• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Pytanie Pytania o wagony?

czy te wagony długo jeździły w tych barwach?
Na pewno były widywane w pociągach rozkładowych jeszcze w 2017 roku (może nawet w 2018) ale co dzieje się z nimi obecnie - trudno powiedzieć.... tym bardziej, że dedykowane były (swoją "malaturą") do lokomotyw EP07P PR, w pierwotnym czerwono-niebiesko-białym malowaniu. Lokomotywy te, od 2017, noszą zmienione barwy POLREGIO, a one, jakoś tak nie za bardzo komponują mi się z barwą wagonów... przynajmniej wg mojej oceny.
 

OLF

Aktywny użytkownik
czy te wagony długo jeżdziły w tych barwach?
Odpowiedź na to proste pytanie jest dość zagmatwana:
Ten konkretny wagon ze zdjęcia: 161A 75 51 84-71 001-9 jako pierwszy z tej grupy zmodernizowanych wagonów PR (161A/162A/163A/113Aa) otrzymał w 2016 malowanie 'tygrys' (REV2004 12.02.16)


Wcześniej, jeszcze w malowaniu 'marlboro' utracił napis 'RegioExpres' na rzecz logo 'Przewozy Regionalne'

Jeśli mówić o wszystkich wagonach tej grupy to będzie podobnie:
- przed 2014 tracą napis 'RegioExpres'
- w 2014 noszą już logo 'Przewozy Regionalne'
- w 2016 trzy wagony otrzymują malowanie 'tygrys'
- jednak podczas rewizji 24.01.07 wagon 162A 75 51 29-71 004-1 dostał odświeżone malowanie 'marlboro' - bez logo
- a w maju tego roku pokazuje się malowanie 'PolRegio'
- do końca 2018 roku 'marlboro' sukcesywnie znika

Na pewno były widywane w pociągach rozkładowych jeszcze w 2017 roku (może nawet w 2018) ale co dzieje się z nimi obecnie - trudno powiedzieć....
Bardzo łatwo powiedzieć: zgodnie z umową z 2014 roku między Wielkopolską, Dolnym Śląskiem i (obecnie) Polregio do końca 2020 obsługują one pociągi Kamieńczyk Poznań - Szklarska Poręba Górna, Wilczka Poznań - Miedzylesie oraz 2 pary bezimiennych Poznań - Wrocław (oraz wyjazdy/zjazdy Leszno-Poznań)
 
czy te wagony długo jeżdziły w tych barwach?
Na pewno były widywane w pociągach rozkładowych jeszcze w 2017 roku (może nawet w 2018) ale co dzieje się z nimi obecnie - trudno powiedzieć....
Bardzo łatwo powiedzieć: zgodnie z umową z 2014 roku między Wielkopolską, Dolnym Śląskiem i (obecnie) Polregio do końca 2020 obsługują one pociągi Kamieńczyk Poznań - Szklarska Poręba Górna, Wilczka Poznań - Miedzylesie oraz 2 pary bezimiennych Poznań - Wrocław (oraz wyjazdy/zjazdy Leszno-Poznań)
To, że wagony wspomnianych przez Ciebie typów jeżdżą nadal, to nie ulega wątpliwości (choć w realu bywa, że w zamian za skład wagonowy jedzie np. skład 2xEN57AL np. w poc. "Wilczka"). Napisałem "trudno powiedzieć" w odniesieniu do wagonów pomalowanych w pierwotne barwy, bo o takie pytał Kolega Szwed1978:)

Czy Kolega jest pewien, że wszystkie w/w wagony noszą obecnie malowanie POLREGIO ? czy może jednak któryś ostał się jeszcze w barwach pierwotnych ?

Napisałem, że być może widywane były jeszcze w 2018 - co po części potwierdza wpis Kolegi, cytuję "do końca 2018 roku 'marlboro' sukcesywnie znika" jednak osobiście nie wiem, co dzieje się z nimi obecnie (tak pomalowanymi), bo akurat nie mam żadnych informacji czy ten typ malowania znikł na dobre i przeszedł do historii, czy jednak jakiś wagon jeszcze je nosi :niepewny: Tym bardziej, że swoje rozważania skierowałem nijako na typ malowania (zwany jak słusznie Kolega zauważył "malboro"), a należy pamiętać, że w PR tak pomalowano także zwykłe, nie zmodernizowane "Y", w tym co najmniej 2 szt. typu 111Ay i co najmniej 2 szt. typu 112Ag (zdeklasowane na kl. 2). Może ktoś wie, czy tego typu malowanie odeszło już na dobre do historii, czy jednak jeszcze gdzieś można spotkać wagon w takim malowaniu (odstawiony ?).
 
Ostatnio edytowane:

OLF

Aktywny użytkownik
Czy Kolega jest pewien, że wszystkie w/w wagony noszą obecnie malowanie POLREGIO ? czy może jednak któryś ostał się jeszcze w barwach pierwotnych ?
Napisałem, że być może widywane były jeszcze w 2018
Wszystkie jeżdżące są obecie w malowaniu PolRegio, ostatniego niedobitka marlboro 161A 75 51 84-71 005-0 można było spotkać (i tu sprostowanie) jeszcze w sierpniu 2019.
 
