• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Pytania o wagony?

Bolutek

Ostrzeżony
Reakcje
1.611 378 7
#81
Ale macie problemy! Dla mnie wagon 120A to w ogóle jakiś koszmar konstrukcyjny. Sporo się tym badziewiem najeździłem.
Co ma z nimi wspólnego długość relacji? Wystarczy że wstawią takie wagony do nocnego pociągu a zwłaszcza w zimie i po sprawie. Masz saunę plus przebywanie w izbie tortur...
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.272 61 2
#82
Ja kojarzę pociąg nocny, pośpieszny z Katowic (lub Mysłowic) do Ustki przez Bytom, T.Góry, Ostrów, Poznań, Koszalin, Słupsk (nie wszystkie stacje wymieniłem). Którym jechałem na wakacje w roku 1978 z Katowic. Do Poznania prowadziła EU07 a dalej SU46. To było moje pierwsze spotkanie z tą serią lokomotyw (SU46). Ja podróżowałem z matką w kuszetce 110A natomiast to co mnie bardzo zdziwiło to w składzie znajdowały się wagony bezprzedziałowe 120A oprócz przedziałowych 111A i 112A. Współczułem pasażerom którzy musieli podróżować w tak niekomfortowych warunkach przez całą noc.
 

MichałK

Znany użytkownik
Reakcje
874 9 4
#83
Na początku istnienia spółki Intercity, wagony Bc i WL były włączane do pociągów pospiesznych spółki Przewozy Regionalne.
O ile dobrze pamiętam był to m. in. pospieszny Karkonosze i Ustronie.
 

route

Aktywny użytkownik
Reakcje
407 2 0
#86
To wiem :cool: Tylko czy to był najdłuższa relacja na Bonanzach 120A w XXI wieku ?
Chyba nie, znalazłem jeszcze takie relacje z bonanzami:
462.jpg

ET22-462
18.03.2006 Pociąg 38101 „Światowid” z Przemyśla do Szczecina Głównego mija most na kanale Gliwickim na szlaku Gliwice Łabędy - Taciszów

1064d.jpg

ET22-1064
02.06.2012 IR 16120 „Szczeliniec” z Białegostoku do Międzylesia, jedzie szlakiem Kutno Zachodnie - Krzewie

154.jpg

EP07-154
10.05.2006 „Gorzowiak” relacji Rzeszów - Gorzów Wlkp. uchwycony na szlaku Gliwice Łabędy - Taciszów

797a.jpg

ET22-797
21.09.2007 Pociąg 14115 „Narew” Białystok - Bielsko Biała uchwycony na szlaku Łazy - Dąbrowa Górnicza Ząbkowice

87.jpg

EU07-87
01.08.2009 Pociąg 45101 „Doker” z Katowic do Gdyni Głównej mija Pruszcz Gdański

59c.jpg

EU07-059
06.07.2007 Pociąg pospieszny relacji Gdynia Główna / Olsztyn Główny - Zakopane uchwycony na szlaku Maków Podhalański - Osielec

Zdjęcia i opisy pochodzą ze strony www.peter384.cal24.pl

Dużo tego czegoś masowo wstawiano do pociągów sezonowych dziennych i nocnych.
Zgadza się. Na podanej stronie jest dużo więcej zdjęć składów z wagonami 120A to co podałem powyżej to tylko te najdłuższe relacje, przykładowo są też:

- EU07-065 09.06.2009 Pociąg 6725 „ Szklarka ” relacji Szklarska Poręba Górna / Kłodzko - Poznań Główny stoi w Obornikach Śląskich
- EU07-111 02.08.2008 Pospieszny „ Wiking ” Bielsko Biała - Szczecin Główny wjeżdża w perony wrocławskiego dworca
- EU07-317 28.02.2006 Pociąg 63100 rel. Wrocław Główny - Przemyśl , jedzie szlakiem Taciszów - Gliwice Łabędy
- EU07-320 12.03.2007 38107 „ Gorzowiak ” Kraków Płaszów - Gorzów Wlkp na szlaku Szobiszowice - Gliwice Łabędy
- EU07-483 05.07.2008 Pociąg 33201 „ Nosal ” zbliża się do po Biała Wyżna
- EU07-543 07.03.2007 83106 „ Gorzowiak ” do Krakowa Płaszowa mija most na Kanale Gliwickim na szlaku Taciszów - Gliwice Łabędy
- ET22-093 08.09.2012 IR „ Barbakan ”z Krakowa do Szczecina jedzie szlakiem Szobiszowice - Gliwice Łabędy
- ET22-303 02.05.2006 „ Gorzowiak ”jedzie szlakiem Gliwice Łabędy - Taciszów
- ET22-322 14.07.2007 „ Sztygar ” z Lublina do Bielska Białej uchwycony na szlaku pomiędzy Łazami a D.G. Ząbkowice
- ET22-801 19.11.2011 IR „ Barbakan ” do Szczecina Głównego zbliża się do Łabęd
- ET22-819 20.07.2007 "Sztygar" z Lublina do Bielska Białej wjeżdża do Zawiercia
- ET22-831 16.02.2011 „ Barbakan ” z Krakowa do Szczecina zbliża się do Łabęd
- ET22-892 14.01.2012 IR 61126 „ Piast ”z Wrocławia Głównego do Warszawy Wschodniej jedzie szlakiem Łabędy - podg Szobiszowice
- ET22-940 28.05.2011 „ Barbakan ” do Szczecina zbliża się do podg Krupski Młyn
- ET22-1070 31.12.2011 IR 61126 „ Piast ”z Wrocławia Głównego do Warszawy Wschodniej pokonuje szlak Gliwice Łabędy - podg Szobiszowice
- EU07-468 14.11.2009 Pociąg 6625 „ Szklarka ” relacji Poznań Główny - Kudowa Zdrój rusza ze stacji Starczów
Ten ostatni jest bardzo długi ;)
468.jpg
 

