• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Różnica w rozjazdach

Reakcje
6 0 0
#1
Witam. w rozjazdach Fleischmanna są dwa rodzaje tych samych rozjazdów z krzyżownicą pasywną (standard) i z krzyżownicą aktywną "CC" (polaryzowaną). I tu moje pytanie na czym polega ta różnica (poza ceną oczywiście ;)). Czy do sterowania multimausem lub DCC są jakieś dedykowane?
 

matej

Moderator Grupy TMM
Zespół forum
FREMO Polska
T M M
Reakcje
147 5 0
#2
O jakiej skali piszesz ?

Edit

Widzę, że to w N występuje - rozjazd CC wygląda jak niegdysiejsze TT z profilu U produkowane przez BTTB. Krzyżownica wygląda jak zrobiona z wypraski blaszanej, a zasilanie do niej podawane w zależności od położenia rozjazdu.
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
#4
Rzeczywiście, ogólnie dotyczy to każdej skali, ale szczególnie, przy konkretnym wykonaniu rozjazdów, różnica między wyglądem i działaniem jednej i drugiej wersji może być większa lub mniejsza. Jak się odpowiada na pytanie, to zawsze lepiej jest wiedzieć, czego ono konkretnie dotyczy. A ogólnie chodzi o to, że przy krzyżownicy polaryzowanej zapewnione jest zasilanie lokomotywy praktycznie w ciągu całego przejazdu przez rozjazd. Przy krzyżownicy izolowanej (wykonanej z tworzywa) występuje krótki odcinek, na którym nie ma zasilania. I tu wychodzą szczegóły: jak długi jest ten odcinek, ale też jakie lokomotywy mają przez to przejeżdżać. Największy kłopot bywa z krótkimi lokomotywami, zbierającymi prąd małą liczbą osi. Dłuższe modele, jeżeli odbiór jest przez kilka osi oddalonych od siebie, zwykle problemu nie ma. A jeśli chodzi o DCC, to lokomotywy sterowane cyfrowo zwykle są bardziej wrażliwe na krótkotrwałe nawet przerwy w zasilaniu. I ostatnia sprawa to wygląd: rozjazdy z plastikową, czarną krzyżownicą wyglądają jednak trochę gorzej, co akurat w wypadku tych produktów Fl jest dość widoczne. Trzeba jednak pamiętać, że tę polaryzację trzeba jeszcze podłączyć. Nie wiem, czy w tym wyrobie jest to już wykonane fabrycznie w samej zwrotnicy, czy należy wykorzystać do tego styki napędu (wtedy przy przestawianiu ręcznym może nie działać). Tu już musiałby się wypowiedzieć ktoś, kto zna te konkretnie rozjazdy.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Dla początkujących 7

Podobne wątki