• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Pytanie co do konwersji na ST44

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.987 15 2
#1
Zadawałem to pytanie w moim wątku ale nie dostałem odpowiedzi więc wstawiam je tutaj:
Przerabiam Gutzolda na ST44-309
Nie mam wiedzy Historycznej związanej z ST44 która był by mi w stanie od powiedzieć na pyta więc pytam was czy taka konfiguracja lokomotywy jest realna?

Epoka V
Takie malowanie; http://www.klf.lubelskakolej.net/2007/n ... 443131.jpg
2 dzielna żaluzja
stacja Dęblin, Lublin
numer 309

Co jeszcze powinienem wstawić w te wytyczne?
 
Reakcje
0 0 0
#2
ST44-309 za czasów służby na PKP malowana była z pewnością tak samo, jak cała ujednolicona reszta. Podobieństwo wyglądu lokomotywy ST44-309 z tym z zapodanego przez ciebie zdjęcia numeru 313 będzie bardzo zbliżone --- jeśli chodzi o malowanie w czasach służby na PKP w zasadzie do roku 2001 (ale akurat ta 313 malowana była po staremu do 2007 roku). Zdjęcie ST44-313, które zapodałeś wykonano w lutym 2007 roku, a po naprawach rewizyjnych loka ta wygląda inaczej. Jest zielona w innym, bardziej soczystym odcieniu, nie ma żółtych pasków na bokach, za to jakieś trójkątne dziwadło:

ST44-313
http://x.garnek.pl/ga9233/a4497d267e6532a9018168a3/st44_313.jpg
źródło: http://x.garnek.pl/

Dla porównania fotka "przed" zmianą:
ST44-313
http://www.klf.lubelskakolej.net/2007/newfeb/st443131.jpg
źródło: http://www.klf.lubelskakolej.net

Jak widać, zmienił się tez kolor numeru serii na czole i boku. Do 2007 roku był czarny, po 2007 biały :LOL:

Mam też wątpliwości czy ta 309, o której piszesz, że chciałbyś wykonać, miała dwudzielne żaluzje. Zdarzały się bowiem numery z zakresu 300-400, które miały żaluzje trójdzielne i dwa "wywietrzniki" nad żaluzjami - jak np. ST44-324:

http://www.kolejowaklatka.org/foto/013/5/big/13579.jpg
foto: http://www.kolejowaklatka.org/

Tak więc bez jakiegoś zdjęcia 309-ki ciężko będzie to zweryfikować. Nie wiadomo też czy 309 miała listwy ozdobne na czole czy poręcze. Wygląd tej serii jest bowiem różny jeśli chodzi o szczegóły i bez uściślenia konkretnego czasookresu jaki chcesz zamodelować i odpowiedniej dokumentacji foto weryfikującej tą wiedzę (nawet jeśli chodzi o służbę w danej MD) - będzie trudno. Jak chcesz mieć wszystko zgodnie z oryginałem, lepiej wybierz egzemplarz, o którym jest więcej danych.
 
OP
OP
popowe

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.987 15 2
#3
UNIVERS Dzięki za odpowiedź. Faktycznie najlepiej by było posiadać zdjęcie lokomotywy którą się staram odwzorować. Ale przy tym numerze to jest kłopot. jednak Numer nie jest dla mnie aż tak istotny.
Chciałbym by lok spełniał moje kryteria co do 2 dzielnej żaluzji i malowania. A numer był z okręgu Lubelskiego lub Zamojskiego. I tu właśnie proszę o pomoc w dobraniu tego numeru.
 
Reakcje
0 0 0
#4
Poszukaj pod tymi linkami, może coś znajdziesz:
:arrow: http://www.kolejowaklatka.org/001/index ... 4&lok=4014
(po lewej zakres numerów, po prawej wybierasz konkretny i patrzysz, czasem są fotki, a na pewno info gdzie służyła i kiedy)
:arrow: http://www.klf.lubelskakolej.net/st44.htm
:arrow: http://www.lgk.cal.pl/categories.php?ca ... 4452314b0d
:arrow: http://archeo.kolej.pl/jareks/pekape/htmls/st4403.htm
:arrow: http://zamojskie.lubelskakolej.net/lato072.htm
:arrow: http://swr.podkarpackakolej.net/index.p ... ST44&str=1

good luck :)
 
OP
OP
popowe

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.987 15 2
#5
Dziękuję. Numer 313 ma wszystko tak jak trzeba szkoda tylko , że nie ma zdjęć numeru 309
( posiadam już tabliczki 309 a tak nie wiem czy Kluba zechce mi zrobić indywidualny numer 313.) no nic zapytam.
 
