• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Przystanek pasażerski na rozjazdach

spex

Użytkownik
KKMK
Reakcje
0 0 0
#1
Witam

Mam pytanie, czy ktoś mi pomoże jak w zależności lokalizacji przystanku (1) i (2) wyglądały by odstępy od pozostałej infrastruktury (sygnalizatory i rozjazdy). Oraz czy wraz z budową peronów przystankowych, trzeba je jakoś o sygnalizować?



Są to rejony ul. Złocieniowej w Krakowie.
 
OP
OP
S

spex

Użytkownik
KKMK
Reakcje
0 0 0
#3
Nie, dokładnie są to rozjazdy zjazdowe z linii 91 na część towarową Kraków Bieżanów- Prokocim. Za stacją Kraków Bieżanów, a przed wiaduktem trasy S7, rejo przyszłego przystanku Złocień. I potrzebuję wiedzieć jak względem zaznaczonego przejścia pod torami może powstać przystanek.
 
P

Paweł Piotr

Gość
#4
Przystanek osobowy może być zlokalizowany w trzech wariantach - jak na poniższym rysunku.
Przystanek powinien być osygnalizowany wskaźnkami W16 i W4.
Pozdrawiam
 

Załączniki

OP
OP
S

spex

Użytkownik
KKMK
Reakcje
0 0 0
#5
A są jakieś min odległości między peron <> znacznik, peron <> rozjazdy.

Bo szczerze to szukam argumentów (w przepisach) iż wariant 1 jest lepszy od 2.
 
P

Paweł Piotr

Gość
#6
Wskaźniki W16 i W4 ustawia się wg zasad podanych w przepisach Ie-1 (E-1).
Przyjmuje się, że pociąg zatrzymany na przystanku kolejowym, usytuowanym przy posterunku odgałęźnym, nie powinien zajmować rozjazdów, zatem wskaźnik W4 powinien stać nie dalej, jak ukres danego rozjazdu (wskaźnik W17), jeśli peron jest przed rozjazdem. W przypadku, gdy peron jest za rozjadem, należy tak dobrać odległość od ukresu rozjazdu do wskaźnika W4, by ostatni wagon zatrzymanego na przystanku pociągu nie zajmował strefy rozjazdu (stał za ukresem).
W przedstawionym projekcie najlepszym rozwiązaniem jest wariant 3, bowiem on zapewnia możliwość budowy dogodnego, najkrótszego i bezpiecznego dojścia pasażerów do peronów z przejścia podziemnego pod linią kolejową (pisałeś o takim połączeniu), co nie oznacza, że inne warianty są do przyjęcia, jeśli tylko warunki terenowe pozwalają na taką zabudowę peronów i bezkolizyjne możliwości dojścia pasażerów do tych peronów (uwzględniając podane wyżej zasady).
 

Załączniki

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
347 5 1
#9
Ten posterunek na rysunku to podg. Gaj. Pomysł budowy przystanku w tym miejscu nie ma szansy realizacji, tuż obok jest p.o. Kokotów a z drugiej strony Kraków Bieżanów. Przepisy nie pozwalają budować przystanków tak gęsto. Po za tym wariant 1 jest na łuku co już go dyskwalifikuje, wariant 2 jest prawie w Bieżanowie a wariant 3 jest bez sensu bo pociąg jadący torem niewłaściwym i przechodzący na posterunku na tor włąsciwy nie przejedzie przy żadnym peronie.
 
OP
OP
S

spex

Użytkownik
KKMK
Reakcje
0 0 0
#10
Przecież to jest prawie 1,5km za Kr Bieżanów, a do Kokotowa je prawie 4km. Podobna odległość jest między Kr Bieżanów <> Kr Drożdżownia.

Przy czym mi chodzi o przystanek dla pociągów Algo/SKA, a nie dalszych. I jakie przepisy nie pozwalają budować tak gęsto przystanków?
 
Ł

Łukasz K

Gość
#11
spex napisał(a):
Przecież to jest prawie 1,5km za Kr Bieżanów, a do Kokotowa je prawie 4km.
Spex: Posterunek Odgałęźny "Gaj" się znajduje w km 10,5 linii kolejowej Kraków Główny - Tarnów, natomiast przystanek osobowy Kokotów w km 12, a więc odległość wynosi 1,5 km (a nie 4km jak pisałeś. 4 km od p. odg Gaj to byłbyś jakieś 0,5km za p.o. Węgrzce Wielkie w stronę P.odg. Rudzice). Bieżanów jest oddalony od Kokotowa o 3 km, a Post. Odg. "Gaj" jest równo w połowie tej odległości pomiędzy w/w stacją i przystankiem.
 
OP
OP
S

spex

Użytkownik
KKMK
Reakcje
0 0 0
#12
Liczyłem akurat WikiMapia.org (od krawędzi peronu).
Kraków Bieżanów - Gaj (przejście pod torami) - 1,5km

A faktycznie z tym 4km, mogłem przegapić stację i pojechać dalej :/

Kokotów - Gaj (przejście) - 1,2 km

Akurat tu nie jest kłopotem w czy powstanie stacja Kraków Złocień, bo według ostatnich wypowiedzi w sprawie SKM w Krakowie, wynika iż na pewno już powstanie. Oraz najprawdopodobniej będzie to pierwsza nowa stacja w Krakowie.

Pytanie, to w którym miejscu dokładnie mogła by powstać stacja, by była najlepiej dostępna dla mieszkańców.
 
