• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Przycinanie torów

Paweł

Aktywny użytkownik
KKMK
#1
Chciałbym przyciąć kilka flexów.
I mam do Was pytanie jakie stosujecie metody by szyna nie miała zagieć, widocznych zarysowań itp.
Czy lepiej stosować ręczne piłki do metalu czy np. są jakieś nakładki do żeby założyć do wiertarki do płytek drukowanych ?
 
#2
Witam.

Ja swoje flexy (roco 2,5) tnę na dwa sposoby.

1. Mam taką starą piłkę do metalu (ma już wyszczerbione ząbki) ale da sie tym ciąć. To nawet nie jest cała piłka tylko taki brzeszczot, który montuje się w uchwycie (przykreca się na takie śruby-motylki). Ciężko się tym tnie z uwagi na to, że brzeszczot nie jest już ostry. Dlatego opracowałem też metodę nr...

2. Biorę zwykłe kombinerki i tnę szyny tą częścią to odcinania gwoździ. Metoda najszybsza z możliwych.

Na koniec używam do wygładzenia końców zwykłego pilniczka do paznokci (taki metalowy).

Nie kupiłem sobie żadnych wyspecjalizowanych narzędzi modelarskich jak np.: piłka do cięcia flexów (kilkadziesią zyla), pilniczków modelarskich (też kilkadziesiąt zyla). Nie kombinuję też z wynalazkami typu odpowiednio pocięta żyletka czy coś tam podobnego. Nie używam papieru ściernego.

Jak widać można i domowymi sposobami bez wydawania kasy na coś czego nie potrzebuję.
 

A_Tox

Użytkownik
SKMK
#3
Paweł,

Zajrzyj na stronę :arrow: Konradusa

Ja dodatkowo jeszcze stosuję uchwyt do żyletki kupiony w OBI za kilka złotych.
Docelowo dostępny na stoisku malarskim i pierwotnie, według producenta, ma służyć do czyszczenia szyb z farby itp.
Konstrukcja uchwytu po obróceniu płytki mocującej umożliwia zabezpieczenie "ostrza".
A właściwie własciciela przed ostrzem.

Rozmontowana "piła":
http://ds5.agh.edu.pl/~kozak/album_pic.php?pic_id=39

"Piła" gotowa do cięcia:
http://ds5.agh.edu.pl/~kozak/album_pic.php?pic_id=38

Rzaz:
http://ds5.agh.edu.pl/~kozak/album_pic.php?pic_id=35

Odcięte fragmenty toru N (1:160) PECO Code 55:
http://ds5.agh.edu.pl/~kozak/album_pic.php?pic_id=37
 

Krzychu

Użytkownik
KKMK
#5
Ja stosuje podobną technike jak SirDuncan, jednak zamiast mozolnego szlifowania pilniczkiem zakładam drobnoziarnisty papier ścierny na krążęk do wiertarki i w kilka sekund mam piękny profil szyny.
 

Podobne wątki