Na Węglarce widziałem oznaczenie REV 840
Co to za zakład wykonał naprawę rewizyjną?
Sorry za kiepską jakość zdjęcia ale kiedy poszedłem zrobić drugie to wagonu już nie było
1towarowy1.JPG
Takie oznaczenie widziałem też kiedyś na wagonie 111Aw
111aw rev.jpg
 
Pod koniec stycznia do PKP CARGO dotarła pierwsza partia platform z popradzkich zakładów Tatravagónka na Słowacji. Jest to 50 wagonów. Spółka pochwaliła się tym faktem na Facebooku i pokazała kilka zdjęć nowych wagonów. Jednak nie da się z nich jednoznacznie odczytać serii (wydaje mi się, że jest to Sggrs-x), a tym bardziej typu platform. Z katalogu dostępnego na stronie producenta nie jestem w stanie niczego dopasować. Czy ktoś posiada może dokładniejsze zdjęcia albo dysponuje wiedzą o serii i typie nowego taboru?

Przypomnę, że cały kontrakt z Tatravagónką obejmuje 936 sztuk (324 o długości 40′, 468 o długości 80′ i 144 o długości 90′) i ma zostać zrealizowany do końca 2022 r. PKP CARGO zawarło także drugą umowę na dostawę platform. Jest to kontrakt z konsorcjum Wagony Świdnica - Astra Rail (Rumunia) i obejmuje 220 wagonów o długości 80′. Ma być realizowany w latach 2021-2022.

Zdjęcia z Facebooka spółki:
82668757_2796917073699658_5056450072569446400_o.jpg 82732569_2796917097032989_3246679170477981696_o.jpg 82740410_2796917103699655_5317554663640268800_o.jpg 82816589_2796802797044419_5381815384502435840_o.jpg 82467482_2796802807044418_2142832262842941440_o.jpg 84000149_2796802697044429_4578867211245977600_o.jpg 82805793_2796816507043048_4398296486790561792_o.jpg
 
Ostatnio edytowane:
Czy ktoś posiada może dokładniejsze zdjęcia albo dysponuje wiedzą o serii i typie nowego taboru?
O tych wagonach było trochę informacji w internecie. Np. tu:
https://ec.europa.eu/regional_polic...gons-to-improve-container-transport-in-poland

Ponad to, wydaje mi się, że są to wagony z oferty Tatravagonki, które ciągle figurują na jej stronie internetowej, https://tatravagonka.sk/?lang=en określone są tam jako Sggrs/ss 80'
https://tatravagonka.sk/inc/uploads/2016/06/sggrsss80.pdf

Można dodać, że na w/w stronie Tatravagónki, są prawdopodobnie także pozostałe zamówione przez PKP Cargo wagony:
https://tatravagonka.sk/wagons_tax/intermodal/?lang=en
w tym Sggmrs/ss 90'
https://tatravagonka.sk/inc/uploads/2016/06/sggmrsss90.pdf

oraz Sgmmnss 40'
https://tatravagonka.sk/inc/uploads/2017/01/Sgmmnss_40.pdf

Jakie faktycznie oznaczenie serii noszą / będą one nosić na PKP Cargo, wydaje mi się, że na zaprezentowanych wyżej zdjęciach widać serię, tak jak to Kolega zauważył, Sggrs-x (lub Sggrss-x) choć te x trochę wygląda jak K, może więc Sggrs-K (Sggrss-K) :niepewny: na wzór wagonów typu 629Z
http://wagony.pkp-cargo.pl/aktualnosci.html
 
Ponad to, wydaje mi się, że są to wagony z oferty Tatravagonki, które ciągle figurują na jej stronie internetowej, https://tatravagonka.sk/?lang=en określone są tam jako Sggrs/ss 80'
https://tatravagonka.sk/inc/uploads/2016/06/sggrsss80.pdf
Ten typ jest rzeczywiście najbardziej prawdopodobną opcją. Aczkolwiek dostrzegam kilka różnic konstrukcyjnych między wagonami PKP CARGO a projektem na stronie Tatravagónki, np. brak tej środkowej, pionowej belki. Mogą to być jednak zmiany wprowadzane na potrzeby konkretnego odbiorcy.

Opera Zdjęcie_2020-03-13_184942_tatravagonka.sk.png Opera Zdjęcie_2020-03-13_185110_forum.modelarstwo.info.png

"Vagonár" (zakładowy dwumiesięcznik Tatravagónki) w numerze styczeń/luty z 2020 r. potwierdza, że PKP CARGO zamówiło powyższe wagony Sggrs 80′ oraz podane przez Kolegę platformy Sgmmnss 40′ i Sggrmss 90′. Informacja znajduje się w artykule pt. "Výroba pre PKP odštartovala" na stronach nr 6 i 7 w tym numerze: https://tatravagonka.sk/inc/uploads/2020/02/Vagonar_1_2_web.pdf.