P

Paweł Piotr

Gość
#13
Tomek K napisał(a):
... wariant 3 jest bez sensu bo pociąg jadący torem niewłaściwym i przechodzący na posterunku na tor właściwy nie przejedzie przy żadnym peronie.
Tylko wtedy, gdy posterunek ma zorganizowane na urządzeniach srk możliwości zmiany toru niewłaściwego na właściwy, a podg Gaj takie możliwości ma?....
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
347 5 1
#14
Ma! Przecież tam są urządzenia "E", a po za tym Paweł przeczytaj co napisałeś!!! Ty stary (chodzi o staż pracy a nie o wiek) dyżurny ruchu takie rzeczy piszesz. A jak brak przebiegów zorganizowanych to co to już się jechać nie da?!!! Nigdyś w takiej sytuacji na rozkaz nie pojechał :devil:
 
P

Paweł Piotr

Gość
#15
Co racja to racja, na kiwanego zawsze i wszędzie można pojechać...
Waść też czasem głupotę palniesz,choćby tu:
...wariant 1 jest na łuku co już go dyskwalifikuje...
Dlaczego dyskwalifikuje? A peron wyspowy w Krakowie Bonarce? A perony zewnętrzne na po Kraków Łagiewniki (dawniej Kraków Borek Fałęcki)? A Batowice? Nawet Kraków Główny ma perony na łukach...
A wracając do tematu - przyglądając się terenowi na zdjęciach z podanych linków, wydaje się, że najlepszym miejscem na ewentualną zabudowę peronów będzie miejsce za ostatnim rozjazdem podg Gaj w kierunku Podłęża (dwa zewnętrzne perony, jak wariant 2), wtedy i po właściwym i niewłaściwym pociąg trafi na krawędź peronową i ludziska będą mogły powsiadać i powysiadać...
Pozdrawiam
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
347 5 1
#16
Mój błąd, powinien być wariant 2. Przykłady które podałeś to są rzeczy zastane teraz nikt się nie zgodzi na budowę peronu w łuku. Zresztą ja w planach modernizacyjnych E30/CE30 tego przystanku nie widziałem.
 
P

Paweł Piotr

Gość
#17
Tomek K napisał(a):
...teraz nikt się nie zgodzi na budowę peronu w łuku...
No właśnie - taka szczera i prawdziwa odpowiedź na pytanie: dlaczego teraz nikt się nie zgodzi na budowę peronu w łuku? byłaby bardzo ciekawa...
Od kiedy kolej istnieje budowano perony także w łuku, i także w Polsce (vide "rzeczy zastane", których wcale nie mało w Polsce...), dysponując dużo prymitywniejszymi metodami i technologiami, teraz, w XXI wieku, ze współczesną technologią i myślą techniczną - nikt się nie zgodzi... :D no cóż, kolejny dowód, jak w polityce transportowej (koleje) cofamy się w rozwoju, a współczesna polska kolej, to kaleka, któremu amputuje się z dnia na dzień kolejne członki... :D
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
347 5 1
#18
Paweł!!! Litości!!! Pomyśl trochę, chodzi o bezpieczeństwo, na zewnetrznym łuku nie widać czy wymiana pasażerów już się zakończyła. Tam gdzie to już jest to trzeba się z tym borykać, ale przy budowie nowego po co świadomie wpuszczać się w "kanał". Aha, i nie pisz mi tu, że można zrobić telewizję lub coś w tym stylu :twisted:
 
P

Paweł Piotr

Gość
#19
Tomek K napisał(a):
...chodzi o bezpieczeństwo, na zewnetrznym łuku nie widać czy wymiana pasażerów już się zakończyła. Tam gdzie to już jest to trzeba się z tym borykać, ale przy budowie nowego po co świadomie wpuszczać się w "kanał". Aha, i nie pisz mi tu, że można zrobić telewizję lub coś w tym stylu :twisted:
Czy wiesz, kiedy powstała linia kolejowa z Krakowa Płaszowa do Oświęcimia i Zakopanego? Wtedy również bezpieczeństwo, przede wszystkim podróżnych, było na pierwszym miejscu.
I w Krakowie Borku Fałęckim, na zewnętrznym łuku, wsiadało bardzo wielu pasażerów, a jakoś nikt nie kwękał, że "nie widać" - bo wówczas na pociągu było kilku konduktorów (nie licząc kierownika pociągu) i doskonale widzieli cały pociąg.
Argumentacja o świadomym wpuszczaniu w kanał w podtekście ma brak ludzi do obsługi pociągów, więc naginanie przepisów do mizerii stanu przedsiębiorstwa jest nieporozumieniem.
Równie dobrze można by wprowadzić zakaz kursowania pociągów w nocy i w zimie - mając oczywiście na uwadze bezpieczeństwo...
A propos telewizji - w Niemczech kursują pociągi, gdzie każdy pasażer ma swój ekran tv w oparciu fotela poprzedzającego go pasażera, telewizją przemysłową monitoruje się przejazdy kolejowe (również w Polsce), a lustra są znane od stuleci...
Piszesz Waść brednie i tyle. :LOL:
Paweł
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
347 5 1
#20
Paweł! Wkurzyłeś mnie! Chcesz to masz. Rozporządzenie MTGiM z 10.09.1998 paragraf 98 pkt. 1.4 pozwala budować perony przystanków w łuku tylko w miejscach trudnych warunków terenowych (czyli w górach) i to pod warunkiem zastosowania urzadzeń pozwalających drużynie (maszyniście) na obserwację skladu. I to by było na tyle jak mawiał nieodżałowany profesor mniemanologii stosowanej. EOT
 

Podobne wątki