• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Pytanie o projekty Micro-Metakit spod znaku PKP

tomek 05

Aktywny użytkownik
Reakcje
2 0 0
#21
To nie mój tylko dla klienta robiłem.Full metal.Budka jedynie plastik.Cała armatura ręcznie robiona.Co do Metakitu to mam poważne obawy czy to metal.W najlepszym przypadku odlewy ale na pewno nie z trawionek więc cena za wysoka.
 

hugwa

Moderator
Zespół forum
Reakcje
371 26 4
#22
Oczywiście wiesz dokładnie, bo modele MM widziałeś na półce i w ruchu, macałeś, wąchałeś i rozbebeszyłeś. Wiesz dokładnie co z czego jest i dlatego nie musiałeś na końcu swojej wypowiedzi dodawać "według mnie".
 
D

Dariusz

Gość
#24
tomek 05 napisał(a):
Co do Metakitu to mam poważne obawy czy to metal.W najlepszym przypadku odlewy ale na pewno nie z trawionek więc cena za wysoka.
To metal (mosiadz) nie zadne odlewy i to najwyzsza polka. I robione w Korei podobnie jak Fulgurex, Lematec, NMJ czy Norbrass tylko Metakit ma innego wykonawce.
Oczywiscie niektore czesci sa odlewane jak pompy i inne urzadzenia, ktorych przeciez inaczej nie zrobisz ale kociol, budka i tender jest robiony z blach fototrawionych. Tak robia wszystkie brassy i dlatego jest to drogie. Gdyby to byly odlewy nikt by za to nie dal takiej kasy. Ludzie kolekcjonujacy takie rzeczy nie sa idiotami i szybko by sie zorientowali.
 

corwin

Administrator
Zespół forum
Reakcje
307 2 3
#25
Dariusz napisał(a):
tomek 05 napisał(a):
Co do Metakitu to mam poważne obawy czy to metal.W najlepszym przypadku odlewy ale na pewno nie z trawionek więc cena za wysoka.
To metal (mosiadz) nie zadne odlewy i to najwyzsza polka. I robione w Korei podobnie jak Fulgurex, Lematec, NMJ czy Norbrass tylko Metakit ma innego wykonawce.
Tak się składa, że byłem w Monachium w fabryczce MicroFeinMechanik które robi te modele (Micro Metakit to marka handlowa a dokładnie spółka dwóch panów - właściciela Microfeinmechanik i drugiego Pana który wykłada kasę na większą część biznesu) i modele te nie są wykonywane w Korei ale właśnie w Monachium. Widziałem kilka różnych modeli na różnym etapie produkcji i wszystko jest robione w Niemczech a nie w Korei. Być może jest to przyczyną tego, że ceny są takie a nie inne...

Ale prawdą jest, że wszystko to mosiądz bez grama plastiku. A przeniesienie napędu to prawdziwa perełka... Postaram się lada dzień zrobić lepsze zdjęcia całego modelu a także zdjęcia napędu.

Jeśli ktoś ma ochotę zobaczyć Pn11 na własne oczy to jeden model stoi na witrynie w sklepie Parowozik.
 
D

Dariusz

Gość
#26
Corwin napisał(a):
Tak się składa, że byłem w Monachium w fabryczce MicroFeinMechanik które robi te modele (Micro Metakit to marka handlowa a dokładnie spółka dwóch panów - właściciela Microfeinmechanik i drugiego Pana który wykłada kasę na większą część biznesu) i modele te nie są wykonywane w Korei ale właśnie w Monachium. Widziałem kilka różnych modeli na różnym etapie produkcji i wszystko jest robione w Niemczech a nie w Korei. Być może jest to przyczyną tego, że ceny są takie a nie inne...
Niestety ale to nie jest tak jak piszesz. Metakit ma podwykonawce w Korei, ktory sklada i maluje modele natomiast w Niemczech przygotowuja dla koreanczykow czesci (kola np sa w calosci robione w Niemczech). Kiedys nawet wspolpracowali z Ajin i widzialem w Korei model, ktory kiedys byl robiony dla Metakit.
Ceny nie odbiegaja od cen Norbrass czy Lematec. Tak samo jak i jakosc choc modele Metakita skladaja sie z wiekszej ilosci czesci. Faktem tez jest, ze naped w Metakitach opracowali Niemcy.
 

