• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

pytanie o gniazda wymiennych sprzegów

escobar

Znany użytkownik
Reakcje
152 3 0
#1
Witam, mam lokomotywę BR 204 DB i identyczną BR 112 DR, oraz BR 211/212 DB (V-100) DB ostatnie produkcje Roco (BR 204/112) i trochę starsze V-100 DB IIIep. i BR 212 DB roco proffesional, w innych starszych i nowszych modelach wagonów i lokomotyw Roco gniazda są równo z czołem lokomotywy, tj nie wystają z przodu, poza obrys lokomotywy a w tych modelach wystają (ok 3-4 mm); mam pytanie czy można przesunąć cały mechanizm (w BR 204/112 i BR 211/212) tak aby po założeniu krótkich sprzęgów np śledzi cały skład był połączony bufor w bufor, a tu jest odstęp prawie jak przy zamontowanych klasycznych sprzęgach piko/roco? W papierowych instrukcjach nic nie znalazłem, chcę je rozkręcić i zobaczyć (są nowe, dlatego nic na siłę) dlatego liczę na podpowiedź ewent wskazówki od innych miłośników taboru DB...
pozdrawiam escobar
 

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.987 15 2
#3
Czyli, że co nowe ze starymi jak połączysz za pomocą śledzi nie jadą bufor w bufor?
Aleś naplątał z tym zapytaniem
 

Dominik

Znany użytkownik
FREMO Polska
NAMR
Reakcje
316 13 0
#4
W dziale FREMO w wątku o nazwie "kurs fermowania wagoników" WM-modela między innymi znajdziesz opis jak skrócić sprzęgi z gniazdem NEM.
 
OP
OP
E

escobar

Znany użytkownik
Reakcje
152 3 0
#5
Hej Dominik właśnie chciałbym uniknąć aż takich nieodwracalnych przeróbek...
zauważyłem że lokomotywy podobnej serii BR 204 DB i BR 112 DR, pierwsza jest zmodernizowaną wersją drugiej (ex-DR) i ma już dłuższe i kwadratowe bufory, dzięki którym gniazdo jest na tyle oddalone, że nie ma problemu, nie ma dłużego odstępu między buforami z założonymi krótkimi sprzęgami, natomiast BR 112/114 DR i BR 204 DB (wersja tuż po zjednoczeniu) ma krótsze bufory i wystepuje znaczna odleglość między buforami przy założonych krótkich sprzęgach. Podobnie jest z spalinówkami BR 211/212 DB z lat 60-tych w malowaniu III, IV i V ep. jesli mają zwykłe okrągłe bufory.

DSC00413 (2).JPG
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 1
Tabor 14
Tabor 25
Tabor 6
Tabor 10

Podobne wątki