• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

pytanie o wysokość podwozi 4x4 6x6 8x4 8x8 itp

SP9XUR

Znany użytkownik
Reakcje
837 1 0
#1
Witam
mam pewne spostrzeżenia dotyczące wysokości podwozi oferowanych głównie przez Herpę

Porównanie 1 / klasyczny ciągnik siodłowy <> oraz podwozie 8x4 (herpa starszy rozstaw pod Man'y itp)
tu oczywiście normalne że ciągnik jest "niski" a 8x4 ma być wyższy :D
1_herpa_ciagnik_8.JPG


Porównanie 2 / tu powstało pierwsze zdziwienie gdyż nowe podwozie herpy pod many (8x4) jest niższe ??
po lewej stare 8x4 <> po prawej nowe 8x4 (pomiędzy 1 a 2gą osią jest wydech filtry itp)
2_herpa_8_8n.JPG


Porównanie 3 / nowe 8x4 z podwoziem Herpy 4x4 ... (4x4 jakby jeszcze wyższe)
3_herpa_n8_4x4.JPG


Porównanie 4 / nowe 8x4 z podwoziem 6x6 Herpy (wysokość coś jakby w środku ;)
4_herpa_n8_6x6.JPG


Porównanie 5 / a na koniec nowe podwozie Herpy i podwozie Memo ...
5_herpa_n8_memo.JPG

różnica jest ZNACZĄCA ...

Czy to oznacza że w samochodach podwozia 8x4 nie są tak wysoko zawieszone jak podwozia 8x8 ?

Czy to oznacza że podwozia 4x4 oraz 6x6 Herpy są za niskie a może
to oznacza że podwozie Memo 8x8 jest za wysokie ?
 

dkmgtc88

Aktywny użytkownik
Reakcje
3 0 0
#2
Jeśli odnieść by to do realnego świata to wysokość podwozi zależy od konfiguracji pojazdu czyli zastosowanego zawieszenia, jego ładowności itp. Także takie różnice w wysokości podwozia są naturalne i nie ma się tu co doszukiwać błędu.
 
OP
OP
SP9XUR

SP9XUR

Znany użytkownik
Reakcje
837 1 0
#3
Oglądając zdjęcia prawdziwych MANów TGS niezależnie od wersji 4x4 6x6 8x8...
kabina kończy się jakby na tym samym poziomie...
ostatni dolny schodek niby w osi koła...
4x4.PNG
8x8.PNG
6x6_.PNG
6x6.PNG
Może ktoś ma jakieś dokładniejsze dokumentacje ?
Bo:
wkładając tą samą kabinę Herpy na podwozie Herpy 4x4 i 6x6 mamy podobną wysokość
wkładając na podwozie Herpy 8x8 kabina jest niżej od podwozia 4x4 i 6x6
wkładając na podwozie Memo 8x8 kabina jest wyżej od Herpy 4x4 i 6x6

a ponieważ "oko" jest zawodne ... to postanowiłem pytać
bo 1mm różnicy w tą czy tamtą w H0 ma znaczenie :D
na dowód ... 6x6 Herpy "przerobione na 8x8" oraz Memo 8x8
przerobione z 6x6.JPG
memo.JPG
 

marpama28

Znany użytkownik
Reakcje
54 4 0
#4
Proponuje w tym celu poszukać w internecie rysunków technicznych. W google najlepiej wpisać to co chce się znaleźć np: MAN TGS 4X4 z dopiskiem blueprint. Czyli z angielskiego rys. techniczny. Jest parę stron poświęconych temu tematowi więc powinieneś znaleźć. Albo poszperać w prospektach które powinny być na stronie Mana. One przeważnie są w PDF'ie ukryte gdzieś na stronie. Zakładki konfiguracja albo coś w po dobie.
 

Brodagaz

Znany użytkownik
Reakcje
26.027 108 2
#5
Witam
To co pokazujesz to nie jest podwozie 8x4 tylko 8x8 a widać to już po kołach z piastami napędowymi.

Sprawdź czy na pewno to podwozie po lewej stronie to 8x4 bo moim zdaniem nie i wtedy wysokość się zgadza bo jak wiadomo pojazdy z napędem wszystkich kół z reguły są wyższe, więc 8x8 będzie wyższe niż 8x4 .
 