corwin

Administrator
Zespół forum
Reakcje
307 2 3
#27
Dariusz napisał(a):
Corwin napisał(a):
Tak się składa, że byłem w Monachium w fabryczce MicroFeinMechanik które robi te modele (Micro Metakit to marka handlowa a dokładnie spółka dwóch panów - właściciela Microfeinmechanik i drugiego Pana który wykłada kasę na większą część biznesu) i modele te nie są wykonywane w Korei ale właśnie w Monachium. Widziałem kilka różnych modeli na różnym etapie produkcji i wszystko jest robione w Niemczech a nie w Korei. Być może jest to przyczyną tego, że ceny są takie a nie inne...
Niestety ale to nie jest tak jak piszesz. Metakit ma podwykonawce w Korei, ktory sklada i maluje modele natomiast w Niemczech przygotowuja dla koreanczykow czesci (kola np sa w calosci robione w Niemczech). Kiedys nawet wspolpracowali z Ajin i widzialem w Korei model, ktory kiedys byl robiony dla Metakit.
Ceny nie odbiegaja od cen Norbrass czy Lematec. Tak samo jak i jakosc choc modele Metakita skladaja sie z wiekszej ilosci czesci. Faktem tez jest, ze naped w Metakitach opracowali Niemcy.
Rozumiem, że Ty lepiej wiesz co widziałem na oczy w tej fabryczce Microfeinmechanik? Widziałem jak pracownicy na specjalnym narzędziu wyginają blachę no kocioł parowozu, a na innym stanowisku pracownik składa całą ramę wraz z kołami. Być może MicroMetakit zleca/zlecał kilka modeli koreańczykom ale np. Tr101 w całości była wykonana w Niemczech (widziałem modele na różnych etapach produkcji)
 

OLF

Znany użytkownik
Reakcje
1.251 32 10
#28
Obawiam się że oboje macie rację: Micro Metakit to jedna firma, Micro Feinmechanik to druga. Łączy je to że MM firmuje także modele MF. Ergo wszystkie modele Micro Feinmechanik mogą być produkowane w Niemczech oraz wiele z Micro Metakita w Korei.
 
D

Dariusz

Gość
#29
Moge ci pokazac zdjecia modeli, ktore w calosci skladala dla nich Korea Brass. Nawet Ajin cos tam dla nich kiedys robil. Wierze, ze pewne modele beda robione u nich na miejscu ale wiekszosc skladano w Korei. Przynajmniej w przeszlosci. I jest to zrozumiale bo firma wypuszcza bardzo duzo typow parowozow. Zreszta to obecnie nawet moze nie rzutowac na cene bo Korea to nie 3-ci swiat i ceny produkcji brassow sa tam astronomiczne. Technologicznie kraj stoi na podobnym poziomie co Japonia i juz dawno nie jest tani.

Zauwaz, ze na zadnym brassie w Europie (Lemaco, Norbrass, Fulgurex) odwrotnie niz w USA nie ma plakietki kto byl wykonawca. W USA brak plakietki swiadczy ze wykonawca jest nieznany czyli malo renomowany natomiast w Europie przyjeto inne zasady. Kiedys na stronie mialem informacje, ze firma w ktorej produkujemy robi rowniez modele dla Norbrass. Po interwencji Armando - wlasciciela Norbrass zdanie wymazalismy. Po prostu gosc sobie nie zyczyl aby klienci badz konkurencja wiedziala kto mu robi modele.
 

tomek 05

Aktywny użytkownik
Reakcje
2 0 0
#30
hugwa napisał(a):
Oczywiście wiesz dokładnie, bo modele MM widziałeś na półce i w ruchu, macałeś, wąchałeś i rozbebeszyłeś. Wiesz dokładnie co z czego jest i dlatego nie musiałeś na końcu swojej wypowiedzi dodawać "według mnie".
Wiesz co?Mam akurat rozbebeszony teraz parowóz i mam pojęcie jak wygląda brass.
Jak w Pm z Metakit tender i np boczki wózków są z blaszki to ja jestem święty turecki.
Dziwię się Tobie że takie głupawe posty piszesz a kolega Twardy to może pokaże swoje dokonania modelarskie bo jeszcze nic nie widziałem.
 

