• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Mój ZNTK różne dłubania miłośnika MTB ciufy ;)

OP
OP
D

daplo

Znany użytkownik
Reakcje
479 12 4
#41
nie udało mi się idealnie odkleić okien ale tak jak się udało w zupełności wystarcza , chce je zmniejszyć by nie były na cała kabine jak do tej pory no i lepiej czy wygodniej będzie się bez nich malowało , a odkleja się podważając nożykiem modelarskim

1.jpg
 
OP
OP
D

daplo

Znany użytkownik
Reakcje
479 12 4
#43
szyber dach i nowe rzęsy są teraz kosmetyka trochę szpachli szlif i malowanie podkładem i farbą , ja nie używam czarnej do malowania tylko AK161 dunkelgrau shadow , wydaje mi się bardziej naturalna dla modeli

yut.jpg
 
OP
OP
D

daplo

Znany użytkownik
Reakcje
479 12 4
#45
męczenie wagonu pocztowego trwa

malowanie białego pasa zaczynam od nałożenia taśmy malarskiej tak by był odstęp od okien , ale wcześniej dobrze mocuje sobie wagon
1.jpg
2.jpg


Potem doklejam pasek taśmy o szerokości malowanego pasa

3.jpg


a dalej maskuje pozostałe powierzchnie wagonu

4.jpg


i wychodzi to tak

5.jpg


ta może i dupa by zrobiła lepiej gdyby miała ręce , moja rąk nie ma więc robie ja -
dla mnie jest największa radość wtedy gdy mam jak najwięcej malowanych elementów a nie pokrytych kalkomaniom
na pewno nie jest idealnie ale jak dla prostego zjadacza chleba - to wystarczy
wyszły niestety też i problemy z warstwą farby , która jest pokryta lakierem matowym a mimo to jest bardzo delikatna - nie chce kłaść za dużo warstw lakieru - taka powierzchnia mi bardzo odpowiada - wagony kupowane są satynowe a nasze wagony były głęboko matowe, wręcz wydawało się że nie są malowane a pudrowane , i ten wagon tak wygląda

następny krok to czerwień
 
OP
OP
D

daplo

Znany użytkownik
Reakcje
479 12 4
#48
buda w zasadzie pomalowana na gotowa , na koniec na całość pójdą pudry i może inna chemia

1.jpg
2.jpg


a dlaczego takie dziwne białe zacieki , ano moja maszyna zahaczać będzie o przemysł a w moim makietowym świecie będzie tam dość biało :)
 
OP
OP
D

daplo

Znany użytkownik
Reakcje
479 12 4
#49
przyszła pora na wąskie czerwone paski
sposób jest podobny do poprzedniego , na baiały pasek naklejam wąską taśmę maskującą , tutaj mam 0,4 mm następnie na tą taśmę naklejam szerokie taśmy maskujące by odizolować resztę budy , by jej nie upaprać czerwoną farbą no i maluje

1.jpg
2.jpg


teraz muszę poczynić kosmetykę gdzieś domalować khaki gdzieś biały a gdzieś czerwony
 
OP
OP
D

daplo

Znany użytkownik
Reakcje
479 12 4
#50
no i musi iść następna warstwa lakieru , cały czas buda jest bardzo podatna na uszkodzenia - zarysowania - obawiam się że po kilku warstwach ochronnych straci swoją fakturę na której mi tak zależy
 
OP
OP
D

daplo

Znany użytkownik
Reakcje
479 12 4
#51
przyszedł czas na kocioł

1.jpg


nożykiem modelarskim podważam lub ucinam wszystkie elementy
następnie usuwam skrzynie by przestawić ją w inne miejsce

2.jpg


ale jak ktoś tego nie chce robić lub nie czuję się na siłach , to nie musi bo np Tp1-37 miał skrzynie tą w tym miejscu co model PIKO

3.jpg


po wstępnym wyczyszczeniu skrzyni dopasowujemy ją w nowe miejsce np. tak :

4.jpg


kładziemy papier scierny a na niego wstępnie przyciętą skrzynie i suwamy skrzynie po papierze dopasowując ją do kształtu kotła

5.jpg


a pozostałe elementy "wykrawam" nożykiem modelarskim tak by kocioł był w miarę gładki

