W tym wątku przedstawię projektowanie modułów na podstawie rzeczywiście istniejących obiektów kolejowych.
Wybrałem uroczy przystanek Grzywna, na linii Toruń-Malbork.
Według http://www.kolej.one.pl Grzywna była dawniej mijanką,
ale z braku dokumentacji wygodniej jest odtworzyć stan aktualny.
W tym celu wchodzimy na stronę http://www.geoportal.gov.pl i otwieramy MAPY,
powiększamy interesujący nas obszar używając opcji RASTER (czyli zwykła mapa).
Istnieje możliwość obmiaru - kreślenia linii łamanej, podawane są długości odcinków i całkowita długość, w metrach.
Warto policzyć sobie na boku, że np. 90 cm w H0 (czyli mniej więcej długość toru FLEX) to 78.3m w 1:1.
W ten sposób można wstępnie rozplanować rozmiary segmentów i ich podział aby nie trzeba było np. dzielić budynku na pół.
C.d.n.
Wybrałem uroczy przystanek Grzywna, na linii Toruń-Malbork.
Według http://www.kolej.one.pl Grzywna była dawniej mijanką,
ale z braku dokumentacji wygodniej jest odtworzyć stan aktualny.
W tym celu wchodzimy na stronę http://www.geoportal.gov.pl i otwieramy MAPY,
powiększamy interesujący nas obszar używając opcji RASTER (czyli zwykła mapa).
Istnieje możliwość obmiaru - kreślenia linii łamanej, podawane są długości odcinków i całkowita długość, w metrach.
Warto policzyć sobie na boku, że np. 90 cm w H0 (czyli mniej więcej długość toru FLEX) to 78.3m w 1:1.
W ten sposób można wstępnie rozplanować rozmiary segmentów i ich podział aby nie trzeba było np. dzielić budynku na pół.
C.d.n.
Załączniki
-
107,1 KB Wyświetleń: 837