• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

przeróbka tendra br 03 piko analog

tomek 05

Aktywny użytkownik
Reakcje
2 0 0
#2
aim1999 napisał(a):
Szukam kogoś , kto zajmie się moim nie jeżdżącym br03, pad mi silnik w tendrze :cry: .
Myślę że problem może być w szczotkach.Za mało informacji.Jak to stare z 70-80 lat PIKO to bym sobie odpuścił temat.Naprawa i jeśli to nie szczotki to wymiana silnika zrówna się z wartością tego modelu :cry:
 
OP
OP
A
Reakcje
0 0 0
#3
Silnik nie rusza od najmnieszych napięć (oczywiście analogowo), słychać buczenie, dopiero jak się podkręci regulator na jakieś 1/3 lub 3/4 mocy i popchnie to jedzie :shock: . Po rozebraniu i wyjęciu silniczka oraz podłączeniu napięcia około 3Vtrzeba ruszyć wirnik palcami żeby ruszył, wówczas kręci się nawet na niskim napięciu :?
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.852 116 22
#4
Bo to stary silnik jest. Trójpolowy. Wirnik silnika ustawia się w takim jakby martwym punkcie, z którego ruszy się dopiero jak podamy wyższe napięcie, czyli wytworzy się silniejsze pole magnetyczne. Wtedy tak buczy. Ewentualnie jak go lekko pokręcimy, to już po ruszeniu siła rozpędu pozwoli mu "przelecieć" przez kolejny taki punkt.
A pamiętajmy, że w modelu silnik dodatkowo pracuje pod obciążeniem, bo przecież napędza go.

Nowe silniki stosowane w modelach - pięciopolowe, nawet ze skośnie żłobkowanymi wirnikami, nie mają już w zasadzie tego problemu. Ruszają przy najniższym napięciu i trudno je zatrzymać. To ich ogromna zaleta.

Tobie mógł dodatkowo dojść problem wyrobienia się szczotek czy ich braku, zwiększenia się oporów ruchu wirnika, czy też coś tam innego co przyczyniło się dodatkowo do pogorszenia się jego charakterystyki.
 
OP
OP
A
Reakcje
0 0 0
#5
dzięki za obszerne podpowiedzi, na mechanice się znam, ale elektryka 3+
szczotki mają ok. 3mm, wydaje mi się że to wystarczjąco, są przecież sprężynki dociskowe. jak wyjmę szczotki i złożę silniczek do kupy to kręci się ładnie, bez wyczuwalnych oporów. czyżby uzwojenie ???
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 19
Tabor 19
Tabor 11
Tabor 10
Tabor 6

Podobne wątki