Pawelec PKP

Znany użytkownik
Reakcje
1.168 90 9
#89
:cool: Dziękuję wszystkim za żywe zainteresowanie tematem - przy okazji odkryłem dla mnie
całkiem nowe strony internetowe - Odnośnie najdłuższej relacji to jest taki pociąg IC Przemyślanin
Przemyśl - Szczecin/Świnoujście - tylko w sezon wakacyjny :) Jeszcze raz bardzo dziękuję ...
 

torowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.215 2 1
#91
Kielce Herbskie. Wagon węglarka serii Eaos, typ 430Wa.
Wagony węglarki serii Eaos, typ 430Wa należące do PKP-C posiadają numerację: 535 6077 - 540 0191.

Udostępniony przez UTK wyciąg z NVR jest niekompletny - brak znacznej części pojazdów, a numery NVR są pozbawione numeru seryjnego pojazdu, a w innych zestawieniach w ogóle nie podano NVR. Utrudnia to trochę identyfikację taboru. Czy kompletny wykaz NVR jest niedostępny dla ogółu, czy też słabo szukałem?


eaos_14082014.jpg
 

torowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.215 2 1
#96
Wagony typu 409V i 409Va przeszły praktycznie do historii. Kilkanaście z nich eksploatuje jeszcze ZIK. Informacje i opis na blogu. Wszelkie uzupełnienia i uwagi mile widziane.

Czym konkretnie rożni się 409V od 409Va?
Jaki przewoźnik, oprócz ZIK, eksploatuje jeszcze te wagony?
 
Reakcje
1.611 378 7
#98
Hotel na torach na stacji Kielce Herbskie.
99
51 PL-PPMT
955 0 759-6

na pudle - tylna ściana - oznaczenie 919. Co to za ekskluzywny wagon?
Zobacz załącznik 691975
Pewno "pozostałości" po dawnych wagonach socjalnych PKP, chociaż tutaj - uchylny, 3-stopień mógłby wskazywać na salonkę. W wagonach tego typu ten stopień bardzo ułatwiał wysiadanie na szlaku dla podróżujących oficjleli...
 

MF20AC

Nowy użytkownik
Reakcje
27 0 0
#99
Czy posiadacie więcej informacji na temat belgijskich wagonów z rodziny 1415A? Nadal wiemy o nich niewiele, choć aktualnie sporo tych wagonów kursuje w składach prywatnych przewoźników.

1415A1:
lata 90. http://www.dansk-jernbanearkiv.dk/europ/f885300.jpg
współcześnie https://photos.smugmug.com/Wagons/5...8QBg/0/7b163976/XL/565331862-6_33_Eaos-XL.jpg
Z charakterystycznymi wnękami w pudle jest nie do pomylenia z innymi wagonami.

1415A2:
lata 90. http://www.dansk-jernbanearkiv.dk/europ/f8853013.jpg
współcześnie - wariant a) https://photos.smugmug.com/Wagons/5...t3TL/0/8a1e725c/XL/565348173-9_33_Eaos-XL.jpg
współcześnie - wariant b) https://photos.smugmug.com/Wagons/5...XMFC/0/a39f5dca/XL/515348789-7_33_Eaos-XL.jpg
Występują dwa warianty - w pierwszym wersja A2 różni się od A1 tylko brakiem wnęk w pudle, a w drugim słupki są już takie jak w wariancie A3.

Czy najpierw wagony powstawały według wariantu a) a potem część przebudowano do wariantu b)?
Czy wagony z pierwszego okresu produkcji były budowane według wariantu a), a późniejsze wagony były już robione według wariantu b)?

1415A3:
lata 90. http://www.dansk-jernbanearkiv.dk/europ/f885302.jpg
wersja z pomostem https://photos.smugmug.com/Wagons/5...JPn6/0/3bbce0d6/XL/515331082-6_33_Eaos-XL.jpg
i wersja bez pomostu https://photos.smugmug.com/Wagons/5...dP7S/0/665e796d/XL/515373866-1_33_Eaos-XL.jpg

Czy produkowana była tylko wersja z pomostem, a później demontowano go w ramach napraw?
Czy może najpierw powstała wersja z pomostem, a później produkowano już wersję bez pomostu?
Dodatkowo wersja A3 ma haki na wysięgnikach oraz zamknięcie drzwi wpuszczone w obwodzinę.

Poprzeczkę przez całą długość czoła pewnie dodano w ramach napraw, żeby poprawić sztywność pudła. Można trafić na wiele pogiętych wagonów: https://photos.smugmug.com/Wagons/8...z4xj/0/fc1a6a9c/XL/835301390-3_31_Eaos-XL.jpg Dużo podobnych wagonów było produkowanych w różnych zakładach w całej Europie, szczególnie w RFN.
 

torowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.215 2 1
Typ 111ALux - wyprodukowano 5 takich wagonów (tzn. zmodernizowano do tego typu 5 wagonów 111A) - więcej pytań, niż odpowiedzi
Rebus do uzupełnienia:
Wykaz wagonów typu 111ALux (data wydania pierwszego dopuszczenia do eksploatacji - rok produkcji)]:
EVN: 51512070xxxx 2000.03.16 1979
EVN: 51512070xxxx 2000.03.16 1983
EVN: 51512070xxxx 2000.03.16 1983
EVN: 51512070xxxx 2000.03.16 1982
EVN: 51512070xxxx 2000.03.16 1983


ep07-1035_6.jpg
 

Podobne wątki