• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Pytanie Pytania o wagony?

Typ 111ALux - wyprodukowano 5 takich wagonów (tzn. zmodernizowano do tego typu 5 wagonów 111A) - więcej pytań, niż odpowiedzi
Rebus do uzupełnienia:
Wykaz wagonów typu 111ALux (data wydania pierwszego dopuszczenia do eksploatacji - rok produkcji)]:
EVN: 51512070xxxx 2000.03.16 1979
EVN: 51512070xxxx 2000.03.16 1983
EVN: 51512070xxxx 2000.03.16 1983
EVN: 51512070xxxx 2000.03.16 1982
EVN: 51512070xxxx 2000.03.16 1983
Rebus rozwiązany.
Wrocławska Galeria Kolejowa podaje, a właściwie to jeden z jej użytkowników, w komentarzu na stronie wagonu 112A (51 51 19-70 416-8 A9nouz) następujące informacje:

Podsumowując - "właściwe" LUX-y

111A Lux (5 sztuk) to:
51 51 20-70 816-6 B10nouz
51 51 20-70 823-2 B10nouz
51 51 20-70 824-0 B10nouz
51 51 20-70 832-3 B10nouz
51 51 20-70 833-1 B10nouz


112A Lux (12 sztuk) to:
51 51 19-70 415-0 A9nouz
51 51 19-70 416-8 A9nouz
51 51 19-70 417-6 A9nouz
51 51 19-70 418-4 A9nouz
51 51 19-70 419-2 A9nouz
51 51 19-70 420-0 A9nouz
51 51 19-70 427-5 A9nouz
51 51 19-70 428-3 A9nouz
51 51 19-70 460-6 A9nouz
51 51 19-70 461-4 A9nouz
51 51 19-70 463-0 A9nouz
51 51 19-70 464-8 A9nouz

113A Lux (4 sztuki) to:
51 51 88-70 168-1 WRouz
51 51 88-70 169-9 WRouz
51 51 88-70 170-7 WRouz
51 51 88-70 171-5 WRouz
 
Na wspomnianej wcześniej stronie znalazłem informacje odnośnie roku produkcji czterech wagonów:

51 51 20-70 816-6 - Wg tabliczki znamionowej jest to typ 111Al rok produkcji 1979 nr fabryczny 003893 Pafawag
51 51 20-70 823-2 - Wagon ten posiada na podwoziu tabliczkę z nr fabrycznym 203/83 i rokiem budowy 1983
51 51 20-70 824-0 - Wagon powstał z wagonu 111Ah z roku 1983. Nr fabr: 004212
51 51 20-70 833-1 - 4234/1983 Pafawag

Na podstawie powyższego raczej obstawiałbym, że wagon 51 51 20-70 832-3 też został wyprodukowany w 1983
 

torowy

Znany użytkownik
Z dostępnych mi dokumentów wynika, że wagon, który prezentowany jest na zdjęciu należy do typu 426Va lub 426Vb. Wg Krajowego Rejestru Pojazdów Kolejowych wszystkie wagony o numerach 33 51 6994 XXXX (w sumie 14 wagonów) należą do typu 426Va. Z innych informacji wynika, że to wagon typu 426Vb.
Więcej tutaj: 426Vb

faccs_3.jpg
 

torowy

Znany użytkownik
Wagon serii Shimmns-ttu, typ 724 (31 80 4680 344-7 TEN-RIV D-DB Shimmns-ttu), należący do DB Schenker, w składzie pociągu towarowego, stojącego na torze 5 na stacji Kielce Herbskie.

Wagony dla DB Schenker wyprodukowały dwie fabryki: ASTRA VAGOANE ARAD i ROMVAG SA.

Greenbrier Świdnica, w tym samym czasie sprzedał 600 sztuk wagonów typu 724 dla ERR European Rail Rent GmbH. Czy część z tych wagonów nie trafiła potem do DB?

shimmns-ttu.jpg
 

OLF

Aktywny użytkownik
Informacje na temat tych wagonów są dość niejednoznaczne. Wg rejestru EVN jest ich 11
Jednoznaczne informacje w artykule A. Etmanowicza: Świat Kolei 2012-06. Łącznie 13 sztuk, w tym 9 z magnetycznym hamulcem szynowym, to te oznaczone XBN Mg2-FPS. Zdecydowanie nie jest to typ konstrukcyjny - tym pozostał 'Görlitz 90'!
 

torowy

Znany użytkownik
Jednoznaczne informacje w artykule A. Etmanowicza: Świat Kolei 2012-06. Łącznie 13 sztuk, w tym 9 z magnetycznym hamulcem szynowym, to te oznaczone XBN Mg2-FPS. Zdecydowanie nie jest to typ konstrukcyjny - tym pozostał 'Görlitz 90'!
1. Oficjalny - udostępniony publicznie przez UTK - wykaz taboru z września 2019: 12 wagonów opisanych jako typ konstrukcyjny XBN Mg2 i nic poza tym nie ma. W wykazie są jeszcze pokazane wagony XB.
2. Mógłbym prosić o podanie wykazu tych 13 wagonów tzn pełnych numerów EVN (UTK ukrywa w swoich wykazach numer inwentarzowy)
 

OLF

Aktywny użytkownik
OK, już widzę o co biega:
Wagony XBN ex Görlitz 90:
61 51 20-71 105...108
61 51 20-71 130...132
61 51 20-71 134...142
Czyli łącznie 16 sztuk :) 3 doszły po opublikowaniu artykułu, stąd wczesniejsza nieścisłość.
Pierwsze 4 wagony XBN z 2006 roku nie posiadają hamulca szynowego, zatem XBN Mg2-FPS to będzie 12 sztuk z zakresu 20-71 130-142 (bez 133, wcisnął się w to miejsce 111Ah po utracie ogrzewania parowego)
 

torowy

Znany użytkownik
Wagon serii Hirrs typ 7 to 4-osiowy wagon kryty budowy specjalnej z przesuwanymi ścianami bocznymi przeznaczony do przewozu towarów w skrzyniach, na paletach itp. Wagon przystosowany jest do szybkiego załadunku oraz rozładunku towarów dzięki systemowi bocznych ścian przesuwnych. Wagon składa się z dwóch części połączonych przegubowo.

Nie udało się ustalić producenta tych wagonów...
na zdjęciach dwie połówki tego samego wagonu
43
80 D-GERS
292 1 640-7
Hirrs 7


hirrs_7_3_.jpg

hirrs_7_4_.jpg
 
Trudno to nazwać "połączeniem przegubowym", to raczej dwa indywidualne wagony, połączone ze sobą na stałe specjalnym sprzęgiem (nie typowym sprzęgiem śrubowym i zderzakami).
Konstrukcyjnie niby dwa wagony, ale połączone na stałe, więc stanowią nierozerwalną całość. Poza tym są zarejestrowane pod jednym EVN, a zespoły kilkuwagonowe są rejestrowane pod kilkoma. Tak więc i formalnie jest to jeden wagon.
 

Podobne wątki