• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Pytanie o lokomotywę Geconvvm 060DA

piokar

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#1
Witam

Mam pytanie , może ktoś spotkał się bliżej z modelem lokomotywy Geconvvm 060DA, nr kat 4949211 i mógłby udzielić paru porad:

1. jak sciągnąć z niego pudło? przyglądałem sie i jakoś nie mogę sobie z tym poradzić
2. czy zastosowany tam dekoder dzwiekowy 76400 wykorzystuje taki sam głośniczek 100 om jak dekodery dzwiękowe ESU Loksound i można taki wlasnie z ESU zastosować?
3 czy model posiada standardowe gniazdo dekodera 8 pinowe?
4. czy i jak jak można zmienic w tym dekoderze 76400 głośność generowanego dzwięku - zdaje sie że w ESU odpowiada za to rejestr CV63 ale w instukcji w wykazie takiego nie znalazłem, ale niestety nie znam niemieckiego i może coś przeoczyłem?
 

Maxeus

Znany użytkownik
Reakcje
249 4 0
#2
piokar

1. Jak sciągnąć z niego pudło? przyglądałem sie i jakoś nie mogę sobie z tym poradzić

Podważyć wąskim płaskim śrubrokrętem w miejscach zatrzasków (jest ich osiem, po cztery na stronę) od środka budy na zewnątrz i podkładać sobie w trakcie najzwyklejsze wykałaczki lub śledzie z obudowy PC, dzieki temu nic nie powinieneś połamać - ułożenie zatrzasków masz w instrukcji, jeśli jej nie masz, to Ci zrobię foto schematu.

2. Czy zastosowany tam dekoder dzwiekowy 76400 wykorzystuje taki sam głośniczek 100 om jak dekodery dzwiękowe ESU Loksound i można taki wlasnie z ESU zastosować ?

Czyżbyś miał w tym modelu dekoder dźwiękowy Uhrenblocka, jeśli tak, to zmiana głośniczka na inny mija się z celem, a wiem to, bo porównywałem dźwięk z ESU i Uhrenblock akurat go bił pod każdym względem.
Efekt jest taki, że Uhrenblocka w rumunie zostawiłem a ESU opyliłem na alledrogo.

3. Czy model posiada standardowe gniazdo dekodera 8 pinowe?

Tak, jest tam 8-mio pinowe standardowe gniazdo.

4. Czy i jak jak można zmienic w tym dekoderze 76400 głośność generowanego dzwięku - zdaje sie że w ESU odpowiada za to rejestr CV63 ale w instukcji w wykazie takiego nie znalazłem, ale niestety nie znam niemieckiego i może coś przeoczyłem?

Tego w Uhrenblocku nie sprawdzałem, bo mnie się podoba głośna praca tego dieselka :D
 
OP
OP
P

piokar

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#3
ODP

dziekuje serdecznie za porady w sprawie modelu Geconvvm 060DA , nr kat 4949211
mialbym jeszcze parę dodatkowych pytań, jeśli mozna :

1. zauważyłem, że model trochę podczas jazdy kołysze się na boki i momentami jakby lekko szarpie - czy to typowe dla tego modelu czy może jakieś uszkodzenie napędu akurat w tym egzemplarzu? Po wielu trudach pudło w końcu zdjąłem, ale wewnątrz jest całkowicie zabudowany napęd i dalej nie bardzo wiem co robić? Pytanie czy tutaj szukać przyczyn takiego jak opisałem wyżej zachowania się modelu , czy po prostu "ten typ tak ma".

2. jest to to faktycznie dekoder Uhlenbroka, co do dzwięku tego dekodera to wczoraj porównałem go z wgranym na próbę do innej lokomotywy dzwiękiem KEG 2100 (innego na stronie esu nie znalazłem) z esu i rzeczywiście ten oryginalny ma lepszy dzwięk niz esu.Z tym że przy większych prędkościach , dzwięk traci jakby na czystości zaczyna lekko charczeć i coś jakby wpadało (pudło, jekieś elementy w jego wnętrzu?) w rezonans - czy miales podobne wrażenie u siebie?

3. mnie rownież zalezy na jak najglośniejszej pracy tego diesla, z tym ze zastanawiałem się czy fabrycznie ma on ustawioną głosność na max, stąd było moje poprzednie pytanie.

dziekuje
P.J.
 

Maxeus

Znany użytkownik
Reakcje
249 4 0
#5
Widze, że już nie musże na maila odpisywać, wiec tu jeszcze coś dorzucę jeśli można.

Ad1. Rumun Geconvvm jest znany z mało kulturalnej pracy, a kwestia bujania się to w większym lub mniejszym stopniu zależy od egzemplarza jaki się trafi oraz zuużycia modelu.
Przykładowo zakupiłem nowy egzemplarz i nie szarpał tak w czasie wolnych przejazdów jak stary, a bujanie w nowym tak się nie rzuca, a w używanym modelu było to dużo bardziej dostrzegalne, a wręcz bym napisał drażniące.
Jeśli już dobraliście się do napędu, to proponuję go dobrze przesmarować Smarem TF (dostępny w sklepach elektronicznych) przeznaczonym do smarowania plastikowych mechanizmów w wielu urządzeniach i zachowującym swe właściwowści w przedziale temperaturowym od -40 st. do +260 st. celcjusza, czyli dla takiego modelu aż nadto.
Po takiej konserwacji mechanizmy powinny ciszej pracować, bo często modele z ebaya wymagają ingerencji i nie zawsze cena jest adekwatna do stanu w jakim się znajduje.

Ad2. W moim modelu głośnik dekodera znajduje się pod okrągłym otworem w dachu, membraną do góry i słychać go znakomicie - głośnik jest przesuniety lekko do środka lokomotywy względem otworu o połowę średnicy głośnika.
Przed założeniem budy należy zwrocić uwagę na ułożenie głośnika, można go podkleić na dwłu stronnej piankowej taśmie, żeby się nie przesuwał i nie dotykał obudowy, bo to może powodować nieporządany rezonans, jak i styczność ze ściana kabiny maszynisty - też moze wywoływac rezonans - podkleić kawałek pianki np. ze starej podkładki pod mysz.

Ad3. Kwestia głośności zależy też od ułożenia dekodera wewnątrz jak i jego odizolowania od twardych elementów z plastiku w obudowie modelu, czyli jak w Ad2..

Pozdrawiam serdecznie i cieszę się, jeśli byłem pomocny - M
 

Sebastian B.

Aktywny użytkownik
Reakcje
60 9 2
#6
Ja sie podczepie z takim pytaniem.Czy pasowalyby zestawy kolowe od M62 roco (ST44) do 060DA tilliga (ST43).Mam zamowione zestawy do gagarina bez gumek przyczepnosciowych do wymiany (wymiana osi z gumkami) i myslalem zalozyc takowe do rumuna.Tylko nie mam pojecia czy podejda. :???: Moze ktos juz to przerabial w jakis sposob i moze by cos powiedzial. :smile:
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
L
Tabor 33
Tabor 1
Tabor 14
Tabor 25
Tabor 10

Podobne wątki