6.jpg


7.jpg
 
OP
OP
D

daplo

Znany użytkownik
Reakcje
479 12 4
#53
1.jpg


otwór po skrzyni zaślepiony kawałkiem serka wiejskiego na to poszła szpachla i tradycyjnie szlif

dla wzmocnienia od spodu poszedł distal
2.jpg


po szlifie:
3.jpg


5.jpg

elementy z zaznaczonego miejsca pozbawiam dolnej rurki tak by była tylko górna


6.jpg

tak to wygląda po przyklejeniu

7.jpg


teraz usuwam miejsce po tym zbiorniku
9.jpg

10.jpg


do szlifowania dziwnych miejsc często zaprzęgam szczoteczke do zębów z naklejonym czy to równo czy to z wystającym papierem sciernym , na taśme dwustronną

11.jpg


usuwam też nożykiem zaznaczone miejsce
i szlifuje
12.jpg
 
OP
OP
D

daplo

Znany użytkownik
Reakcje
479 12 4
#55
1.jpg


powoli zmieniam , dokładam ,obcinam , doklejam

2.jpg
3.jpg


używam drutów miedzianych i mosiężnych , to co jest pod ręką

4.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg

ten element został odcięty z pokrywy i doklejony do dorobionej niewielkiej ośki
koszt zerowy a wygląda ok , choć zdjęcia tego nie pokazują , niestety telefon to telefon nie aparat

8.jpg


przygotowany już do wstępnego malowania

9.jpg
10.jpg
11.jpg
12.jpg


a tak wygląda wstępnie pomalowany
 

t_domagalski

Znany użytkownik
Reakcje
1.342 18 9
#58
powoli zmieniam , dokładam ,obcinam , doklejam.
a tak wygląda wstępnie pomalowany
Podziwiam twój zapał, ale powstałe w ten sposób orurowanie kotła trochę nie trzyma się kupy.
Z lewej strony zrobiłeś coś, co wygląda na zawór zasilający, ale nie ma do niego żadnego doprowadzenia wody zasilającej kocioł. W Tp1-32 jest to rura idąca z budki maszynisty. Dziwnie wygląda też zasilanie generatora. Ze zdjęć Tp1-32 wygląda, że para na generator idzie z budki, natomiast rura do góry to wylot pary. U ciebie ta rura wchodzi w zawór przy zbieralniku, sterowany wrzecionem z budki. Nigdzie nie ma wylotu pary z generatora...
Z prawej strony analogicznie - nie ma doprowadzenia wody do zaworu zasilającego. Za to z zaworu tego zrobiłeś zasilanie (?) sprężarki. Nie wiadomo też, do czego miałby służyć zawór przy zbieralniku (ten z wrzecionem).
Przy piasecznicy powinny być dysze. Niezrozumiały jest też układ rur - z prawej dwie, a lewej tylko jedna... Możliwe, że w oryginale było ich więcej, tylko były poprowadzone blisko siebie i zlewały się optycznie w jedną. Generalnie rury piasecznicy są dość cienkie.
 
OP
OP
D

daplo

Znany użytkownik
Reakcje
479 12 4
#59
Podziwiam twój zapał, ale powstałe w ten sposób orurowanie kotła trochę nie trzyma się kupy.
Z lewej strony zrobiłeś coś, co wygląda na zawór zasilający, ale nie ma do niego żadnego doprowadzenia wody zasilającej kocioł. W Tp1-32 jest to rura idąca z budki maszynisty. Dziwnie wygląda też zasilanie generatora. Ze zdjęć Tp1-32 wygląda, że para na generator idzie z budki, natomiast rura do góry to wylot pary. U ciebie ta rura wchodzi w zawór przy zbieralniku, sterowany wrzecionem z budki. Nigdzie nie ma wylotu pary z generatora...
Z prawej strony analogicznie - nie ma doprowadzenia wody do zaworu zasilającego. Za to z zaworu tego zrobiłeś zasilanie (?) sprężarki. Nie wiadomo też, do czego miałby służyć zawór przy zbieralniku (ten z wrzecionem).
Przy piasecznicy powinny być dysze. Niezrozumiały jest też układ rur - z prawej dwie, a lewej tylko jedna... Możliwe, że w oryginale było ich więcej, tylko były poprowadzone blisko siebie i zlewały się optycznie w jedną. Generalnie rury piasecznicy są dość cienkie.

bazuje na dwóch zdjęciach , staram się dość wiernie odwzorować to co na nich widzę
jutro postaram się zrobić jaśniejsze zdjęcie , może po prostu na tej fotce czegoś nie widać