• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Budowa Pt47-20 i Ty51-183

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
879 6 6
#22
Jak Ty się w tych wszystkich elementach ogarniasz. Niby masz plany, ale i tak potrzebna do złożenia tych części jest jakaś wiedza praktyczna przy budowie tego modelu parowozu.
 
OP
OP
spur 1

spur 1

Znany użytkownik
Reakcje
706 2 0
#26
Ostojnica do Ty 51 wstępnie zmontowana, korbowody również, wymiary się zgadzają, porusza się bez zacięć na łuku R1690, to będzie można montować pozostałe poprzecznice i cylindry.
 

Załączniki

Ostatnio modyfikowane przez moderatora:
OP
OP
spur 1

spur 1

Znany użytkownik
Reakcje
706 2 0
#27
Prace nad parowozami ciąg dalszy ,tym razem trochę popracowałem nad silnikami ,300 szt nitów 0,8 i 0,5mm i prawie 300szt różnych wytrawień ,i efekt taki .
 

Załączniki

krzychu12231

Znany użytkownik
Reakcje
47 0 0
#31
Wspaniała robota, chylę czoła i czekam na dalsze efekty :)

Przy okazji mam pytanie - dobrze rozumiem, że nity są po prostu toczone, a następnie wlutowywane w blachę? Ja się zastanawiam nad takim właśnie rozwiązaniem do swojej Pt47 w H0, gdyż trawione imitacje są moim zdaniem zbyt płaskie. Tylko nie wiem czy lepiej je toczyć czy próbować odlać.
 
OP
OP
spur 1

spur 1

Znany użytkownik
Reakcje
706 2 0
#32
W ostojnicy Pt-chy o grubości 2mm ,wywierciłem ponad 200 otworów 0,8 (złamałem tylko dwa wiertła ) od RB Model. W HO proponował bym jednak trawić ,bo nity musiały by mieć 0,3mm ,a ostoja grubość 1mm .Najgorsze jest to że wiertła się łamią i zostają w materiale ,nie można i wyjąć ,trzeba kombinować i lutować sam łepek nita by nie było przerwy.
 
OP
OP
spur 1

spur 1

Znany użytkownik
Reakcje
706 2 0
#37
Do ostoi Ty51 zmontowałem cały układ stawidła ,trochę roboty było bo postanowiłem że cała nastawnica z jarzmem będzie działać jak w originale,poruszana w zależności od kierunku jazdy serwomechanizmem .
 

Załączniki

Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Parowozy 69

Podobne wątki