Załączniki

corwin

Administrator
Zespół forum
Reakcje
307 2 3
#31
tomek 05 napisał(a):
Jak w Pm z Metakit tender i np boczki wózków są z blaszki to ja jestem święty turecki.
Dziwię się Tobie że takie głupawe posty piszesz a kolega Twardy to może pokaże swoje dokonania modelarskie bo jeszcze nic nie widziałem.
W takim razie jesteś święty turecki bo wszystkie elementy tej lokomotywy są wykonane z metalu. Mam w swojej kolekcji zarówno modele MM, Lemaco jak też Weinerta i odlewy Weinerta. Trochę Weinertowi brakuje do tych dwóch firm. Poniżej załączam kilka zdjęć na których widać niepomalowane i gotowe modele.

Na podstawie własnych obserwacji i doświadczeń mogę powiedzieć, że nie ma co porównywać MM do Weinerta bo to jednak inna klasa modeli. Obejrzyj taki model na żywo a nie na zdjęciach to porozmawiamy czy jest tam coś nie z metalu.
 

Załączniki

tomek 05

Aktywny użytkownik
Reakcje
2 0 0
#32
Te zdjęcia co pokazałeś to się zgodzę że metal a nie tylko że widać tylko wystarczy zobaczyć czołownicę w G12 pomalowaną i porównać z tą z Pm.
Ja nigdzie nie chwalę Weinerta bo to przereklamowane i daleko im do takich modeli jak na fotkach powyżej.
Masz jeszcze jakieś zbliżenia tej Pm??
 

Mirek555k

Znany użytkownik
PGM
Reakcje
6 1 4
#33
tomek 05 napisał(a):
hugwa napisał(a):
Oczywiście wiesz dokładnie, bo modele MM widziałeś na półce i w ruchu, macałeś, wąchałeś i rozbebeszyłeś. Wiesz dokładnie co z czego jest i dlatego nie musiałeś na końcu swojej wypowiedzi dodawać "według mnie".
Wiesz co?Mam akurat rozbebeszony teraz parowóz i mam pojęcie jak wygląda brass.
Jak w Pm z Metakit tender i np boczki wózków są z blaszki to ja jestem święty turecki.
Dziwię się Tobie że takie głupawe posty piszesz a kolega Twardy to może pokaże swoje dokonania modelarskie bo jeszcze nic nie widziałem.
Nie przyszło Ci do głowy kolego Tomek 05, że to mogą być odlewy z mosiądzu ?
 

corwin

Administrator
Zespół forum
Reakcje
307 2 3
#34
tomek 05 napisał(a):
Te zdjęcia co pokazałeś to się zgodzę że metal a nie tylko że widać tylko wystarczy zobaczyć czołownicę w G12 pomalowaną i porównać z tą z Pm.
Ja nigdzie nie chwalę Weinerta bo to przereklamowane i daleko im do takich modeli jak na fotkach powyżej.
Masz jeszcze jakieś zbliżenia tej Pm??
Nie mam bo jeszcze nie mam Pm-ki. Ten model ma być dostępny dopiero w lipcu. To co pokazał na zdjęciach nasz kolega to prototyp. Ale napisałem już do producenta z prośbą o zdjęcia niepomalowanej Pm2 więc może uda się je zademonstrować.

