Przede wszystkim witam! Forum czytam dosyć regularnie (zaczynałem od początku istnienia "martela"), coś tam dłubie, powoli zbieram tabor, jak się warunki mieszkaniowe zmienią to może coś więcej, ale ja nie o tym.
Od jakiegoś czasu zdecydowałem się skoncentrować na epoce II (głównie DRG, PKP prawie nic nie ma) i za cholerę nie mogę znaleźć żadnej informacji (stronę Thomasa Nosske przewertowałem ale słabo z niemieckim więc może przegapiłem) jak to było z oznaczeniami wagonów osobowych jak i towarowych ale na ścianach czołowych. Czy zawsze jakieś oznaczenia występowały na ścianach czołowych, czy może zależy też to od czasu (epoka IIa, IIb) ? Przejrzałem masę zdjęć i nie znalazłem żadnej zależności, czasami są oznaczenia czasami nie ma. Podobnie z modelami, wydaje mi się, że wagony np. Brawy za 300 zł powinny mieć pełne oznakowanie więc nie wiem czy to jest niedbalstwo czy po prostu nie zawsze te oznaczenia występowały (niektóre modele mają, niektóre nie) ? Jak ktoś coś wie na ten temat to z góry dzięki.
Pozdrawiam
Od jakiegoś czasu zdecydowałem się skoncentrować na epoce II (głównie DRG, PKP prawie nic nie ma) i za cholerę nie mogę znaleźć żadnej informacji (stronę Thomasa Nosske przewertowałem ale słabo z niemieckim więc może przegapiłem) jak to było z oznaczeniami wagonów osobowych jak i towarowych ale na ścianach czołowych. Czy zawsze jakieś oznaczenia występowały na ścianach czołowych, czy może zależy też to od czasu (epoka IIa, IIb) ? Przejrzałem masę zdjęć i nie znalazłem żadnej zależności, czasami są oznaczenia czasami nie ma. Podobnie z modelami, wydaje mi się, że wagony np. Brawy za 300 zł powinny mieć pełne oznakowanie więc nie wiem czy to jest niedbalstwo czy po prostu nie zawsze te oznaczenia występowały (niektóre modele mają, niektóre nie) ? Jak ktoś coś wie na ten temat to z góry dzięki.
Pozdrawiam