• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Pytanie Pytania o wagony?

torowy

Znany użytkownik
#61
Czteroosiowy wagon cysterna serii Zacens. Podobno jest to innowacyjny wagon, skonstruowany i wyprodukowany w Niemczech, a opracowany wspólnie przez DB i Federalne Ministerstwo Transportu i Infrastruktury Cyfrowej.
Kto wyprodukował te cysterny? Typ?
et22-1091_vtg.jpg
 

torowy

Znany użytkownik
#63
Lubelski Węgiel „Bogdanka” S.A. w Bogdance dysponuje węglarkami, które zostały wyprodukowane w Bułgarii i Rumunii - seria / typ: Eaos CFR/E , Eaos 464 W, Eaos 530. Czy węglarka serii Eaos ze zdjęciu jest jedną z nich?

bogdanka_wagon_1.jpg
 

Kanclerz

Znany użytkownik
#65
Kolejowe Kielce: Wagony węglarki serii Tams, typ konstrukcyjny 54 9-107.9, należące do czeskiego przewoźnika ČD CARGO. Jak podaje producent - przesuwny dach brezentowy można łatwo obsługiwać jedną ręką. Jak podają pracowniany obsługujący te wagony - potrzeba dwóch chłopów, aby naciągnąć dach - i komu tu wierzyć? Zdjęcie: październik 2018 stacja Kielce Herbskie.

Zobacz załącznik 650996
Odkopię trochę kotleta i się wypowiem. System zaciągania płachty na dachu odbywa się za pomocą pętli łańcuchów ciągnących tą płachtę po wałku i prowadnicach. Proszę sobie wyobrazić jak łańcuchy i płozy wyglądają po sezonie wożenia w tych wagonach rudy i opadów deszczu - jedno wielkie zapieczenie. Koła są z obu stron ale myślę, że ciężko byłoby nawet Pudzianowskiemu szarpnąć tą płachtę, która ma swoją sztywność i masę.
 

torowy

Znany użytkownik
#66
Czteroosiowy wagon cysterna do przewozu kwasu solnego [80/1789] serii Zacs, typ 438R (33 51 PL-TM 786 8 086-4 Zacs 3111), należący do firmy Transchem, stoi na stacji Kielce Herbskie.

Mam pytanie dot. wagonów tego samego typu i z tej samej serii. Między takimi wagonami występują pewne różnice dot. ich charakterystyki np. masa własna, czy pojemność zbiornika różnią się w wagonach tego samego typu.

Które parametry, charakteryzujące wagon w danym typie, są stałe dla wszystkich wagonów tego typu?

zacs_1_.jpg
 
Ostatnio edytowane:
#68
Mam pytanie dot. wagonów tego samego typu i z tej samej serii. Między takimi wagonami występują pewne różnice dot. ich charakterystyki np. masa własna, czy pojemność zbiornika różnią się w wagonach tego samego typu.
Też to zauważyłem analizując francuskie cysterny do gazów skroplonych. Moim zdaniem, na wagonie wpisywane są wartości zmierzone po wyprodukowaniu, lub naprawie. A że każdy wagon się trochę różni w wymiarach, oraz pomiar jest podatny na błędy te wartości falują tak jakoś ±3%.

Lubelski Węgiel „Bogdanka” S.A. w Bogdance dysponuje węglarkami, które zostały wyprodukowane w Bułgarii i Rumunii - seria / typ: Eaos CFR/E , Eaos 464 W, Eaos 530. Czy węglarka serii Eaos ze zdjęciu jest jedną z nich?
Te wagony są nazywane przez użytkowników i producentów części Eaos CFR/E, aczkolwiek jest to dosyć nieszczęśliwa nazwa bo powiela wagony typu Eaos CFR/E (R462W) znane powszechnie na PKP. Ja u siebie stosuję wewnetrzną nazwę dla rozróżnienia Eaos CFR/F, jako, że pierwotnie są były to wagony samowyładowcze ("gondole").
 
Ostatnio edytowane:
#69
Dzień dobry!
Oglądając składankę kolejową z gdańskich portów
w minucie 21:45 zaintrygowała mnie pewna platforma PKP CARGO o ciekawej budowie ostoi. Mianowicie 31 51 4540 511-6 Sgs. Początkowo myślałem, że jest to jakaś odmiana typu 412Z, jednak kolejne wagony w składzie (właśnie 412Z) posiadają zupełnie inną ostoję, co można zobaczyć na drugim zdjęciu. Czy mógłby ktoś pomóc w zidentyfikowaniu typu pierwszej platformy za lokomotywą? Zdjęcia to fragmenty klatek z podanego wcześniej filmu.

Tutaj rzeczony wagon:
2019-10-07 at 15-46-13.png
A tutaj w porównaniu z 412Z:
2019-10-07 at 15-46-36.png
 

Podobne wątki