• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Budowa Pt47-20 i Ty51-183

spur 1

Znany użytkownik
#1
Postanowiłem zbudować od podstaw dwa największe polskie parowozy : Pt47 i Ty51.
Zestawy kołowe będą od Slaters-a jeśli będą odpowiednie, a jak nie, to będę odlewał koła.
Rozpocząłem od budowy tendrów, dla Pt 33D47 a dla Ty 27D51, ten dla Ty będzie ze stokerem.

DSC00001.JPG DSC00002.JPG DSC00003.JPG DSC00004.JPG DSC00005.JPG DSC00006.JPG
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:
OP
OP
spur 1

spur 1

Znany użytkownik
#5
Blachy wózków zmontowane ,pozostało zamontować układ hamulcowy,trójkąty ,klocki, dźwignie i wieszaki.

Zdjęcie0248.jpg Zdjęcie0249.jpg Zdjęcie0250.jpg
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:
#7
Bo to był Bal sylwestrowy z tendrem, który występował w roli jako dostojny Gość. A tak na poważnie, masz talent i zacięcie modelarskie. Przyjemnie się patrzy na Twoją pracę.
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:
OP
OP
spur 1

spur 1

Znany użytkownik
#13
Dotarły rury na kotły do Pt i Ty,to można zaczynać produkcje osprzętu kotła ,na początek kominy ,piasecznice ,zawory bezpieczeństwa.

Zdjęcie0571.jpg Zdjęcie0559.jpg Zdjęcie0562.jpg Zdjęcie0564.jpg Zdjęcie0566.jpg Zdjęcie0568.jpg
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:
OP
OP
spur 1

spur 1

Znany użytkownik
#16
Pięć dni wolnego, no to się trochę zrobiło ,koła do Ty51 gotowe,każde kółko to 10 warstw,potem żmudne szlifowanie frezami diamentowymi . Teraz trzeba zrobić pierścień izolacyjny ,przetoczyć i wkleić obręcz.

Zdjęcie0595.jpg Zdjęcie0598.jpg Zdjęcie0600.jpg Zdjęcie0591.jpg
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:
OP
OP
spur 1

spur 1

Znany użytkownik
#17
Tym razem sposób, na pierścień izolacyjny z distalu ,papierowy pierścień przyklejony kropelką ,i koło również,(z papieru można to łatwo odkleić) po utwardzeniu obrobi się na wymiar obręczy, gotowy będzie miał 1mm grubości i jeszcze raz wklei się na distal .
Myśle ze pomysł się sprawdzi ,i nie będzie trzeba zaczynać wszystkiego jeszcze raz.

Zdjęcie0605.jpg Zdjęcie0606.jpg Zdjęcie0607.jpg Zdjęcie0608.jpg
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:
OP
OP
spur 1

spur 1

Znany użytkownik
#18
Przyszedł czas na kotły ,przycięte ,rozcięte, polutowane i wyszło tak ,najtrudniej było zrobić tzw.ścianę podgardlaną ,skomplikowany kształt,ale jakoś wyszło ,teraz przyjdzie czas na ostoje .

Zdjęcie0615.jpg Zdjęcie0617.jpg Zdjęcie0619.jpg Zdjęcie0621.jpg Zdjęcie0616.jpg Zdjęcie0618.jpg
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:

Tempest

Aktywny użytkownik
#19
Adam, w jaki sposób wyginasz takie pokręcone kształty ? Jakieś specjalne szczypce, klepanie na jakimś kopycie czy jeszcze jakieś inne patenty ?
 
OP
OP
spur 1

spur 1

Znany użytkownik
#20
Nie potrzeba specjalnych szczypiec ,mam pełno różnego rodzaju rurki ,wałki ,pręty,pół pręty pół rurki,kulki ,i tak sobie pukam aż otrzymam wymagany kształt i wymiar .
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Parowozy 41

Podobne wątki