• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta modułowa wg norm Przystanek osobowy w klimacie południa.

kolejowy Marwin

Znany użytkownik
BGM
#1
Witam wszystkich;)
Będę w tym temacie prezentował relację z budowy przystanku osobowego, znajdującego się na jakiejś linii kolejowej na południu kraju.
Będę się wzorować linią 97 (Skawina - Żywiec) oraz przystankiem Bystra Podhalańska. Mój przystanek znajduje się na dwóch skrzynkach po 85cm każda. W przyszłości dodam może jeszcze wstawkę na 30cm między dwie skrzynki, żeby przedłużyć 130 centymetrowy peron. Na pierwszej skrzynce znajdzie się droga gminna i polna, mały domek, budynek przystanku przy peronie oraz zieleń. Na drugiej peron i zieleń. Moduły są już w pełni przejezdne (sprawdzone na lutowej imprezie w Kozach). Profile czołowe to F96 bez rowów. Fundamenty i nogi wykonał @King
Przy tej okazji chciałbym podziękować wszystkim członkom BGM za porady i pomoc przy budowie.;)

Będę jeszcze czyścić główki szyn z farby, a podkłady psiknę delikatnie czarną matową farbą z aerografu.
Czas na zdjęcia:
 

Załączniki

Merlin

Moderator Działu Makieta i moduł oraz Tabor
Zespół forum
BGM
H0e
#6
Wyszło super. Możesz pokusić się jeszcze o jakieś "łaty" na asfalcie. A jak zamierzasz wykończyć sam przejazd? Na krawędzi desek jakiś kątownik?
 
OP
OP
kolejowy Marwin

kolejowy Marwin

Znany użytkownik
BGM
#7
Wiesz co na pewno bym chciał zrobić dwie łaty, tam gdzie dziury wyglądają nie naturalnie, są takie dwa miejsca. Przejazd to będą listewki 2 x 3 mm. Obciąłem już imitacje przytwierdzeń szyn do podkładów, żeby przejazd z listewek dobrze leżał, tak jak mi radziłeś. Przed przymocowa niem go jeszcze będzie malowany i patynowany. A co do drogi to jeszcze zaraz poszukam jakiś zdjęć takich bardziej kontrastowych, żeby już zrobione łaty było lepiej widać.;)
Cieszę się, że się podoba.
Dzięki:)
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
kolejowy Marwin

kolejowy Marwin

Znany użytkownik
BGM
#9
Dziękuję za uwagę, już poprawione, a czytałem drugi raz i nie zauważyłem.:)(y)(y)
[DOUBLEPOST=1491425809,1491425492][/DOUBLEPOST]
IMG_20170402_173207.jpg


Takie jeszcze zdjęcie znalazłem, przyciemnione i z kontrastem, żeby było dobrze widać nierówności i łaty w drodze.
 
OP
OP
kolejowy Marwin

kolejowy Marwin

Znany użytkownik
BGM
#11
Ostatnio nie myślałem za bardzo nad robieniem zdjęć, a wypadałoby pokazać, że coś się ruszyło.;)
IMG_20170609_144940.jpg

IMG_20170609_145025.jpg


Jak by komuś się spodobało to do zrobienia pobocza przy drodze użyłem pyłów Polaka, głównie był to numer 5360.:)
 
#15
Zrobiłbym teraz tak, czarny pigment i delikatnie pędzelkiem przetrzeć wzdłuż drogi coś na wzór wytarcia od opon ale nie całość tak miejscami tylko, np chamowanie przed przejazdem. Jak dasz za dużo to szarym pigmentem możesz zatrzeć ślady. Dalej prysnąć całość jakimi lakierem matowym ja dałem Tamijkę. A jak wyschnie to w te wszystkie dziurki i pęknięcia jakiś czarny wash. Te łaty na asfalcie to możesz czarną farbką połysk gdzieniegdzie zrobić obrys jakby od lepika i niektóre pęknięcie też. A na koniec np dałem specyfik AK olej twardym pędzelkiem delikatnie pryskasz coś jak zacieki i wycieki oleju ;)
Co by nie być gołosłownym tak wyszła moja droga
 

Załączniki

hugwa

Znany użytkownik
#17
Wszystko pięknie, ale ten asfalt z drewnem...no nie wiem. Jakoś mi nie pasuje, nie kojarzę takiej sytuacji w oryginale... Kilka zim i po asfalcie.
Może jakbyś dał choć krawężnik, który by wzmocnił połączenie to byłoby ciut prawdziwiej. Myślę że przy robieniu takiej nawierzchni przejazd byłby również utwardzony. Prefabrykaty albo bruk - to jakoś pasuje bardziej.
 

Heniek_Star

Znany użytkownik
BGM
#18
Wszystko pięknie, ale ten asfalt z drewnem...no nie wiem. Jakoś mi nie pasuje, nie kojarzę takiej sytuacji w oryginale... Kilka zim i po asfalcie.
Może jakbyś dał choć krawężnik, który by wzmocnił połączenie to byłoby ciut prawdziwiej. Myślę że przy robieniu takiej nawierzchni przejazd byłby również utwardzony. Prefabrykaty albo bruk - to jakoś pasuje bardziej.
Hubert, u nas na południu to istna plaga ;)

bob.jpg

bob2.jpg


Lim.jpg
 
OP
OP
kolejowy Marwin

kolejowy Marwin

Znany użytkownik
BGM
#20
Nie wiem jaka jest praktyka w Polsce środkowej, ale na południu to norma. Ostatnio jak remontowali przejazd na linii kolejowej 117 to ściągli betonowe płyty przejazdowe i dali drewniane belki... jest ich więcej niż tych z płytami betonowymi.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Relacje H0/H0m/H0e/H0f 16
Relacje H0/H0m/H0e/H0f 20
Relacje H0/H0m/H0e/H0f 37

Podobne wątki