• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Przesuwnica Marklin

Reakcje
0 0 0
#1
Nabyłem na Allegro resztki dwóch zestawów przesuwnicy wagonowej - niestety nie ma żadnych instrukcji, schematów i opisów. Wiem, że Marklin pracuje na zasilaniu prądem zmiennym, ale nie wiem jakiej wartości - po otwarciu pudełka sterownika stwierdziłem obecność elementu prostowniczego oznaczonego B 80 C 1500. zatem silniczek napędzający przekładnię mostu jest silnikiem prądu stałego. Po podłączeniu baterii 9V silniczek wystartował – pytanie jednak jest takie – jakie jest prawidłowe napięcie silniczka. Za prostownikiem w płytkę wlutowany jakiś zielony opornik z napisem ZDAD 4 W 25om+- 10%.
Cała zabawa ma jeszcze inny aspekt - używam DCC Roco, więc muszę adaptować przesuwnicę do innego systemu. Wierzę, że mi się to uda
 
OP
OP
M
Reakcje
0 0 0
#6
Teraz nie odpowiem czy to ten nr aukcji ( bo w pracy nie mam dostępu do Allegro), ale w dostawie był most suwnicy i dwa kanały - jeden klasyk Marklina, drugi przerabiany przez poprzedniego właściciela na system dwuszynowy. Zaryzykowałem, podłączyłem baterię 9V do zasilania silnika i to działa !!!
Jeździ i dokładnie podjeżdża do torów wjazdowych!!. :grin:
Pozostaje kwestia dorobienia panelu sterowniczego i indywidualnego zasilania. Skoro mówisz, że Marklin pracuje od 0 - 16V prądu zmiennego, to sądząc po zastosowaniu takiego elementu prostowniczego uważam, że prąd na silnik nie powinien przekraczać 8V. Ale prosiłbym kolegów bieglejszych w dziedzinie elektroniki o wypowiedź.
 
OP
OP
M
Reakcje
0 0 0
#7
Dziękuję za odzew - oczywiście, masz rację z tym zasilaniem. najlepiej będzie z jednej strony zasilić prądem zmiennym silnik (tylko jaki zasilacz i skąd - dzwonkowy???), z drugiej strony mostu zasilanie w prąd stały do prowadzenia ruchu lokomotyw
 

Załączniki

tomek 05

Aktywny użytkownik
Reakcje
2 0 0
#9
Myślę że nie ma żadnego problemu.Te mosiężne blaszki odbierają prąd z szyn w kanale i wygląda że są osobne do zasilania toru na pomoście i osobne do sterowania silnikiem.Zasilacz na początek bym sugerował jakiś z regulacją napięcia aby wyczaić optymalną prędkość posuwu.W razie problemów zapraszam do siebie to rozpracujemy to ustrojstwo. :D
Telefon do mnie ma Pan chyba??Jak coś to Prv podam.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Elektryka 0
Elektryka 3
Elektryka 3
Elektryka 5

Podobne wątki