaczego latarnia na zwrotniku wskazuje położenie zwrotnicy kierujące na tor, na który nie ma wjazdu??? (fot. 100_3499 i 100_3509)
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
347 5 1
#30
Sygnalizator na przejeździe powinien mieć tarczę tłową okrągłą. Biorąc pod uwagę, że sygnalizacja na przejeździe została wybudowana po likwidacji toru odgałęziającego i posterunku to zgodnie z obowiązujacym "Rozporządzeniem...." sygnalizatory powinny być dwukomorowe (komory umieszczone obok siebie). Na przejazdach są specjalne sygnalizatory inne niż głowice sygnalizatorów przytorowych. Światła czerwone na nich migają przemiennie.
 
P

Paweł Piotr

Gość
#31
Tomek K. pisze:
Sygnalizator na przejeździe powinien mieć tarczę tłową okrągłą.
zgodnie z obowiązujacym "Rozporządzeniem...

A skąd pewność co do współczesnej daty prezentowanego fragmentu?
Poniżej zdjęcie przejazdu w stacji Suszec z roku 2004. Sygnalizator wcale nie ma okrągłej tarczy tłowej i jest bardzo podobny do tego na modelu...
 

Załączniki

eSeL

Znany użytkownik
Reakcje
1 0 0
#32
Andrzej Harassek napisał(a):
Super, tylko dlaczego latarnia na zwrotniku wskazuje położenie zwrotnicy kierujące na tor, na który nie ma wjazdu??? (fot. 100_3499 i 100_3509)
Jak nie masz wodzideł a został mimośród to jego układ masy powoduje wespół z grawitacją wskazanie jak na zdjęciu, jak nie ma nawet tego ostatniego to gówniarz na gigancie kopnie i wskaźnik pokaże co los zdecyduje. Proponuję zapoznanie się z konstrukcją, to będzie oczywista oczywistość.

Traxx, szacuneczek! SZA-CU-NE-CZEK!!!
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.292 459 29
#33
Przez przypadek co nieco o tym wiem, ale to nie ma znaczenia. Latarnia powinna być zdjęta, albo zablokowana w prawidłowym położeniu, by nie wprowadzać maszynisty w błąd. Wiem, że w praktyce to różnie bywa, ale zasadniczo tak to powinno wyglądać.
 

eSeL

Znany użytkownik
Reakcje
1 0 0
#34
No właśnie teoria i praktyka jak sam widzisz, jak doszło do takiego "przeoczenia" (dlaczego cudzysłów? - patrz następny nawias) jak pozostawienie latarni (a to nomen omen 5 jabcoków i bułka i jeszcze jakaś reszta w metall exchange office) to wątpię by ktoś bawił się w przepisy.
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
347 5 1
#35
Paweł! Typowy sygnalizator przejazdowy zawsze miał okrągłą tarczę tłową bo była tylko jedna komora. Obecne dwukomorowe też maja tarcze tłowe okrągłe bo każda komora jest oddzielna. Zgodnie z "Rozporzadzeniem.. odnosiło się do ilości komór a nie do kształtu. To co przedstawiłeś na zdjęciu to samoróbka wykonana już dawno tj przed wejściem w życie "Rozporzadzenia..". Jest zarządzenie nakazujące stopniowe dostosowywanie urządzeń do zasad podanych w "Rozporządzeniu.." Takich "samoróbek" jest niestety bardzo dużo bo kiedyś trzeba było zrobić, a nie było typowych elementów to się robiło z tego co było, ważne żeby było. Przypomnij sobie czasy kiedy sam pracowałeś w nastawni!
 
OP
OP
traxx92
Reakcje
0 0 0
#36
Makieta jest już w 90% skończona brakuje tylko krawędzi peronowej , wskaźników ograniczających prędkość do 10km\h ! i gdzieniegdzie trochę zieleni.
 

Załączniki

  • 151,2 KB Wyświetleń: 263
  • 146,7 KB Wyświetleń: 263
  • 175,8 KB Wyświetleń: 262
  • 140 KB Wyświetleń: 263
  • 120,9 KB Wyświetleń: 262
  • 143,8 KB Wyświetleń: 261
  • 151,5 KB Wyświetleń: 263
  • 106,2 KB Wyświetleń: 262
  • 125,7 KB Wyświetleń: 264
  • 197,4 KB Wyświetleń: 262
  • 98,4 KB Wyświetleń: 260
  • 113,5 KB Wyświetleń: 260
  • 125,7 KB Wyświetleń: 260
  • 186,1 KB Wyświetleń: 1.827
  • 141 KB Wyświetleń: 259
  • 147,2 KB Wyświetleń: 259
  • 175,9 KB Wyświetleń: 1.830
  • 157,8 KB Wyświetleń: 261
  • 101 KB Wyświetleń: 261
  • 126,1 KB Wyświetleń: 262
  • 194 KB Wyświetleń: 259
  • 174,2 KB Wyświetleń: 260

Podobne wątki