K
Witam wszystkich zainteresowanych skalą właściwą, czyli 0
W odpowiedzi na pytania :
1). standard modułów w skali 0 - podaję link do schematów stosowanych w Europie zachodniej :
w tym linku pod koniec jest skala 0 : http://www.modulbahner.de/numerisch/html/default.html
http://www.miba.de/morop/agbm_ph_m0_v1.pdf
http://www.spurnull-magazin.de/anlagen-module/projekte/modulkonzept-grossspurstammtisch-worms/
wąski tor : http://www.fremo-net.eu/1057.html?&L=13
2). ucyfrawianie skali 0 - niczym nie różni się od H0, generalnie silniki lokomotyw pobierają do 1A prądu przy obciążeniu i w związku z tym lokomotywy parowe (z jednym silnikiem elektrycznym) bez problemu da się zasilić przez standardowe dekodery typu ESU 4.0 lub ZIMO MX 631, 632, 633, 644, 645. Głośniki oczywiście ze względu na większe rozmiary dają dużo lepszy efekt dźwiękowy, przede wszystkim więcej basu, co znakomicie poprawia realność dźwięku w stosunku do mini głośniczków. Dla lokomotyw dwu i wielosilnikowych typu diesle, elektrowozy stosowane są dekodery większe typu ESU LokSound XL lub ZIMO 695, 696, które bez żadnych problemów mieszczą się w budach lokomotyw.
Dodatkowo zawsze jest miejsce na zastosowanie czujnika Halla do dokładnego taktowania (synchronizacji) dźwięku dekodera i obrotu kół parowozu, jak również synchronizacji dynamicznego generatora dymu z dźwiękiem.
3). Jest wielu wyznawców skali 0 w naszym kraju, większość jak na razie kryguje się... Od niedawna kolejni Koledzy wyszli z przedszkola, a jeden z nich zaczął już budowę modułów w skali 0, mam nadzieję że niebawem pokaże swój projekt.
4). Tabor PKP w skali 0 - wiele wagonów Lenza nadaje się na przeróbkę poprzez wyłącznie przeznakowanie na polskie oznaczenia, praktycznie ja np. mam już każdy możliwy model wagonu Lenza przeznakowany na PKP i to w epoce III. Szykowane są (nie przeze mnie) dwie (jak na razie) serie modeli polskich diesli PKP, natomiast parowóz Lenza BR64 wyposażony w dekoder dźwiękowy, czujnik Halla i zaczepy sterowane elektronicznie, który kosztuje 600-700 €, idealnie nadaje się do przeróbki na OKl2, tak jak wyposażone fabrycznie w dekodery oświetlenia wagony osobowe typu Donnerbüchsen, z których stworzyłem po przeznakowaniu cały skład pociągu osobowego w relacji Korsze-Olsztyn w postaci : OKl2,ABi,Bi,Bi,Bi,F,Kdth.
Prawdopodobnie będzie można wiele z tego zobaczyć w październiku (19-20) na targach w Poznaniu.
W odpowiedzi na pytania :
1). standard modułów w skali 0 - podaję link do schematów stosowanych w Europie zachodniej :
w tym linku pod koniec jest skala 0 : http://www.modulbahner.de/numerisch/html/default.html
http://www.miba.de/morop/agbm_ph_m0_v1.pdf
http://www.spurnull-magazin.de/anlagen-module/projekte/modulkonzept-grossspurstammtisch-worms/
wąski tor : http://www.fremo-net.eu/1057.html?&L=13
2). ucyfrawianie skali 0 - niczym nie różni się od H0, generalnie silniki lokomotyw pobierają do 1A prądu przy obciążeniu i w związku z tym lokomotywy parowe (z jednym silnikiem elektrycznym) bez problemu da się zasilić przez standardowe dekodery typu ESU 4.0 lub ZIMO MX 631, 632, 633, 644, 645. Głośniki oczywiście ze względu na większe rozmiary dają dużo lepszy efekt dźwiękowy, przede wszystkim więcej basu, co znakomicie poprawia realność dźwięku w stosunku do mini głośniczków. Dla lokomotyw dwu i wielosilnikowych typu diesle, elektrowozy stosowane są dekodery większe typu ESU LokSound XL lub ZIMO 695, 696, które bez żadnych problemów mieszczą się w budach lokomotyw.
Dodatkowo zawsze jest miejsce na zastosowanie czujnika Halla do dokładnego taktowania (synchronizacji) dźwięku dekodera i obrotu kół parowozu, jak również synchronizacji dynamicznego generatora dymu z dźwiękiem.
3). Jest wielu wyznawców skali 0 w naszym kraju, większość jak na razie kryguje się... Od niedawna kolejni Koledzy wyszli z przedszkola, a jeden z nich zaczął już budowę modułów w skali 0, mam nadzieję że niebawem pokaże swój projekt.
4). Tabor PKP w skali 0 - wiele wagonów Lenza nadaje się na przeróbkę poprzez wyłącznie przeznakowanie na polskie oznaczenia, praktycznie ja np. mam już każdy możliwy model wagonu Lenza przeznakowany na PKP i to w epoce III. Szykowane są (nie przeze mnie) dwie (jak na razie) serie modeli polskich diesli PKP, natomiast parowóz Lenza BR64 wyposażony w dekoder dźwiękowy, czujnik Halla i zaczepy sterowane elektronicznie, który kosztuje 600-700 €, idealnie nadaje się do przeróbki na OKl2, tak jak wyposażone fabrycznie w dekodery oświetlenia wagony osobowe typu Donnerbüchsen, z których stworzyłem po przeznakowaniu cały skład pociągu osobowego w relacji Korsze-Olsztyn w postaci : OKl2,ABi,Bi,Bi,Bi,F,Kdth.
Prawdopodobnie będzie można wiele z tego zobaczyć w październiku (19-20) na targach w Poznaniu.