Poniżej układ przeniesienia napędu w MM
 

Załączniki

corwin

Administrator
Zespół forum
Reakcje
307 2 3
#36
Mirek555k napisał(a):
tomek 05 napisał(a):
hugwa napisał(a):
Oczywiście wiesz dokładnie, bo modele MM widziałeś na półce i w ruchu, macałeś, wąchałeś i rozbebeszyłeś. Wiesz dokładnie co z czego jest i dlatego nie musiałeś na końcu swojej wypowiedzi dodawać "według mnie".
Wiesz co?Mam akurat rozbebeszony teraz parowóz i mam pojęcie jak wygląda brass.
Jak w Pm z Metakit tender i np boczki wózków są z blaszki to ja jestem święty turecki.
Dziwię się Tobie że takie głupawe posty piszesz a kolega Twardy to może pokaże swoje dokonania modelarskie bo jeszcze nic nie widziałem.
Nie przyszło Ci do głowy kolego Tomek 05, że to mogą być odlewy z mosiądzu ?
To nie są odlewy. To lutowane blaszki.
 

Mirek555k

Znany użytkownik
PGM
Reakcje
6 1 4
#37
Corwin napisał(a):
Mirek555k napisał(a):
tomek 05 napisał(a):
hugwa napisał(a):
Oczywiście wiesz dokładnie, bo modele MM widziałeś na półce i w ruchu, macałeś, wąchałeś i rozbebeszyłeś. Wiesz dokładnie co z czego jest i dlatego nie musiałeś na końcu swojej wypowiedzi dodawać "według mnie".
Wiesz co?Mam akurat rozbebeszony teraz parowóz i mam pojęcie jak wygląda brass.
Jak w Pm z Metakit tender i np boczki wózków są z blaszki to ja jestem święty turecki.
Dziwię się Tobie że takie głupawe posty piszesz a kolega Twardy to może pokaże swoje dokonania modelarskie bo jeszcze nic nie widziałem.
Nie przyszło Ci do głowy kolego Tomek 05, że to mogą być odlewy z mosiądzu ?
To nie są odlewy. To lutowane blaszki.
A ja nie jestem do końca o tym przekonany. Z pewnością znaczna część modelu to odlewy.
Ale na ocenę poczekajmy do czasu pojawienia się modeli w Polsce. Ja też czekam.
 

corwin

Administrator
Zespół forum
Reakcje
307 2 3
#38
Mirek555k napisał(a):
Corwin napisał(a):
Mirek555k napisał(a):
tomek 05 napisał(a):
hugwa napisał(a):
Oczywiście wiesz dokładnie, bo modele MM widziałeś na półce i w ruchu, macałeś, wąchałeś i rozbebeszyłeś. Wiesz dokładnie co z czego jest i dlatego nie musiałeś na końcu swojej wypowiedzi dodawać "według mnie".
Wiesz co?Mam akurat rozbebeszony teraz parowóz i mam pojęcie jak wygląda brass.
Jak w Pm z Metakit tender i np boczki wózków są z blaszki to ja jestem święty turecki.
Dziwię się Tobie że takie głupawe posty piszesz a kolega Twardy to może pokaże swoje dokonania modelarskie bo jeszcze nic nie widziałem.
Nie przyszło Ci do głowy kolego Tomek 05, że to mogą być odlewy z mosiądzu ?
To nie są odlewy. To lutowane blaszki.
A ja nie jestem do końca o tym przekonany. Z pewnością znaczna część modelu to odlewy.
Ale na ocenę poczekajmy do czasu pojawienia się modeli w Polsce. Ja też czekam.
Wiesz mam na półce kilka modeli MicroMetakit i Lemaco i jestem w stanie dostrzec czy jest to odlew czy blaszki. Ale widzę, że są w Polsce eksperci którzy po analizie zdjęcia wiedzą, że to jest odlew. Firmy tej klasy i za produkt w tej cenie nie stosują takich tanich sztuczek bo nikt więcej od nich modelu nie kupi.

Widzę, że rozwinęła się na forum dyskusja "eksperów" którzy nie widzieli żadnego tej klasy modelu na oczy a tym bardziej nie mieli go w ręce ale wiedzą o nich prawie wszystko.
 
D

Dariusz

Gość
#39
Panowie. Zauwazcie ze w amerykanskich oryginalach wozki zawsze byly odlewane a w europejsklich spawane. Robiac w brasie model amerykanskiej lokomotywy zawsze bedzie sie zadac od producenta aby czesci wozkow byly odlewane. Tak musi byc i nigdy bym sie nie zgodzil na lutowanie z blaszek bo nie bedzie to podobne do oryginalu ale w europejskich modelach te elementy beda robione juz inaczej wiec Corwin bedzie tu mial racje. Europejskie parowozy sa delikatniejsze a poniewaz maja mniejsza skrajnie sa trudniejsze do roboty.

Corwin napisał(a):
Poniżej załączam kilka zdjęć na których widać niepomalowane i gotowe modele. Na podstawie własnych obserwacji i doświadczeń mogę powiedzieć, że nie ma co porównywać MM do Weinerta bo to jednak inna klasa modeli.
Oczywiscie ze tak. Widzialem te Weinerty na targach i to nie jest to. Ale zdjecia, ktore zamiesciles przedstawiaja modele Lemaco w skali O albo jeszcze cos wiekszego.


Corwin napisał(a):
Widzę, że rozwinęła się na forum dyskusja "eksperów" którzy nie widzieli żadnego tej klasy modelu na oczy a tym bardziej nie mieli go w ręce ale wiedzą o nich prawie wszystko.
Kolego mam przeszlo 30 brassow amerykanskich (drugie tyle sprzedalem) z najwyzszej polki i sam tego typu modele produkowalem do roku 2008 (MS Models, Ajin + Sammodeltech). Znajomy jest najwiekszym dystrybutorem europejskich brassow w USA i tez tego sporo u niego widzialem.
 

Mirek555k

Znany użytkownik
PGM
Reakcje
6 1 4
#40
Corwin napisał(a):
Mirek555k napisał(a):
Corwin napisał(a):
Mirek555k napisał(a):
tomek 05 napisał(a):
hugwa napisał(a):
Oczywiście wiesz dokładnie, bo modele MM widziałeś na półce i w ruchu, macałeś, wąchałeś i rozbebeszyłeś. Wiesz dokładnie co z czego jest i dlatego nie musiałeś na końcu swojej wypowiedzi dodawać "według mnie".
Wiesz co?Mam akurat rozbebeszony teraz parowóz i mam pojęcie jak wygląda brass.
Jak w Pm z Metakit tender i np boczki wózków są z blaszki to ja jestem święty turecki.
Dziwię się Tobie że takie głupawe posty piszesz a kolega Twardy to może pokaże swoje dokonania modelarskie bo jeszcze nic nie widziałem.
Nie przyszło Ci do głowy kolego Tomek 05, że to mogą być odlewy z mosiądzu ?
To nie są odlewy. To lutowane blaszki.
A ja nie jestem do końca o tym przekonany. Z pewnością znaczna część modelu to odlewy.
Ale na ocenę poczekajmy do czasu pojawienia się modeli w Polsce. Ja też czekam.
Wiesz mam na półce kilka modeli MicroMetakit i Lemaco i jestem w stanie dostrzec czy jest to odlew czy blaszki. Ale widzę, że są w Polsce eksperci którzy po analizie zdjęcia wiedzą, że to jest odlew. Firmy tej klasy i za produkt w tej cenie nie stosują takich tanich sztuczek bo nikt więcej od nich modelu nie kupi.

Widzę, że rozwinęła się na forum dyskusja "eksperów" którzy nie widzieli żadnego tej klasy modelu na oczy a tym bardziej nie mieli go w ręce ale wiedzą o nich prawie wszystko.
Nie bulwersuj się kolego przecież napisałem, że muszę to zobaczyć. A na odlewach trochę się znam.
Pozdrawiam
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 1
Tabor 14
Tabor 25
Tabor 6
Tabor 10

Podobne wątki