• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Przeróbka modelu Roco 03.10 na Pm3

Kempol

Administrator
Zespół forum
Donator forum
BGM
MSMK
Reakcje
18.807 214 0
#1
W związku z pewnymi planami (;)), szukam modelu Roco 72217 - Steam locomotive 03 1013, DB. Zdjęcie poglądowe ze strony Roco.

Roco-72217.jpg
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
#10
Ostatni wpis kolegi @Kempol trochę mnie zaniepokoił, bo zrozumiałem, że kolega chce zbudować Pm3 z wykorzystaniem podwozia od modelu Roco. Napisałem, że ten poszukiwany byłby dobry, ale to nie do końca tak jest. Model Roco 72217 to wersja po modernizacji, z nowym kotłem, ale także z nowymi, tocznymi łożyskami wiązarów i korbowodu (na drugiej osi wiązanej). Tak naprawdę, do wykorzystania podwozia na model Pm3 najlepszy jest model Roco 63284 (lub jego wersja bez dźwięku, Roco 63283), bo jest to dokładnie ten parowóz ze zdjętą otuliną aerodynamiczną, ale z oryginalnym kotłem, ze ściętą dymnicą i obniżonym podgrzewaczem Knorra (żeby zmieścił się pod otuliną). Tak więc jeżeli już jakiegoś szukać na przebudowę, to raczej właśnie takiego, a nie w wersji zmodernizowanej na DB i z nowym kotłem.
 

feymo

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
475 3 0
#12
Ostatni wpis kolegi @Kempol trochę mnie zaniepokoił, bo zrozumiałem, że kolega chce zbudować Pm3 z wykorzystaniem podwozia od modelu Roco. Napisałem, że ten poszukiwany byłby dobry, ale to nie do końca tak jest. Model Roco 72217 to wersja po modernizacji, z nowym kotłem, ale także z nowymi, tocznymi łożyskami wiązarów i korbowodu (na drugiej osi wiązanej). Tak naprawdę, do wykorzystania podwozia na model Pm3 najlepszy jest model Roco 63284 (lub jego wersja bez dźwięku, Roco 63283), bo jest to dokładnie ten parowóz ze zdjętą otuliną aerodynamiczną, ale z oryginalnym kotłem, że ściętą dymnicą i obniżonym podgrzewaczem Knorra (żeby zmieścił się pod otuliną). Tak więc jeżeli już jakiegoś szukać na przebudowę, to raczej właśnie takiego, a nie w wersji zmodernizowanej na DB i z nowym kotłem.
Faktycznie moja została zrobiona na bazie Roco 63283
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
#17
Tak, ale ten model ma trochę uproszczone podwozie i parę innych "nieścisłości", dlatego pewnie kolega @Kempol woli na podstawę wziąć produkt Roco - trzeba tylko jeszcze zrobić otulinę. ;)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
#19
Nie znam dokładnie tego modelu, ale z opisów i od osób, które miały z nim do czynienia wiem, że jest mocno uproszczony - to jest dość stary model. Z widocznych nieścisłości mogę wymienić załamane drzwi budki - w oryginale były proste (pionowe). Poza tym, przy konwersji na Pm3 należałoby odciąć spód otuliny, a nie wiem dokładnie, czy to, co będzie wtedy odsłonięte, jest zgodne z oryginałem oraz co i jak należałoby tam zrobić, żeby było dobrze. Brak prawidłowej czołownicy może być jedną z takich trudności.
 

Podobne wątki