• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Pytanie Pytania o wagony?

JohnyTRS

Aktywny użytkownik
#1
Witam.
Wie może ktoś jak rozładowywane są wagony "typu" Talbot? Chodzi mi o mechanizm otwierania klap - ręczny czy mechaniczny.

Z góry dziękuję
 

OLF

Aktywny użytkownik
#2
JohnyTRS napisał(a):
Witam.
Wie może ktoś jak rozładowywane są wagony "typu" Talbot? Chodzi mi o mechanizm otwierania klap - ręczny czy mechaniczny.

Z góry dziękuję
Ręczny i/lub mechaniczny (pneumatyczny). Wszystko zależy od konkretnego modelu.
 

torowy

Znany użytkownik
#3
Kontenery EKO-BOX na platformach serii Sgs na stacji Sitkówka Nowiny
więcej: Kolejowe Kielce

Szukam więcej informacji na temat kontenerów EKO-BOX oraz informacji o wagonach-platformach na których są przewożone EKO-BOX (typ, seria, właściciel, przewoźnik)

ecco_box_12_.jpg
 

torowy

Znany użytkownik
#5
Tylko 5,64 metra ze zderzakami. Niski, jak platforma, ale za to waży aż 50 ton. Taki jest wagon tarowy, służący do kalibracji i legalizacji każdej wagi kolejowej ... a może nie każdej?
tarowy5_.jpg
 

newermind

Łowca cech
ŁKMK
#6
Tylko 5,64 metra ze zderzakami. Niski, jak platforma, ale za to waży aż 50 ton. Taki jest wagon tarowy, służący do kalibracji i legalizacji każdej wagi kolejowej ... a może nie każdej?
Zobacz załącznik 628213
Chyba jednak troszkę Kolegę poniosło!! Tyle waży cały zestaw dwóch wagonów, razem z wzorcami wagi, znajdującymi się w wagonie towarzyszącym. Są to walce o określonej masie, traktowane jak odważniki, na starej wadze szalowej.
Wszystko zresztą jest napisane na burcie wagonu tarowego. ;)
Pozdrawiam.
 

torowy

Znany użytkownik
#7
Tyle waży cały zestaw dwóch wagonów
Jednak waży 50 ton. Z bloga Kolejowe Kielce: "
3-osiowy wagon tarowy może mieć maksymalną wagę 50t (ciężar własny wagonu wynosi 25 t, a odważniki znajdujące się w komorach wagonu mogą ważyć kolejne 25t).

Odważniki, które może przewozić wagon tarowy to 200 sztuk odważników 25 kg (razem max. 5 t) i 8 rolek po 2500 kg każda (razem max. 20 t). Rolki odważnikowe mają kształt walców o wymiarach: długość L = 1710 mm, a średnica Ø = 517,5 mm."

tarowy.jpg
 

newermind

Łowca cech
ŁKMK
#8
Jednak waży 50 ton. Z bloga Kolejowe Kielce: "
3-osiowy wagon tarowy może mieć maksymalną wagę 50t (ciężar własny wagonu wynosi 25 t, a odważniki znajdujące się w komorach wagonu mogą ważyć kolejne 25t).

Odważniki, które może przewozić wagon tarowy to 200 sztuk odważników 25 kg (razem max. 5 t) i 8 rolek po 2500 kg każda (razem max. 20 t). Rolki odważnikowe mają kształt walców o wymiarach: długość L = 1710 mm, a średnica Ø = 517,5 mm."

Zobacz załącznik 628216
Pozwolę sobie jednak pozostać przy swoim zdaniu. W pierwszej linijce tekstu na załączonym zdjęciu, jest dokładnie napisane ile waży trzyosiowy wagon tarowy. Ile MOŻE ważyć, również jest napisane na burcie tego wagonu. ;)
Pozdrawiam.
 

daromaro

Znany użytkownik
#10
Ladnie opisal ale chyba bez zrozumienia. Co oznacza "masa wlasna"? Wedlug zdania kolegi @newermind i moim wazy 25t (masa wlasna). A czy na niego wsadzisz babe 0,13t czy te odwazniczki 25t to inna inszosc.
 
