A
To dość szerokie pytanie, więc z góry przepraszam. Czytałem o rozwoju i ekspansji kolei dużych prędkości w Chinach, a także o innych wiadomościach dotyczących rozwoju kolei dużych prędkości w krajach rozwijających się, szczególnie w Indonezji i Indiach. Te ostatnie wiadomości skłoniły mnie do zastanowienia się nad ekonomiczną wykonalnością sieci kolei dużych prędkości jako całości i powodami, dla których jest tu bardzo małe poparcie. Rozumiem, że jest to połączenie niższej gęstości zaludnienia i stosunkowo dobrze rozwiniętych sieci drogowych oraz dużej liczby posiadanych samochodów, co sprawia, że kolej jest tutaj niewykonalna.
Moje drugie pytanie dotyczy tego, czy rozwój kolei dużych prędkości ma wpływ na transport kolejowy towarów, który jest często niedocenianym i niezwykle ważnym sposobem transportu towarów na rynku krajowym. Obecnie, według mojej wiedzy, większość, jeśli nie całość kolei dużych prędkości, koncentruje się na sieciach kolei pasażerskich. Zastanawiam się, czy ulepszenia kolei dużych prędkości ostatecznie umożliwią transport towarów w ten sposób, czy też kraje z dobrze ugruntowaną siecią kolei dużych prędkości, zwłaszcza Chiny, mogą to wykorzystać do bardziej wydajnego transportu towarów oprócz pasażerów, i czy można to w jakikolwiek sposób wykorzystać do uzyskania korzyści gospodarczej.
Moje drugie pytanie dotyczy tego, czy rozwój kolei dużych prędkości ma wpływ na transport kolejowy towarów, który jest często niedocenianym i niezwykle ważnym sposobem transportu towarów na rynku krajowym. Obecnie, według mojej wiedzy, większość, jeśli nie całość kolei dużych prędkości, koncentruje się na sieciach kolei pasażerskich. Zastanawiam się, czy ulepszenia kolei dużych prędkości ostatecznie umożliwią transport towarów w ten sposób, czy też kraje z dobrze ugruntowaną siecią kolei dużych prędkości, zwłaszcza Chiny, mogą to wykorzystać do bardziej wydajnego transportu towarów oprócz pasażerów, i czy można to w jakikolwiek sposób wykorzystać do uzyskania korzyści gospodarczej.