Sggrs-x (lub Sggrss-x) choć te x trochę wygląda jak K, może więc Sggrs-K (Sggrss-K)
Wg katalogu wagonów PKP CARGO z 2018 r. litera "x" jako oznaczenie wewnętrzne (po myślniku) oznacza u nich wagon wyposażony w kompozytowe wstawki hamulcowe typu K. Tak więc litera "K" umieszczana na wagonach typu 629Z oznaczała prawdopodobnie ten sam parametr. A w seriach najnowszych wagonów spółki umieszcza się właśnie literę "x" a nie "K", np. na wagonach Sammns-x (238) zakupionych dla MON także w Tatravagónce. Na podstawie tego sądzę, że jest to jednak litera "x", co też wydaje się mieć potwierdzenie na fotografiach, gdyż litera "K" na wagonach 629Z jest wielką literą, a tu po myślniku widać literę małą.
 
Ostatnio edytowane:

torowy

Znany użytkownik
Gdzie można znaleźć wykaz kodów cyfrowych REV - zakładów naprawczych które wykonują naprawy wagonów towarowych i osobowych ...
911 - PESA Bydgoszcz
914 - NEWAG Nowy Sącz
924 - ZNTK Mińsk Mazowiecki
itd
 
Na filmie użytkownika Nikodem MK pt. "Pociągi Bytom | Mega Mix!" (link do filmu: tiny.cc/jb31lz) w 32. minucie dostrzec można dość ciekawy wagon zbiornikowy. Podobnie do polskich wagonów z rodziny 206S ma on trzy zbiorniki, jednak różnice konstrukcyjne są znaczne. Wagon posiada długą ostoję i pomosty po obu stronach oraz odsłoniętą, skomplikowaną aparaturę hydrauliczną widoczną na zdjęciu. Niestety, ale z filmu nie jestem w stanie odczytać oznaczeń wagonu. Prawie na pewno typ ten nie jest polską konstrukcją, ani w Polsce nie jest na co dzień eksploatowany. Ma ktoś pomysł, co to za typ i z jakiego kraju pochodzi? Wszelkie informacje mile widziane!

Klatki z filmu:
Opera Zdjęcie_2020-03-28_130439_www.youtube.com.png Opera Zdjęcie_2020-03-28_130534_www.youtube.com.png
 

tyg

Nowy użytkownik
Na filmie użytkownika Nikodem MK pt. "Pociągi Bytom | Mega Mix!" (link do filmu: tiny.cc/jb31lz) w 32. minucie dostrzec można dość ciekawy wagon zbiornikowy. Podobnie do polskich wagonów z rodziny 206S ma on trzy zbiorniki, jednak różnice konstrukcyjne są znaczne. Wagon posiada długą ostoję i pomosty po obu stronach oraz odsłoniętą, skomplikowaną aparaturę hydrauliczną widoczną na zdjęciu. Niestety, ale z filmu nie jestem w stanie odczytać oznaczeń wagonu. Prawie na pewno typ ten nie jest polską konstrukcją, ani w Polsce nie jest na co dzień eksploatowany. Ma ktoś pomysł, co to za typ i z jakiego kraju pochodzi? Wszelkie informacje mile widziane!

Klatki z filmu:
Zobacz załącznik 718813 Zobacz załącznik 718814

https://www.railcargo.com/file_source/railcargo/rcg/Downloads/Wagen/Factsheets/uacs-fs.pdf W lutym, w Katowicach, widziałem krótkie wahadełko. Wagony należały do GATX Austria
DSC_0080.jpg
DSC_0080 (2).JPG
 
Ostatnio edytowane:

Kanclerz

Znany użytkownik




I mnie się udało spotkać taką gruszkę na stacji Barca niedaleko Koszyc. Wagon bardzo ciekawy - z punktu widzenia modelarskiego bardzo trudny do odwzorowania. Tego typu wagony bardzo często pojawiają się u naszych południowych sąsiadów głównie za sprawą węgierskiej spółki Pultrans, która użytkuje też eksportowe wersje wagonów CWL27, 408Sf czy 206S.

http://www.pultrans.hu/wp-content/uploads/2018/03/O43W_AT_a.pdf - garść informacji technicznych

http://www.pultrans.hu/en/vagonpark/ - użytkowany tabor
 
Z pewnością tutaj tak zwane "CFR/E" po przemianowaniu z serii F... na E... .
( Przy czym uwaga, o której kiedyś wspominałem, odpowiednik wagonu R462W na PKPC w prywatnych rękach
również będzie oznaczony CFR/E, mimo, że to zupełnie inna konstrukcja niż powyższy wagon)

Były w ogóle bułgarskiej produkcji "gondole"? (wagony węglarki samowyładowcze z uchylną podłogą)
 

Podobne wątki