Ostatnio edytowane:

torowy

Znany użytkownik
#13
Do kompletu wagon pomocniczy do wagonu tarowego oraz zdjęcie obu wagonów razem.

Wszystko, co najciekawsze znajduje się wewnątrz tych wagonów. W wagonie pomocniczym to dźwig przymocowany do belki podsuwnicowej. Belka wysuwana jest przez otwór (drzwi) znajdujące się w szczytowej ścianie wagonu. Do dźwigu podwieszane są odważniki i rolki w celu umieszczenia w komorach wagonu tarowego. Co ciekawe, wagon tarowy nie posiada hamulców. Brak hamulców skutkuje tym, że odważniki i rolki muszą być przewożone w wagonie pomocniczym, w trakcie jazdy wagonów w składzie pociągu.

Zdjęcia, które tutaj można zobaczyć zostały wykonane przy wadze kolejowej na stacji Sitkówka Nowiny.

tarowy8.jpg
tarowy6_.jpg
 

Szwed1978

Znany użytkownik
#14
Do kompletu wagon pomocniczy do wagonu tarowego oraz zdjęcie obu wagonów razem.

Wszystko, co najciekawsze znajduje się wewnątrz tych wagonów. W wagonie pomocniczym to dźwig przymocowany do belki podsuwnicowej. Belka wysuwana jest przez otwór (drzwi) znajdujące się w szczytowej ścianie wagonu. Do dźwigu podwieszane są odważniki i rolki w celu umieszczenia w komorach wagonu tarowego. Co ciekawe, wagon tarowy nie posiada hamulców. Brak hamulców skutkuje tym, że odważniki i rolki muszą być przewożone w wagonie pomocniczym, w trakcie jazdy wagonów w składzie pociągu.

Zdjęcia, które tutaj można zobaczyć zostały wykonane przy wadze kolejowej na stacji Sitkówka Nowiny.

Zobacz załącznik 628290 Zobacz załącznik 628292
http://jmmetrology.eu/wagony-tarowe/
A tak to wygląda
wzorce-rolkowe.jpg
 
#15
Jak to się ma do negatywnej oceny dla Kolegi Newerminda, podwójne standardy, na zewnątrz miłość za plecami pała.
Szanowny Pawle i inni koledzy, nie jest to "podwójny standard". W pierwszej odpowiedzi newermind troszkę pokpił sobie z torowy który w następnym poście podał konkretne dane i wyjaśnił o co chodzi z tym wagonem., pomimo tego newermind dalej swoje tak jakby na przekór a nie o to chodzi i dlatego na drugi wpis zareagowałem z dezaprobatą dodając przy tym, że z nikim nie chcę toczyć wojny :) Być może za surowo i zbyt poważnie zareagowałem dlatego w imię pokoju wycofuję swoją reakcję mając nadzieję, że następnym razem kolega newermind bardziej doceni wpisy innych a jeśli uważa inaczej to oczekuję bardziej merytorycznej odpowiedzi :giggle:
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#16
Koledzy, ja akurat nie uważam, żeby swoimi wpisami kolega newermind w jakikolwiek sposób niewłaściwie się zachował, dlatego cieszę się, że kolega Statens Järnvägar wycofał swoją ocenę. Koledzy torowy i newermind mają różniące się trochę zdanie na omawiany temat, ale nie uważam, żeby było w tym cokolwiek złego. A że kolega newermind pozostaje przy swoim i nie zgadza się z argumentami kolegi torowego, nie oznacza, że pisze na przekór - przecież na tym polega dyskusja. Jego argumenty są jak najbardziej merytoryczne, a to, że nie przekonują kolegów torowego i Statens Järnvägar, to już inna sprawa. Ale proszę o niekontynuowanie tej dyskusji, bo będę zmuszony czasowo zamknąć temat (ewentualnie wydzielę do osobnego tematu w dziale "Gadki-szmatki").
 

torowy

Znany użytkownik
#17
Wagon symbol kolei towarowych - węglarka dwuosiowa. Na zdjęciu węglarka budowy normalnej serii Es typ 3W/L, wyprodukowana przez Fabrykę Wagonów w Ostrowie Wlkp. Kilka takich węglarek stoi na warszawskich Odolanach.
P1220416__.jpg
 

Podobne wątki