Nie do końca wiem, gdzie postować współczesne prywatne wagony towarowe, <Tabor prywatnych przewoźników> to w 90% lokomotywy, <Wagonowy hyde park na PKP (po 1945 roku)> ma PKP w nazwie, postuję tutaj bo najbardziej żywy wątek, mimo, że pytania nie zadaję...
Przyznam, że poniższe wagony prześladował mnie od dłuższego czasu. Pierwszy raz mignęły mi przez krzaki gdzieś pod koniec marca tego roku. Charakterystyczna czarna malatura z różowymi (RAL4010) napisami, jasno wskazywała, że to wagony Laude.pl. Jednak dopiero po 7 miesiącach udało mi się wykonać dobre ich zdjęcie. (Przyznam, że momentami nawet wątpiłem w ich istnienie, że tak naprawdę myliłem je ze starymi dobrze znanymi 37 84 4594 XXX-X NL-LAU Sgmmnss, ale nie, to coś zupełnie innego, a zdjęć ich na internecie brak.) Tak więc oto one:
33 51 4508 054-5
PL-LAU Sgmmns (z dwoma pustymi kontenerami RMCOIL 20') - Produkcji Tatravagónka a.s. Poprad (
karta wagonu). Wagony rzucają się w oczy ciekawą konstrukcją ostoi, o zmiennej szerokości (widać to na grze cieni na powyższym zdjęciu).
Północna grupa torów kierunkowych, Kraków Prokocim Towarowy | 28 październik 2019
33 51 4508 076-8 PL-LAU Sgmmns - tutaj kolejny przykład, jednak tym razem z pojedynczym kontenerem RMCOIL (?) 40' z ładunkiem 5 zwojów blachy. Wagony jeżdżą w jednolitych składach (2x 40 wagonów ?) i widuję je w obsłudze bocznicy FPUH "RYSTAL" w Bochni, oraz na stacji walcowni bocznicy kombinatu "ARCELOR MITTAL POLAND" w Krakowie.
Bochnia | 30 pażdziernik 2019
Na dokładkę jeszcze jedna ciekawostka, którą pierwszy raz widzę w Krakowie:
34 74 4668 565-8 S-AXBSK Shimmns 961 - spod graffiti i brudu majacze wciąż logo dawnego właściciela Nord waggon. Ponadto wagon o tyle ciekawy, że osadzony na dwóch wózkach
Talbot DRRS 25 vr, które w przeciwieństwie do powszechnie nam znanych typów, nie mają ani resorów piórowych, ani stalowych sprężyn, tylko "sprężyny gumowe" (wibroizolatory?)
Grupa PrD Kraków Prokocim Towarowy | 28 październik 2019