OP
OP
SP9XUR

SP9XUR

Znany użytkownik
Reakcje
837 1 0
#6
(...)
podwozie po lewej stronie to 8x4 (...)
1 / TAK :D faktycznie Herpa to opisuje jako 8x4
http://herpa.de/collect/(S(yyfz1c45dw3n5zbuge1huumq))/detail.aspx?ProductID=083775&express=1&thumb=1
zatem jasne ... trudno :(

2 / na koła nie patrzcie ... bo 4osiówka ma założone kółka z aut 4x4

3 / dla pewności jeszcze raz sesja
po lewej Herpa 4x4
http://herpa.de/collect/(S(yyfz1c45dw3n5zbuge1huumq))/detail.aspx?ProductID=083454&express=1&thumb=1

po prawej Herpa ... no właśnie ... opisana tylko jako 4 osiówka ... stosowana powszechnie do wszelkich starych wywrotek itp
h4x4_h8x8.JPG
http://herpa.de/collect/(S(yyfz1c45dw3n5zbuge1huumq))/detail.aspx?ProductID=082532&express=1&thumb=1
http://herpa.de/collect/(S(yyfz1c45dw3n5zbuge1huumq))/detail.aspx?ProductID=045445&express=1&thumb=1
http://herpa.de/collect/(S(yyfz1c45dw3n5zbuge1huumq))/detail.aspx?ProductID=155151&express=1&thumb=1
a podwozia Herpy pod Mercedesy mają taką samą wysokość...

różnica w wysokości widoczna ... czyli co ? wszelkie podwozia 4 osiowe herpy to niższe lub wyższe ale ... 8x4 ??????

4 / po lewej Memo <> po prawej ta sama 4 osiowa Herpa co powyżej,
m8x8_h8x8.JPG
różnica jest znaczna, ba ... jasne że herpowskie 4x4 i 6x6 są niższe od memowego 8x8... stąd te moje dywagacje...[/quote]
 

jarekom

Znany użytkownik
Reakcje
712 2 0
#7
Różnica może wynikać nawet z tego , ze to dwie inne epoki transportu. Mniemam że podwozie z Memo to od mercedesa SK a herpowskie to od nowych typów ciężarówek. Wiadomo technologia idzie do przodu i producenci odchudzają auta aby wozić więcej. Weźmy taka Tatrę i nowego Actrosa. Druga sprawa to rozmiar ( wysokość ) opony też może mieć wpływ na wysokość ramy.
Wysokość ramy zależy również od rodzaju napedu . Tak jak Marcin napisał te z napędem na przednie osie są wyższe. Nie wiem jak to wygląda w Manach , ale mam rysunki Scanii.

Scania_CB6x4.jpg
Scania_CB6x6.jpg
Scania_CB8x4.jpg
[DOUBLEPOST=1389343365,1389342564][/DOUBLEPOST]Pierwszy to napęd 6x4 wysokość ramy - 1074 mm
drugi 6x6 1150 mm
trzeci 8x2 1079 mm
Jak widać różnica pomiędzy pierwszym a drugim zawieszeniem to 76 mm , czyli około 1 mm w skali 1:87.[DOUBLEPOST=1389343483][/DOUBLEPOST]Trzeci oczywiście to napęd 8x4 , przepraszam za pomyłkę
 
OP
OP
SP9XUR

SP9XUR

Znany użytkownik
Reakcje
837 1 0
#8
Nie chce zakładać nowego wątku dlatego spróbuję tu ;).
Może znowu ktoś mi pomoże znaleźć odpowiedź na pytanie
z czego wynika różnica długości podwozia Mana F2000 w wersji 8x8 <> 8x4
_DSCF6642.JPG
widać to pomiędzy kiprem a kabiną oraz pomiędzy osiami skrętnymi a bliźniakami
_DSCF6654.JPG
... nawet wydaje mi się że same kipry są różnej długości :podstepny:.
 

Daniel

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
#9
Wynika to kolego z tego,że producent takiegoż np Mana produkuje samochód konkretnie pod jego zabudowę np.pod wywrotkę czy gruszka do betonu czy tzw hakowca itp.Jak się kupuje taki samochód, to pod konkretną zabudowę jak przewidział producent, jeśli jest to nowy samochód to zazwyczaj tak się dzieje, a jeśli w przypadku starszego jak np te Many to znając życie ich zabudowa może być fikcyjna założył kiper bo akurat miał na to robotę.Jeśli chodzi o kipry w tych samochodach co na foto to fakt, są różne.Miałem przyjemność jeździć Renault Kerax przez ok 2 lata z zabudową wywrotki KH Kiper kompletny samochód ważył 14280kg, a kolega miał taki sam tylko troszkę dłuższy daszek nad kabiną i już miał 14800kg z czego to były samochody nowe przewidziane pod zabudowę gruszki całkiem inne obciążenia osiowe i przez to lagi na przedniej osi i drugiej skrętnej nie było siły aby w tygodniu nie pękła.Tak,że nie ma co patrzeć i porównywać wysokości bo może być to wszystko to samo, tylko różnice wysokości wynikają z konkretnej zabudowy pojazdu i jego przeznaczenia, a nie z ilości napędów nie sugeruj się, że im więcej napędów tym wyższe podwozie.
 

Podobne wątki