OP
OP
popowe

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.987 15 2
#6
Jako że sprawy numeru oraz stacji zostały rozwiązane przystąpiłem do działania.
Niestety na lagier gutzolda nie podziałał ani płyn hamulcowy ani wa mod tak więc działam na starym lakierze. :oops:
Udało mi się usunąć niemieckie oznaczenia z boku i na czołach, usunąłem ozdobną listwę, denne imitacje węży piaskownicy, zamontowałem 2 dzielną żaluzję, kratkę wentylatora, oraz wiaderka z jednej strony. aktualnie muszę zeszlifować, nadmiar szpachli.
A efektem postanowiłem się podzielić. ;)
 

Załączniki

Uriel

Znany użytkownik
Reakcje
17 0 0
#7
popowe napisał(a):
Niestety na lagier gutzolda nie podziałał ani płyn hamulcowy ani wa mod tak więc działam na starym lakierze. :oops:
Ile czasu moczyłeś w płynie hamulcowym i jakiej firmy/marki/gdzie kupowany?
1,5 godzinki zajęło mi moczenie gagara w DOT3 kupowanym na ... Orlenie :D żre jak głupi, na plastik gagarów roco nie polecam go używać...
 
OP
OP
popowe

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.987 15 2
#9
Buda w płynie hamulcowym przeleżała ponad 5 dni a to w dot4 a to w r3 i dot 3 płyny z organiki i K2.
Do zmywania napisów wystarczył wa mod nie potrzebowałem Puriso
 
OP
OP
popowe

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.987 15 2
#11
Jako, że zawsze miałem problemy z doborem odpowiedniego koloru proszę o pomoc.
Gagara chce pomalować jak na zdjęciu. Proszę o pomoc w dobraniu odpowiednich barw z palety np z humbrol.
 

Załączniki

OP
OP
popowe

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.987 15 2
#14
Powrót do gagara czyli kolejne pytania.
Czy gdzieś jest jakiś wzór gdzie nakładać kalki na gagarze? czy tylko patrząc ma lokomotywę?
Jutro zapodam zdjęcia z mojego ciapania farbami. :roll:
 
OP
OP
popowe

popowe

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.987 15 2
#15
A tak wygląda mój gagar.Jest to drógi model który maluję aerografem więc wprawy brak a co za tym idzie idealny nie jest.
Ale i tak będę go bardzo rdzawił i brudził tak więc mam nadzieję, że w finale będzie ok.
Niestety nie wiem czego powłoka lakieru jest szorstka?

Jako, że Ls60 uległ wypadkowo. postanowiłem na nim potrenować rdzawienie. Jak na początek wyszło tak.
( rdza jest własnego patentu- pigment do farb z odrobiną wody.) rozpylane aerografem.
 

Załączniki

Bipa1966

Aktywny użytkownik
Reakcje
2 0 0
#16
Malowanie fakt ...kiszka !!! Dawaj raz jeszcze do plynu hamulcowego....powinno zejsc za godzine !
A na przyszlosc..zastosuj opuzniacze .....moze byc w postaci kilku kropel plynu do mycia naczyn....i kladz bardziej rozrzedzona farbe....nawet 3-4 warstwy . I staraj sie malowac w chlodniejszym pomieszczeniu......absolutnie nie przy kaloryferze !!
Potrenuj gdzies na kawalku plastiku zanim raz jeszcze zmascisz :p
Farby nie sa dzis takie drogie .....wiec warto ....dla lepszego efektu !
 

MAT

Użytkownik
Reakcje
2 0 0
#17
Witam,

tak jak kolega Bipa1966 wspomniał farby dość mocno rozcieńczaj + kropelka płynu do naczyń.
Ja mojego malowałem 3 lub 4 razy. Na końcu warstwa lakieru. Takie coś wyszło na końcu:
ST44-206 Lok. Iława DOKP Północna / Naprawa rew 08.84 ;)
pozdr MAT
 

Załączniki

  • 171,3 KB Wyświetleń: 696

AdamG

Aktywny użytkownik
Reakcje
0 0 0
#19
Dzięki Panowie za radę.
Witam

Całkiem przypadkiem wpadłem na ten wątek, akurat mam na tapecie gagara, którego przerabiam na 313 lub 089 (jeszcze się nie zdecydowałem bo czekam na numerki od kluby z V epoki) w malowaniu zielonym takim jak 1028 rocowska, i mam pytanie, w której epoce był wykonany ten 313? i jak poszła przebudowa? Póki, co jestem na takim etapie.
 

Załączniki

Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 1
Tabor 14
Tabor 25
Tabor 6
Tabor 10

Podobne wątki