• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mój ZNTK Radwany.... Dumpcary.... czyli 418v

storch

Użytkownik
Reakcje
39 0 0
#25
Niestety z podwoziem z gotowca jest krucho. To by chyba trzeba wydrukowac. Jedynie wózki można skombinować, ale kola mogą być mniejsze niż w polskich dumpcarach, bo to wózki amerykańskie:
https://www.nscalesupply.com/images/mtl/mtl-1173.jpg
Myślę, ze jakby te wózki zestawić z wydrukim podwozia i skrzyni ora zmodyfikowac kit zastępujacy odlewane cylindry powietrzne do minitrixów (trzy zamiast 2 na stronę) to calość wyglądalaby sensownie.
Przy okazji na shapeways widzialem model starszego dumpcara Fac z zaokraglonym pudlem i wychylnego tylko na jedną stronę, jednakze problem polega na tym, ze czolownica jest skrócona pod sprzęg Jeanneya, ale model podobny:
https://www.shapeways.com/product/9...ipper-spur-n?optionId=61482514&li=marketplace
Dla porównania:
https://www.bsk.isdr.pl/wagony/fot/fac_409va.jpg
Pozdraw
 

Dobrzyn

Moderator Forum Prawdziwa kolej wąskotorowa.
Zespół forum
Reakcje
1.092 3 1
#29
Piękny! Gdzieś, kiedyś widziałem foto z eksportu parowozów do sowietów. Na skrzyniach wodnych miały również napis Sojuz Ognje Uprory
 

M62

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#32
No fajnie, ale dlaczego "radwany"? Skąd to określenie i co oznacza?
Nazwa pochodzi od nazwiska inż. Mieczysława Radwana (później profesora AGH) Szefa Biura Technicznego Zakładów Ostrowieckich konstruktora tego wagonu - wagonu samowyładowczego z płaską podłogą. W latach trzydziestych ubiegłego wieku wyprodukowano w Ostrowcu ok. 30 wagonów tego systemu.
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
#35
Nie, nie mam żadnych zdjęć tych wagonów, poza kilkoma powszechnie dostępnymi w internecie i publikacjach. Nie interesowałem się specjalnie tymi wagonami.
 

hamulcowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.052 26 1
#36
Te wagony były budowane na zamówienie ZSRR, dla zakładów magnezytowych, na tor 1000 mm. Zgodnie z panującą wtedy w ZSRR obsesja tajemnicy, na burtach widnieje napis "Zakłady magnezytowe nr 3", bez podania miejscowości. Z tego co pamiętam, to miały trafić w okolice Magnitogorska na Uralu.
Inż. Radwan był ojcem mojej mamy. Mój kuzyn ma film z prób działania takiego wagonu. Niestety, jest on w bardzo złym stanie i pozostaje w rodzinie jako pamiątka. Znalazłem kiedyś zdjęcia modelu tego wagonu. Nie pamiętam ich pochodzenia. Możliwe, że pojawiły sie kiedyś na Forum.
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

M62

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#37
Te wagony były budowane na zamówienie ZSRR, dla zakładów magnezytowych, na tor 1000 mm.
Inż. Radwan był ojcem mojej mamy. Mój kuzyn ma film z prób działania takiego wagonu. Niestety, jest on w bardzo złym stanie i pozostaje w rodzinie jako pamiątka.
Z mojej wiedzy taki film jest własnością rodziny profesora Radwana. Czy jest drugi egzemplarz?
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora: