Witam,
Moja druga ukończona przeróbka.
Tym razem parowóz BR 012, przed rokiem 1968 mający oznaczenie 01.10, w wersji z tenderem olejowym. Jest to parowóz trzycylindrowy, co trudno zauważyć jak się nie ma świadomości, ponieważ trzeci cylinder był na środku i jego układ nie był tak bardzo widoczny.
Krótki rys historyczny: lokomotywa służyła łącznie 36 lat, początkowo była wersja z otuliną aerodynamiczną. Wersja z kotłem olejowym powstała przez przerobienie 34 parowozów z nowymi kotłami w 1957 roku, i w tych czasach były to najmocniejsze zachodnioniemieckie parowozy. 600-tonowe pociągi ekspresowe z tymi lokomotywami przemierzały dziennie 1000 km z planową prędkością 135 km/h, a miesięczny przebieg dochodził do 28 tysięcy kilometrów - nigdy wcześniej żaden inny zachodnioniemiecki parowóz nie był używany tak intensywnie. Parowozy zostały wycofane dopiero w 1975 roku, czyli dość późno jak na zachodnioniemiecką kolej DB (źródło: Eisenbahn Journal Baureihe 01.10).
Model to Fleischmann 717201 z 2016 roku. Pod koniec sierpnia na stronie Fleischmanna jest zapowiedziana reedycja tego modelu, tym razem ze złączem Next18 o nr 716904, jak również wersja 716974 z dekoderem dźwiękowym Zimo - ale już wcześniej, zanim Fleischmann zapowiedział tę wersję, planowałem udźwiękowić sobie mój model i moim wyborem było od dawna ESU - podobał mi się projekt dźwiękowy 01.10 Oel.
Ostateczna konstrukcja dekoderowo-dźwiękowa to ESU LokSound 5 micro oraz dwa głośniki Zimo 8x12x6 (jeden w tendrze, drugi w kotle - bo z jednym było za cicho jak na taki potężny parowóz).
Oprócz tego, dodałem samemu po trzy światła LED SMD 0402 na stronę jako oświetlenie wiązarów/kół - tego nie ma planowanego nawet w nowym modelu BR 012 Fleischmanna. Dodałem również oświetlenie kabiny.
Poza tym, zawsze miałem problemy w tym modelu z oryginalnym silnikiem Fleischmanna: czasem ruszał zbyt gwałtownie, czasem sam z siebie zmieniał prędkość, nie pomogło wysłanie na gwarancji do serwisu. Fleischmann wciąż używa w tym modelu (w nowych 012 też będzie) swoich "przedpotopowych" silników trójpolowych z otwartym rdzeniem, więc zdecydowałem że wymienię na odpowiedni silnik bezrdzeniowy z tramfabriek.nl
Efekt jak ostatecznie model wyszedł, można zobaczyć na filmiku:
Kolejny raz dziękuję Żonie za nagrywanie podczas gdy ja mogłem zajmować się wciskaniem funkcji w apce z21 i kręceniem obrotnicą.
Wkrótce napiszę szczegóły jak to po kolei przerabiałem, udokumentowane zdjęciami.
Pozdrawiam!
Moja druga ukończona przeróbka.
Tym razem parowóz BR 012, przed rokiem 1968 mający oznaczenie 01.10, w wersji z tenderem olejowym. Jest to parowóz trzycylindrowy, co trudno zauważyć jak się nie ma świadomości, ponieważ trzeci cylinder był na środku i jego układ nie był tak bardzo widoczny.
Krótki rys historyczny: lokomotywa służyła łącznie 36 lat, początkowo była wersja z otuliną aerodynamiczną. Wersja z kotłem olejowym powstała przez przerobienie 34 parowozów z nowymi kotłami w 1957 roku, i w tych czasach były to najmocniejsze zachodnioniemieckie parowozy. 600-tonowe pociągi ekspresowe z tymi lokomotywami przemierzały dziennie 1000 km z planową prędkością 135 km/h, a miesięczny przebieg dochodził do 28 tysięcy kilometrów - nigdy wcześniej żaden inny zachodnioniemiecki parowóz nie był używany tak intensywnie. Parowozy zostały wycofane dopiero w 1975 roku, czyli dość późno jak na zachodnioniemiecką kolej DB (źródło: Eisenbahn Journal Baureihe 01.10).
Model to Fleischmann 717201 z 2016 roku. Pod koniec sierpnia na stronie Fleischmanna jest zapowiedziana reedycja tego modelu, tym razem ze złączem Next18 o nr 716904, jak również wersja 716974 z dekoderem dźwiękowym Zimo - ale już wcześniej, zanim Fleischmann zapowiedział tę wersję, planowałem udźwiękowić sobie mój model i moim wyborem było od dawna ESU - podobał mi się projekt dźwiękowy 01.10 Oel.
Ostateczna konstrukcja dekoderowo-dźwiękowa to ESU LokSound 5 micro oraz dwa głośniki Zimo 8x12x6 (jeden w tendrze, drugi w kotle - bo z jednym było za cicho jak na taki potężny parowóz).
Oprócz tego, dodałem samemu po trzy światła LED SMD 0402 na stronę jako oświetlenie wiązarów/kół - tego nie ma planowanego nawet w nowym modelu BR 012 Fleischmanna. Dodałem również oświetlenie kabiny.
Poza tym, zawsze miałem problemy w tym modelu z oryginalnym silnikiem Fleischmanna: czasem ruszał zbyt gwałtownie, czasem sam z siebie zmieniał prędkość, nie pomogło wysłanie na gwarancji do serwisu. Fleischmann wciąż używa w tym modelu (w nowych 012 też będzie) swoich "przedpotopowych" silników trójpolowych z otwartym rdzeniem, więc zdecydowałem że wymienię na odpowiedni silnik bezrdzeniowy z tramfabriek.nl
Efekt jak ostatecznie model wyszedł, można zobaczyć na filmiku:
Kolejny raz dziękuję Żonie za nagrywanie podczas gdy ja mogłem zajmować się wciskaniem funkcji w apce z21 i kręceniem obrotnicą.
Wkrótce napiszę szczegóły jak to po kolei przerabiałem, udokumentowane zdjęciami.
Pozdrawiam!
Ostatnio edytowane: